403 360 läst ·
5 448 svar
403k läst
5,4k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
Tre år senare tycker jag fortfarande det här, men kan precisera mig till att jag skulle vilja ha möjligheten i iphone-appen.Nötegårdsgubben skrev:
Men nåt ser jag att ni gjort relativt nyligen, det är en trivsammare webbläsare som lägger sig ovanpå appen numera, men jag skulle som sagt vilja ha valet att öppna länkar i en extern läsare.
På sätt och vis har också behovet ökat då jag upplever att det blivit svårare (omöjligt?) att långklicka på en länk för att öppna den i externt fönster själv, men det gissar jag är en IOS-fråga och inte något ni styr.
Vet inte hur appen på iPhone beter sig men på iPad (iPadOS 14.2) kan man göra så här:Nötegårdsgubben skrev:
Tre år senare tycker jag fortfarande det här, men kan precisera mig till att jag skulle vilja ha möjligheten i iphone-appen.
Men nåt ser jag att ni gjort relativt nyligen, det är en trivsammare webbläsare som lägger sig ovanpå appen numera, men jag skulle som sagt vilja ha valet att öppna länkar i en extern läsare.
På sätt och vis har också behovet ökat då jag upplever att det blivit svårare (omöjligt?) att långklicka på en länk för att öppna den i externt fönster själv, men det gissar jag är en IOS-fråga och inte något ni styr.
Håll på länken en stund, sen dra länken (uppåt eller) åt vänster, så får du (ett minifönster respektive) ett halvskärms-fönster.
Drar du i det grå strecket mellan de två halvskärms-fönstren åt vänster till skärmens kant, så hamnar webläsarfönstret i bakgrunden och byggahusfönstret blir fullstort igen.
Sen är det bara att växla till detta webbläsarfönster som då öppnas i helskärmsläge.
De där mini-fönstren har jag inte förstått nyttan med. Försmå för att vara användbara och svåra att bil av med, men det behöv väl något iOS-knep jag inte kommit underfund med...
Skogsägare
· 21 926 inlägg
Jag förstår ärligt talat inte vad du menar, men jag antar att du på paddan kan ha appens webbläsare parallellt med appens huvudfönster. Det går inte på telefonen (och om det gör det skulle det ändå ge för små fönster för min smak).
Vad jag menar är att just långklicket för att få fram möjligheten att öppna något i min förvalda webbläsare (eller kopiera länken) verkar vara borta. Enklare test antyder att det är BH-specifikt. Hur som helst stör det mig lite att det är så svårt att öppna något i annat än appen.
På samma vis som editorfönstret lägger sig över allt i appen gör webbläsarfönstret det, vilket komplicerar användandet.
Vad jag menar är att just långklicket för att få fram möjligheten att öppna något i min förvalda webbläsare (eller kopiera länken) verkar vara borta. Enklare test antyder att det är BH-specifikt. Hur som helst stör det mig lite att det är så svårt att öppna något i annat än appen.
På samma vis som editorfönstret lägger sig över allt i appen gör webbläsarfönstret det, vilket komplicerar användandet.
Jag skrev väl det där mest för att jag tyckte det var ett krångligt sätt att öppna ett nytt safari-fönster. Finner väl någon slags konstig humor i hur krångligt det kan bli ibland.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Blev det utseendebyte inatt?
Tycker det nya utseendet känns mer svåröverskådligt, speciellt i listor som "senaste" och "deltagit".
(Hemsidan, Chrome på telefonen)
Tycker det nya utseendet känns mer svåröverskådligt, speciellt i listor som "senaste" och "deltagit".
(Hemsidan, Chrome på telefonen)
Jag vill fortfarande se en kryssruta för "off-topic" när man gör inlägg. Enklare att ha filter på den i stället för "länkar" som i tips-tråden. Skulle även vara bra i humor-tråden. De som gör off-topic inlägg i trådar utan att kryssa i off-topic kommer ju till slut pöbeln ta hand om
.
p.s, det går säkert kalla kryssrutan något snällare än "off-topic"
p.s, det går säkert kalla kryssrutan något snällare än "off-topic"
Jag tyckte också det blev en försämring, nu måste jag t.ex scrolla för att välja "bevakade".13th Marine skrev:
Läsligheten i tråden tyckte jag också blev sämre, men det kan kanske vara att det bara är ovant än.
Dator/win10/chrome någon version.
computer says no
Nu är ju websidan lika dålig som mobilsidan. Det är väl inte det man menar med mobilanpassning?
Dels är det en massa outnyttjat utrymme på sidorna och dels kan man inte längre klicka på förhandsvisningen av en tråd för att komma till senaste olästa inlägget.
Uppdateringen får två fogsvansar av 10 från mig.
Dels är det en massa outnyttjat utrymme på sidorna och dels kan man inte längre klicka på förhandsvisningen av en tråd för att komma till senaste olästa inlägget.
Uppdateringen får två fogsvansar av 10 från mig.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 155 inlägg
Ja detta vara en överraskning. Överraskningar är alltid en chansning map hur den tas emot... Vore bra om Per dels talade om vad som ändrats och startade en gallup på vad vi tycker om uppdateringen på mobil och desktop.
Skogsägare
· 21 926 inlägg
Som iphone app-användare är jag spontant positiv. Mer bilder ja, men också mer harmoniskt infogade.