424 676 läst ·
5 813 svar
425k läst
5,8k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 859 inlägg
Var tog "mina" färger vägen? 😳
Här skulle man i godan ro göra ett inlägg.. och döm av min förvåning när min färggknapp var gone.. poof.. borta..???
Världen blev svartvitt
Var det bara hos mig?
Tillägg: Webb/dator/safari
Här skulle man i godan ro göra ett inlägg.. och döm av min förvåning när min färggknapp var gone.. poof.. borta..???
Världen blev svartvitt
Var det bara hos mig?
Tillägg: Webb/dator/safari
Administrator
· Skåne
· 6 859 inlägg
Färgknappen har tyvärr fått stryka på foten till fördel för den kommande darkmode-uppdateringen som är nära förestående.
.. och varför fick den stryka på foten pga det? 🤔😳Per Eskilsson skrev:
Lite teknisk huvudvärk?
Jag vet att det kan vara lite problematiskt att få allt att funka som man vill när det kommer till en sådan uppdatering.. eftersom de två "moden" är olika och de ska handskas lika väl med "tillgänglighetskraven" om man "vänder på steken".. dvs hur färgerna (och konstraster) ska reagera i dark vs light mode.. och fortfarande vara synliga för alla..
MEEEN.. ta bort färgen i världen?
Jag vet att jag kanska är en av väldigt få som faktiskt använder funktionen.. men JAG tyckte den var viktigt och då får man lyfta fram frågan iaf (jag använde den väldigt ofta)
Så om den nu är ett problem nu.. såå.. är det pga att ni nu håller på och rensa ut alla "felaktiga" färgkoder i alla gamla inlägg på forumet? (om jag inte minns helt fel.. så blir även dessa ett "problem" också när man uppdaterar till dark mode) - och hur "rättar ni till dem" isf? (får man möjlighet att själv "snygga till" alla sina postade miljoner inlägg som ev "tappar färg" ? inser väldigt snabbt att många av mina kommer se för tråkiga ut om färgen bara försvinner.. utan att det tillkommer fetstilar.. radbrytningar osv)
Kommer det tillåtas att "koda" in färg eller ej?
.. och om inte (eller bara allmänt egentligen) kommer ni fundera på att försöka lösa problemet och inkorporera färger igen sedan när ni lyckats lansera dark mode som ni önskat?
Är verkligen dark mode viktigare än att kunna använda olika färger i inlägg?
Och varför utesluter det ena det andra? Det finns ju miljontals hemsidor med mer än två färger som fungerar även med dark mode i webbläsaren.
Och varför utesluter det ena det andra? Det finns ju miljontals hemsidor med mer än två färger som fungerar även med dark mode i webbläsaren.
Beror ju på vem du frågar förstås, för min del tycker jag dark mode är högre prioriterat än att kunna välja färg på sina bokstäver.useless skrev:
Att en färg fungerar säger ju inte att alla gör det, men den är ju knappast omöjligt, det är väl mer en prioriteringsfråga kan vi nog förutsätta.useless skrev:
Samma sak gäller eg "light mode" också ju.. vissa färger syns sämre än andra (mot bakgrunder/menyer osv).tveksamt skrev:
Får jag fråga varför du gillar dark mode? generellt alltså
Bekvämare för ögat? energisparning på dina enheter?
Jag blev jätteglad när det introducerades.. (väntade spänt på att det skulle komma in iPhone/iPad/Mac världen när de började prata om det).. för jag är ganska ljuskänslig, så jag tänkte det skulle vara perfekt (jag gjorde ju oftast mina skärmar mörka osv iaf).
Men det blev inte riktigt som jag föreställt mig (tyckte det blev jobbigare av någon outgrundlig anledning jag inte kunde sätta fingret på), jag hade det bara en vecka sedan ställde jag om alla enheter igen 🤔😳