403 311 läst ·
5 448 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Jag håller också med i ovanstående och de inkopierade kommentarer men väljer inte Malmbergs utan tar fogsvansen och säger att uppdateringen är "SÅGAD", blev sämre i desktop och helt kass i paddan.Alfredo skrev:
De extra utrymme som skapats kommer väl att fyllas med ännu mer reklam
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Nu vet jag vet är jag saknar. Innan såg man profilbilden på den som senast skrivit i tråden, det är borta nu.
Jag använde den för att hålla koll på trådar jag skrivit nyligen och om det kommer nya inlägg.
Jag använde den för att hålla koll på trådar jag skrivit nyligen och om det kommer nya inlägg.
Tidigare kunde man även klicka på texten under rubriken i en tråd. Den blåa pricken är nästan omöjlig att pricka på mobilen, särskillt när man har lagt in ett javascript som fångar alla klick i rutan (vilket även gör att mittenklick på datorn inte funkar).K Kane skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
I desktop kan man nu välja att gå till trådstart, första olästa eller senaste inlägget genom att klicka på ...-knappen som syns när man går med musen över inlägget.useless skrev:
Nu är ju websidan lika dålig som mobilsidan. Det är väl inte det man menar med mobilanpassning?
Dels är det en massa outnyttjat utrymme på sidorna och dels kan man inte längre klicka på förhandsvisningen av en tråd för att komma till senaste olästa inlägget.
Uppdateringen får två fogsvansar av 10 från mig.![]()
Jag inser nu att den inte är särskilt synlig.
Ja, lite osynliga är dom innan man först hittar dom.Per Eskilsson skrev:
Kanske kan ligga vågrätt efter rubriken? Alternativt på samma ställe som inne i en tråd (nedre högra hörn).
Det största problemet som jag ser är att man får "scrolla ihjäl sig". På tok för mycket outnyttjad skärmyta och för lite information/ytenhet. Uppskattar någon att se vitt oanvänt utrymme kan jag föreslå att denne tejpar upp en blank A4 bredvid skärmen, så slipper vi som inte önskar det upplevelsen.
Är det inte möjligt att sätta upp en "betasite" där man kan testa "vilda förändringar" innan de går live. Exempelvis internetbankerna gör ofta/ibland så. Mitt förslag är att ni backar och funderar igenom vad ni vill uppnå med förändringen och lämpligen gör detta i dialog med användarna för detta blev inte bra, vilket väl måste vara tämligen uppenbart?
Är det inte möjligt att sätta upp en "betasite" där man kan testa "vilda förändringar" innan de går live. Exempelvis internetbankerna gör ofta/ibland så. Mitt förslag är att ni backar och funderar igenom vad ni vill uppnå med förändringen och lämpligen gör detta i dialog med användarna för detta blev inte bra, vilket väl måste vara tämligen uppenbart?
När jag öppnade idag trodde jag att min iPad gjort en märklig förändring av denna sida. Jag läser mest forum, och där har det blivit så rörigt att det är hopplöst att läsa. Texterna har nu kolumner både till höger och vänster och utrymmet för text är litet. Svårt att få överblick, och texten man kan läsa utan att scrolla är inte mycket. För mig känns detta som ett experiment av en IT-expert för tjugo år sedan utan någon hänsyn till användare.
Allvetare
· Härifrån
· 787 inlägg
Det blev en klar försämring, mycket mindre överskådlighet.
Jag gillade den förra sajten mycket bättre!!
Edit:
Det här var det kassaste jag sett, blir den här designen på forumet kvar lär inte jag bli kvar
Jag gillade den förra sajten mycket bättre!!
Edit:
Det här var det kassaste jag sett, blir den här designen på forumet kvar lär inte jag bli kvar
Redigerat: