403 019 läst ·
5 439 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
När jag öppnar min länk till bygga hus i chrome talar den om för mig att jag är utloggad. När jag klickar på logga in säger den att jag redan är inloggad och så dyker mina bevakningar mm upp igen.
Så har jag aldrig sett sidan bete sig tidigare.
Så har jag aldrig sett sidan bete sig tidigare.
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Det är standardbeteende i vår forumprogramvara Xenforo. Inget vi har lagt någon tid på.yoloboi skrev:
Medlem
· Jämtland
· 116 inlägg
Nja inte helt nöjd nu. Alla ämnen ser alltid olästa ut även om man tryckt för att markera det som läst. Och att alltid få en kontroll fråga om man vill markera ämnet som läst är väldigt enerverande. Man bör åtminstone kunna säga att man inte vill ha frågan igen.
Idag hade jag problem med att hoppa mellan citering och textyta samt även problem att radera en citering samt att en citering kom innanför en annan, tur att det finns en avancerad editor samt bbcode läge.
Är det möjligt att välja avancerad editor som standard?
När tänker ni införa en förhandsgranskning?
Är det möjligt att välja avancerad editor som standard?
När tänker ni införa en förhandsgranskning?
Är det möjligt att få editorn bredare framförallt när ett inlägg redigeras, den pytte editor som blir nu får jag ingen överblick av.
Min dyslexi grejar inte den utan allt grötar ihop sig.
Varför är det så vanligt med sidor anpassade för 4:3 bildskärmar 2023?
Helst hade jag velat ha det så som på wikipedia där man kan välja att använda mer av sidans bredd.
Normalläge.
Fullbredd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helst hade jag velat ha det så som på wikipedia där man kan välja att använda mer av sidans bredd.
Normalläge.
Logga in
Skapa konto
Fullbredd.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Det jag tycker allra sämst om är när man påverkar funktionerna för att komma till senast lästa inlägg, respektive första i tråden. Efter ändringen kommer jag till första inlägg oavsett om jag klickar avatar, trådrubrik eller inlägget under, i översikten för "Bevakningar". Enda sättet att komma till första olästa är att klicka på "ögat" uppe till höger.
Sådant som gör att man tappar lusten.
Edit: Efter att ha klickat igenom runt 20 olika trådar så är nu beteendet helt slumpmässigt. Ibland första, ibland senast lästa.
Sådant som gör att man tappar lusten.
Edit: Efter att ha klickat igenom runt 20 olika trådar så är nu beteendet helt slumpmässigt. Ibland första, ibland senast lästa.
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Det är inte meningen att ändra länkbeteendet på något sätt. Det känns mer som att vi missat något. En detalj, en inställning eller något annat som inte riktigt följt med i uppdateringen.MultiMan skrev:
Jag känner själv att jag inte alltid kommer dit jag vill men kan inte riktigt sätta fingret på var felet ligger eller vad som är orsaken.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
@Per Eskilsson Jag vet att du alltid brukar försöka göra allt du kan för att fixa till olika saker, så mina ord var onödigt irriterade. Jag ber om ursäkt för det.
Har du någon idé varför att beteende inte är konsekvent, utan när jag klickade igenom "Bevakningar" så hoppade det som sagt mellan första inlägget i tråden och senast lästa, till synes slumpvis.
Edit: Testade första 5 trådarna igen. Nu hoppade alla trådrubriksklick till senast lästa och alla senaste inlägg hoppade till första inlägg i tråden. Jag tycker det hade varit mer logiskt tvärtom.
Hur är det tänkt att vara egentligen?
Har du någon idé varför att beteende inte är konsekvent, utan när jag klickade igenom "Bevakningar" så hoppade det som sagt mellan första inlägget i tråden och senast lästa, till synes slumpvis.
Edit: Testade första 5 trådarna igen. Nu hoppade alla trådrubriksklick till senast lästa och alla senaste inlägg hoppade till första inlägg i tråden. Jag tycker det hade varit mer logiskt tvärtom.
Hur är det tänkt att vara egentligen?
Redigerat:
Ja tack, just nu är det anpassat till den 1024x768 skärm jag hade -93.1 123abc skrev:Är det möjligt att få editorn bredare framförallt när ett inlägg redigeras, den pytte editor som blir nu får jag ingen överblick av.
[bild]
Normalläge.
[bild]
Fullbredd.
[bild]
Jag kan inte fixa det på forumsidan men jag kommer att fixa det på klientsidan till mig själv.
Nästa bugg är att texteditorn ibland flyttar ned markören till nästa rad men den scrollar inte fram raden Dock inkonsekvent beteende så jag har inte lyckats få det på bild
bara för det så fick jag det på bild
Det där lilla lilla vertikala strecket som skärs av den grå linjen är alltså markören
Redigerat:
Har inte riktigt förstått varför jag får börja om från inlägg ett hela tiden på vissa inlägg som jag skrivit i efter uppdateringen.. (verkar gälla som ovan sa.. lite slumpmässigt vilka).
När jag var tvungen och logga in först efter uppdateringen.. då gällde det alla trådar (alltså alla började om från inlägg 1 i varje tråd).. var lite jobbigt ett tag.. men jag trodde det skulle ordna sig själv efter man "klickat sig fram" till sista.. eller skrivit i tråden själv..
Men så verkar inte riktigt vara fallet på alla inlägg.. och jag kan inte lista ut varför vissa "funkar som de ska" och andra inte 🤔
När jag var tvungen och logga in först efter uppdateringen.. då gällde det alla trådar (alltså alla började om från inlägg 1 i varje tråd).. var lite jobbigt ett tag.. men jag trodde det skulle ordna sig själv efter man "klickat sig fram" till sista.. eller skrivit i tråden själv..
Men så verkar inte riktigt vara fallet på alla inlägg.. och jag kan inte lista ut varför vissa "funkar som de ska" och andra inte 🤔