420 399 läst ·
5 717 svar
420k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Inatt och imorgon bitti kommer vi att laga alla gamla yabb-länkar (yabb var namnet på forumprogramvaran innan vi bytte till vbulletin) som vi hade fram till 2008.
Exempel på trasig inlänk finner ni här (fram tills att det är fixat):
http://www.sweclockers.com/forum/trad/458562-lexcom-home-hemnatverk
Exempel på trasig intern länk (fram tills att det är fixat):
https://www.byggahus.se/forum/threads/naer-goer-man-produktionskalkyl.35501/
En yabb-länk kan t ex se ut så här: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1043923937 och när man klickar på en sådan länk så kommer man idag till en 404-sida och man får ett "Not found"-felmeddelande.
Vi kommer också att fixa så att det blir färre "301 hopp" på gamla trådlänkar.
En gammal länk till:
http://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html går idag omvägen via
https://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (1 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (2 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/231708/ (3 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/bevattningssystem.231708/ (4 hopp)
Antalet hopp gör inte bara sajten något långsammare utan också att länkarna anses som mindre viktiga vilket kan resultera i att sidan man kommer till inte rankas lika högt i googles sökresultat.
Från och med i morgon kommer antalet hopp gå från 4 till 2.
http://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html >
https://www.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (1 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/bevattningssystem.231708/ (2 hopp)
Tack alla som rapporterat in länkfel. Fortsätt gärna göra det så att så många länkar som möjligt fungerar.
Exempel på trasig inlänk finner ni här (fram tills att det är fixat):
http://www.sweclockers.com/forum/trad/458562-lexcom-home-hemnatverk
Exempel på trasig intern länk (fram tills att det är fixat):
https://www.byggahus.se/forum/threads/naer-goer-man-produktionskalkyl.35501/
En yabb-länk kan t ex se ut så här: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1043923937 och när man klickar på en sådan länk så kommer man idag till en 404-sida och man får ett "Not found"-felmeddelande.
Vi kommer också att fixa så att det blir färre "301 hopp" på gamla trådlänkar.
En gammal länk till:
http://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html går idag omvägen via
https://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (1 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (2 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/231708/ (3 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/bevattningssystem.231708/ (4 hopp)
Antalet hopp gör inte bara sajten något långsammare utan också att länkarna anses som mindre viktiga vilket kan resultera i att sidan man kommer till inte rankas lika högt i googles sökresultat.
Från och med i morgon kommer antalet hopp gå från 4 till 2.
http://mobil.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html >
https://www.byggahus.se/forum/hackar-buskar-trad/231708-bevattningssystem.html (1 hopp) > https://www.byggahus.se/forum/threads/bevattningssystem.231708/ (2 hopp)
Tack alla som rapporterat in länkfel. Fortsätt gärna göra det så att så många länkar som möjligt fungerar.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har vi fixat så att det går snabbare att komma till Senaste inläggen ifrån startsidan. Så här ser det ut:Klabbarparn skrev:
Jag såg nu att de senaste rubrikerna släpar med x antal trådar (Går man in via den tillagda länken har 10-12 nya "senaste" tillkommit). Minns inte om det var så tidigare eller om det beror på den nya uppdateringen?Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Listan över senaste inläggen på startsidan uppdateras var 10e minut av prestandaskäl. Det var likadant innan uppgraderingen.
Ni har ändrat mailrubriken så att den inleds med trådens ämne. Det blev inte alls bra. Det är lite viktigt att mailrubriken inleds med Byggahus eller liknande, så att man kan sortera/filtrera på ett smidigt sätt eftersom man ofta får flera mail i samma ämne..
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
stefancrs skrev:
Vi håller på och ändrar tillbaka bevakningsmailen så att de liknar så som de var innan uppgraderingen. Alla ändringar har inte slagit igenom än och alla typer av mailutskick har inte hunnits ses över än. En anledning till att vi ändrar tillbaka är att många bara läser svaret i tråden och svarar direkt i mailen och då kan ingen annan (än jag) läsa svaret.Anna_H skrev:
Ja det går https://www.byggahus.se/forum/search/807818/
Gå till din profilsida --> om --> Visa bara ämnen
Gå till din profilsida --> om --> Visa bara ämnen
De fungerar för mig, så jag överlämnar det till @Per Eskilsson att kolla varför de inte fungerar hos dig 
Men lita på mig att första länken bara visar dina startade trådar
Men lita på mig att första länken bara visar dina startade trådar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73 skrev:
Om bilden du laddade upp på min profil var med första länken i ditt näst sista inlägg så skapas länken olika beroende på vem som klickar på "visa bara ämnen".
Om jag kopierar "min" länk som jag får uppe i adressfältet, blir det annorlunda siffror i länken:
https://www.byggahus.se/forum/search/808069/ Jag tror inte denna funkar för dig?
"Byggahus.se - Oj
The requested search could not be found."
Det här var din länk till mina "visa bara ämnen":
https://www.byggahus.se/forum/search/807949/
https://www.byggahus.se/forum/search/807949/
"Kopiera länkadress" på mina "visa bara ämnen":
https://www.byggahus.se/forum/search/member?user_id=169681&content=thread
Nåväl, det här kanske blev lite väl off topic...
