B b8q skrev:
Nya versionen av appen funkar inte på min iPad som kör iOS 10.4.3
[bild]
Jag kan meddela att sedan jag raderat och äterinstallerat appen så fungerar det bra igen. :)

• Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Sidan kan inte hittas, när man klickar på "måste jag betala slamtömmning...",som ligger överst på startsidan
Tack för att du sa till. Det är fixat nu. @cnils det är jättedumt att fältet inte klarar långa urler. Vi får skapa ett nytt fält för detta.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skulle föredra om externa länkar öppnades i ett nytt fönster. Om det nu inte redan går att ställa in...
Tre år senare tycker jag fortfarande det här, men kan precisera mig till att jag skulle vilja ha möjligheten i iphone-appen.

Men nåt ser jag att ni gjort relativt nyligen, det är en trivsammare webbläsare som lägger sig ovanpå appen numera, men jag skulle som sagt vilja ha valet att öppna länkar i en extern läsare.

På sätt och vis har också behovet ökat då jag upplever att det blivit svårare (omöjligt?) att långklicka på en länk för att öppna den i externt fönster själv, men det gissar jag är en IOS-fråga och inte något ni styr.

• Gilla
Carbonara84
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tre år senare tycker jag fortfarande det här, men kan precisera mig till att jag skulle vilja ha möjligheten i iphone-appen.

Men nåt ser jag att ni gjort relativt nyligen, det är en trivsammare webbläsare som lägger sig ovanpå appen numera, men jag skulle som sagt vilja ha valet att öppna länkar i en extern läsare.

På sätt och vis har också behovet ökat då jag upplever att det blivit svårare (omöjligt?) att långklicka på en länk för att öppna den i externt fönster själv, men det gissar jag är en IOS-fråga och inte något ni styr.
Vet inte hur appen på iPhone beter sig men på iPad (iPadOS 14.2) kan man göra så här:
Håll på länken en stund, sen dra länken (uppåt eller) åt vänster, så får du (ett minifönster respektive) ett halvskärms-fönster.
Drar du i det grå strecket mellan de två halvskärms-fönstren åt vänster till skärmens kant, så hamnar webläsarfönstret i bakgrunden och byggahusfönstret blir fullstort igen.
Sen är det bara att växla till detta webbläsarfönster som då öppnas i helskärmsläge.

De där mini-fönstren har jag inte förstått nyttan med. Försmå för att vara användbara och svåra att bil av med, men det behöv väl något iOS-knep jag inte kommit underfund med...

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Jag förstår ärligt talat inte vad du menar, men jag antar att du på paddan kan ha appens webbläsare parallellt med appens huvudfönster. Det går inte på telefonen (och om det gör det skulle det ändå ge för små fönster för min smak).

Vad jag menar är att just långklicket för att få fram möjligheten att öppna något i min förvalda webbläsare (eller kopiera länken) verkar vara borta. Enklare test antyder att det är BH-specifikt. Hur som helst stör det mig lite att det är så svårt att öppna något i annat än appen.

På samma vis som editorfönstret lägger sig över allt i appen gör webbläsarfönstret det, vilket komplicerar användandet.

Jag skrev väl det där mest för att jag tyckte det var ett krångligt sätt att öppna ett nytt safari-fönster. Finner väl någon slags konstig humor i hur krångligt det kan bli ibland.

Riktigt högljudda reklamer på sidan igen. Collector bank samt någon tapetreklam. Går inte ens att klicka bort dem?

Blev det utseendebyte inatt?

Tycker det nya utseendet känns mer svåröverskådligt, speciellt i listor som "senaste" och "deltagit".

(Hemsidan, Chrome på telefonen)

• Gilla
123abc och 13 till
  • Laddar…
Appen har blivit helt hopplös nu också. Massa småbilder som stör.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag vill fortfarande se en kryssruta för "off-topic" när man gör inlägg. Enklare att ha filter på den i stället för "länkar" som i tips-tråden. Skulle även vara bra i humor-tråden. De som gör off-topic inlägg i trådar utan att kryssa i off-topic kommer ju till slut pöbeln ta hand om :p.
p.s, det går säkert kalla kryssrutan något snällare än "off-topic"

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine 13th Marine skrev:
Blev det utseendebyte inatt?

Tycker det nya utseendet känns mer svåröverskådligt, speciellt i listor som "senaste" och "deltagit".

(Hemsidan, Chrome på telefonen)
Jag tyckte också det blev en försämring, nu måste jag t.ex scrolla för att välja "bevakade".
Läsligheten i tråden tyckte jag också blev sämre, men det kan kanske vara att det bara är ovant än.

Dator/win10/chrome någon version.

computer says no

• Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Nu är ju websidan lika dålig som mobilsidan. Det är väl inte det man menar med mobilanpassning?
Dels är det en massa outnyttjat utrymme på sidorna och dels kan man inte längre klicka på förhandsvisningen av en tråd för att komma till senaste olästa inlägget.

Uppdateringen får två fogsvansar av 10 från mig. :thumbdown:

• Gilla
  • Haha
Humulus och 14 till
  • Laddar…
Ja detta vara en överraskning. Överraskningar är alltid en chansning map hur den tas emot... Vore bra om Per dels talade om vad som ändrats och startade en gallup på vad vi tycker om uppdateringen på mobil och desktop.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Som iphone app-användare är jag spontant positiv. Mer bilder ja, men också mer harmoniskt infogade. (y)

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Mycket sämre på desktop nu!
Har inte testat padda/mobil än.

• Gilla
Humulus och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.