Bump!
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Bump! Om ni ändå håller på... ;)

Ang senaste uppdateringen så upplever jag både ris och ros. Den känns något stabilare vid navigering och är fräschare. Har ni nytt font? Jag upplever någon skillnad där som är positiv. Men man skulle behöva jämföra. Därför hade det varit bra med en testperiod, eller att du åtminstone listar alla "små" ändringar ni gjort.

Bland det negativa finns
- Fräscht är bra men överdriv inte det där med "spacy". En webbsida ska se normal ut på desktop.
- Svårare se vem som skrivit ett inlägg och lista dess tidigare inlägg etc. Gäller både i trådar och i trådlistor.
- Mindre på skärmen, det krävs mer scrollande. T.ex författaren som ni tar plats i trådtexten.
- Menyer och knappar som är flyttade en kilometer åt sidorna på skärmen (desktop)...
- I trådlistor är allting bold numera(?) Svårare se nya inlägg och inlägg som man själv deltagit i.
- Ingen förhandsvisning av TS inlägg längre när man hoovrar med musen över tråden.
- De extra raderna som förhandsvisas i trådlistor visar endast senaste inlägget, inte senast olästa men så kanske de var tidigare också? Jag provade att öka på antalet rader som visas för att se om det ger något, men det gjorde det inte då sista inlägget är ointressant. Det är bara TS första inlägg och senast olästa som jag skulle vilja se där.
De önskemål jag fortfarande har är, i prioordning:
  1. Funktion för "läs senare". Det enda sätt jag tror fungerar är att kunna markera ett inlägg som oläst, eller om det inte är möjligt, hela tråden.
  2. Knapp för att "visa alla inlägg" i en tråd. Om det kostar prestanda så skulle det åtminstone räcka med att visa de 2-3 senaste sidorna för det är dessa man ofta behöver bläddra mellan för att kunna svara.
  3. Hooverfunktionen för titeln i trådlistor är för påträngande. Den är dessutom meningslös då den alltid visar första inlägget, inte det första olästa.
  4. Förhandsgranskning av inlägg innan postning.
  5. Om ett forum endast har olästa inlägg i trådar som jag ignorerar, då är forumet ändå boldmarkerat i listan över forum. Om jag går in i forumet är det alltså helt tomt på trådar med nya inlägg i.
  6. Om jag klipper ur en bit text från ett inlägg som jag håller på att skruva där texten i delar är italic eller bold eller understruken, och sedan klistrar in den igen på ett nytt ställe, då har dessa egenskaper försvunnit. Man kan alltså inte flytta sådan test i editorn om man inte går över till bbcode-editorn.
  7. De gamla smilisarna var snyggare (före 2017).
  8. Det finns en bugg för gamla länkar som pekar på ett enskilt inlägg.
  9. Fonten Courier är ju bra, men den fungerar mindre bra ihop med forumets automatiska radering av inledande blanktecken på en rad.
Sista punkten: Är skriven med en tom rad mot listan ovan, men forumet rensar bort denna tomma rad och skriver ihop denna text med listan ovan.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
3. Hooverfunktionen för titeln i trådlistor är för påträngande. Den är dessutom meningslös då den alltid visar första inlägget, inte det första olästa.
Det håller jag inte med om. Det är en funktion som jag använder flera gånger varje dag därför att det är en ny tråd men det är svårt att förstå utifrån rubriken och den inledande raden vad det handlar om eller för att det är en relativt ny tråd och rubriken säger inte så mycket så jag vill veta mer innan jag bestämmer om jag vill öppna tråden.
 
R
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Förhandsgranskning av inlägg innan postning.
+1
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
  1. Förhandsgranskning av inlägg innan postning.

  1. Jaaaaa tack!
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Har det varit någon förändring på reklamsidan?
Eller har jag bara varit väldigt ouppmärksam :)

Senaste dagarna har en reklamskylt dykt upp precis nedanför där man ska skriva svar i trådarna..

Jag har väl eg inget emot reklam, men har den där rutan verkligen varit där förut?

Två gånger (senaste dagarna) har jag råkat trycka på den ist för ”svar/meddelanderutan”.. (därför den känns ny)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Kan bara instämma, störigt.

Det bara finnas när man surfar från telefonen (använder inte appen)? På datorn finns ingen reklam
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Finns i Apple appen i alla fall och väldigt störande. På datorn tar AdBlock eller DuckDuckGo hand om det.

Skärmdump av webbforum med användarkommentar och påskrelaterad onlinebutiksreklam för produkter som elektronik och köksartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
richardtenggren
TeroM TeroM skrev:
Finns i Apple appen i alla fall och väldigt störande. På datorn tar AdBlock eller DuckDuckGo hand om det.

[bild]
Med Wipr och Hush syns inget :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja nu får nån gärna berätta att det skett ett misstag gällande reklamen.
Mest irriterande på länge, man ser inte var trådar slutar och börjar samt en massa blink.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det bara finnas när man surfar från telefonen
Om nån undrar så var jag inte full när jag skrev den meningen så jag har inget alls att skylla på :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi har en tung annonsleverans att leverera fram till söndag och därför visar jag upp den annonsen även för inloggade mellan forumtrådar.

För några veckor sedan tog vi bort andra annonser som som var ännu större just där. Skillnaden är att dessa annonser är rörliga, det var de inte tidigare.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har en tung annonsleverans att leverera fram till söndag och därför visar jag upp den annonsen även för inloggade mellan forumtrådar.

För några veckor sedan tog vi bort andra annonser som som var ännu större just där. Skillnaden är att dessa annonser är rörliga, det var de inte tidigare.
Röriga? Check!
Störiga? Check!

Uppfattar jag det rätt att detta är över efter söndag?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Om nån undrar så var jag inte full när jag skrev den meningen så jag har inget alls att skylla på :crysmile:
Man känner sig nästan lite påverkad så här på onsdagskvällen av allt som rör sig på sidan... ;):crysmile:
:rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Röriga? Check!
Störiga? Check!

Uppfattar jag det rätt att detta är över efter söndag?
Jag får försöka lösa detta på något sätt.

Jag tror att jag har lyckats ta bort de jobbigaste rörliga annonserna för premiumanvändare.
Bildannonserna kommer däremot ibland att synas fram till klockan 4 inatt.
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har en tung annonsleverans att leverera fram till söndag och därför visar jag upp den annonsen även för inloggade mellan forumtrådar.
Och även för Premium-medlemmar som betalt just för att slippa annonser?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.