Jag tror jag har en idé men jag är för trött för att utveckla den nu. Jag ska försöka titta närmare på det imorgon och diskutera med @cnils.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag blir också för det mesta skickad till starten av tråden när jag går in i en tråd.
Det var ju perfekt som förut, med att man kom till sista lästa.

Men jag ser ju att det är rapporterat, så jag ville bara lyfta upp handen och säga "Här med !" :)

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jag vill bland alla dessa buggrapporter också lyfta att det är mycket som blivit betydligt bättre med den nya designen. Jag älskar att äntligen kunna behålla olästa inlägg i "notiser". Det är inte alltid som man hinner läsa igenom alla.

Redigerat:
  • Gilla
JanneJanne123 och 6 till
  • Laddar…
Tänkte bara kolla om någon annan haft problem med att "nya notiser/aviseringar" inte automatiskt uppdaterar sig på datorn / safari när man kommer tillbaka till sajten?

Jag måste fysiskt trycka på reload / uppdatera knappen ...för att den ska känna av de eventuellt nya inläggen (tidigare lyste den röda pluppen med antalet nya aviseringar.. direkt).

Funderade på om det var något som hakat upp sig hos mig.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
MultiMan
Jag kan inte anmäla en tråd där trådskaparen förstört sitt första inlägg efter att ha fått svar:

Skärmdump av forumkonversation med öppet anmälningsfönster för ett inlägg. Anledning: "Förstörd tråd."
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av ett forum med diskussionstrådar, felmeddelande "A server error occurred", användarkommentarer.
Skapa konto

Tråden finns givetvis kvar, det kontrollerade jag innan.

Aldrig fått detta fel innan idag.

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Har inte märkt så mycket av det nya, förutom att storleken på bokstäverna i inläggen blivit mindre och därmed lite svårläst i mobilen.

Allt annat, rubriker, knappar och sidorna i övrigt har samma storlek som före senaste uppdateringen.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nu måste det hänt något fatalt?
Bevakningslistan till vänster är inte synkad med om man tittar på alla bevakningar. Bevakningslistan till vänster uppfattar jag som den rätta.

Skärmbild av ett forum, innehåller diskussionstrådar om husråd, trädgård och byggprojekt.
Skapa konto

Keiller Keiller skrev:
Har inte märkt så mycket av det nya, förutom att storleken på bokstäverna i inläggen blivit mindre och därmed lite svårläst i mobilen.

Allt annat, rubriker, knappar och sidorna i övrigt har samma storlek som före senaste uppdateringen.
Jag skrev ett inlägg om liten text direkt. Har fått gensvar så att jag vet att de sett och noterat. Men det är ju inte åtgärdat än. Tror att jag får låta bli bygga hus på mobilen tills det är klart. Läsglas i rätt styrka har jag, men det är ändå för ansträngande.

MultiMan MultiMan skrev:
Jag kan inte anmäla en tråd där trådskaparen förstört sitt första inlägg efter att ha fått svar:

Fixat!

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:

[bild]
[bild]

Folk som gör sådär måste gå kurs i forumetik.

• Gilla
ajn82 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag blir också för det mesta skickad till starten av tråden när jag går in i en tråd.
Det var ju perfekt som förut, med att man kom till sista lästa.

Men jag ser ju att det är rapporterat, så jag ville bara lyfta upp handen och säga "Här med !" :)
Då räcker jag upp handen @Per Eskilsson och säger: ”inte här!”

Kör iphone-appen och med preferens ”visa första olästa” inställd.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Då räcker jag upp handen @Per Eskilsson och säger: ”inte här!”

Kör iphone-appen och med preferens ”visa första olästa” inställd.
Kan du utveckla vad som ej fungerar? Mer exakt vilken lista i appen du klickar i, var du klickar och vart du hamnar. Om du har varit inne som inloggad i just den tråden på sistone osv.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan du utveckla vad som ej fungerar? Mer exakt vilken lista i appen du klickar i, var du klickar och vart du hamnar. Om du har varit inne som inloggad i just den tråden på sistone osv.
Klickar jag här:
Skärmdump av forumtrådar, deltagargränssnitt, två konversationer markerade med gult.
Så hamnar jag på första inlägget (klickar jag på rubriken hamnar jag på senaste olästa)
Trots att jag har denna inställning:
Inställningsalternativ för trådlistor och inlägg på ett webbforum visas på svenska; datorkompatibilitet och bildvisning nämns.
Skapa konto

FF på Win10

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Här kommer ett förslag sprunget ur ett riktigt jäkla I-landsproblem.

Om man valt att ignorera en användare som i ena stunden tycker att det viktigaste som finns är att visa bilder på sin mediokra restaurangmat och i nästa stund klagar över hur högt skattetryck vi har i Sverige (som då självklart är den idiotiska pöbelns fel och en åsikt som alla utom Lars Ohly och Karl Marx borde hålla med om om man är vettigt funtad enligt denna rent fiktiva användare) ja då borde man kanske kunna anta att både startade/lyfta trådar och citat av denne - återigen totalt påhittade fantastiska bilförare i centrala Stockholm som spenderar 95% av sin tid med att vara ute och cykla (!) - …andas… döljs från både senaste-listan och bevaknings-listan. Gärna också att diskussionerna med det imaginära forumtrollet i fråga också bara är puts väck.

Alltså, filterfunktionen skulle kanske kunna utvidgas. Nu vet jag ju inte om detta redan täcks av någon premiuminställning, jag tillhör ju den där jäkla pöbeln.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Unikt namn och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Klickar jag här:
[bild]
Så hamnar jag på första inlägget (klickar jag på rubriken hamnar jag på senaste olästa)
Trots att jag har denna inställning:
[bild]

FF på Win10
Tack @13th Marine och @Nötegårdsgubben 🙏 Jag tror att ni har hjälpt oss att hitta ett fel som ställt till det rätt så mycket för oss igår och idag. Vi har åtgärdat detta nu men ändringen kommer inte slå igenom förrän inatt.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.