Mikael_L Mikael_L skrev:
Nåja, gick ju att bara snabbt gå in och klicka ur några bockar i mina inställningar.
Jag har ju redan ändrat i mina inställningar så att det inte ska skapas bevakningar. Den inställningen verkar dock ignoreras fullständigt numera...

Hur gör man förresten om man vill ta bort alla sina bevakningar? Som det är nu krävs det sex klick för att ta bort en bevakning...

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Skärmdump av notisinställningar där alternativet "Bevaka automatiskt ämnen som du skapar eller svarar i" är ikryssat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du att inställningen ”bevaka automatiskt...” var utbockad igår men blivit ibockad idag?

Nej, den var urbockad igår och är urbockad idag. Men idag skapas det bevakningar ändå så fort jag skriver något i en tråd.
Inställningen verkar verkningslös numera...

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
harry73
Jag har en mejadress speciellt för byggahus. Den kollar jag aldrig, så jag har ingen aning hur många mejl jag får, men de stör mig inte heller.

Vill en moderator eller administratör mig nåt, lyckas de alltid nå mig med pm.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Skärmdump av Bygghus.se notifikationsinställningar med felaktigt ikryssade alternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessa var ibockade för mig trots att de inte skall vara det.

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Om jag förstår er rätt så har ni nu på morgonen fått fler notiser än tidigare, inte e-post utan just notiser, stämmer det? Hur många notiser har ni fått (på ett ungefär)? Är det 3 eller 30?

Vi upplevde att det största problemet med de nya ändringarna som vi rullade ut för en vecka sedan var att många (de med standardinställningen) fick för många notiser och e-post för ofta eftersom de fick en dagligt uppsamlingsnotis och e-post från varje ämne som hade uppdaterats det senaste dygnet.
Jag har aldrig haft inställningen att ta emot notiser om att det gjorts nya inlägg.
Men vid dessa förändringar har det alternativet klickats i, antagligen någon default-inställning.

Jag tar emot notiser om nya följare, vem som fått bästa svar, PM osv. Det räcker, egentligen borde jag ha endast notis om ett nytt PM, då det är det enda jag egentligen är intresserad av. Men notis om de där andra sakerna är ju så sällan så det spelar ju typ ingen roll.

Vad gäller huvudaktiviteten, det som skrivs i forumet, hanterar jag på ett medeltida vis. När jag tid/lust att kika in i forumet, går jag in på "bevakningar" och kollar i listan på ämnen jag varit aktiv i (och någon enstaka ren bevakning), och läser och skriver där jag har lust.
Och har jag ytterligare tid och lust över så kollar jag lite snabbt i "senaste" för att se ifall jag hittar något där som jag har tid/lust att läsa i.
(Så, viktigt med en bra ämnesrubrik, för att tilldra just mitt intresse ... :))

När jag började hänga här så var det fortfarande praktiskt möjligt att ha koll på i princip allt som skrevs, nåja ... kanske inte riktigt, ifall man ville ha någorlunda vanligt liv vid sidan om, men nästan i alla fall.
Nu är det helt omöjligt, jag kan inte tänka mig att jag ens läser 5% av allt på forumet idag. :)

• Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
Vi kollar på varför saker bockats i och åtgärdar. Tack för feedback.

Mikael_L
harry73 harry73 skrev:
Jag har en mejadress speciellt för byggahus. Den kollar jag aldrig, så jag har ingen aning hur många mejl jag får, men de stör mig inte heller.

Vill en moderator eller administratör mig nåt, lyckas de alltid nå mig med pm.
Jag kom mig faktiskt för att förra veckan avregistrera mig från BH nyhetsmail.
Det var ju rätt onödig att ha i mitt fall, jag läste max 1% av dem, och klickade mig vidare från mailet ännu mer sällan.
Utan istället satt jag några ggr per år och raderade en massa olästa BH-mail.

Alla skriverier i denna tråd om det onödiga med HTML-mail fick mig faktiskt att ta tag i detta.

Alltså, det är för mig ingen reell förändring, jag läste dem inte förut, nu får jag dem inte alls, och läser lika lite.

Enligt min syn så är bevakningar till för ämnen/trådar man är extra inresserad av och inte vill missa några nya inlägg i. Att automatiskt skapa en bevakning varje gång man råkar skriva något någonstans känns ganska meningslöst... Det finns ju redan sätt att leta upp de trådar man har skrivit i.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, den var urbockad igår och är urbockad idag. Men idag skapas det bevakningar ändå så fort jag skriver något i en tråd.
Inställningen verkar verkningslös numera...
Detta är fixat nu.

harry73
Alla är vi olika. Jag gillar att allt jag skriver i blir bevakning, sedan händer det ibland att jag vill följa en tråd utan att jag känner behov att skriva i, eller så vill jag skriva senare.
Då lägger jag till en bevakning så att jag inte glömmer tråden.
Sedan får jag inga mejl, push notiser, mm.
Bara en högre siffra i den röda pricken.

Men @Per Eskilsson behöver inte ta så mycket hänsyn till mig. Jag stör mig inte så mycket på alla förändringar (inte just nu i alla fall)

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
cnils cnils skrev:
Detta är fixat nu.
Snabbt jobbat (y)
Hur gör man om man vill ta bort alla sina bevakningar då?

BirgitS
Nu får jag inga mejl för nya inlägg i trådar jag bevakar.

useless useless skrev:
Hur gör man om man vill ta bort alla sina bevakningar då?
Vi hade glömt bort den. Vi kommer att fixa till ett sätt att ta bort alla sina bevakningar men alternativet kommer inte börja att synas förrän imorgon bitti.

BirgitS BirgitS skrev:
Nu får jag inga mejl för nya inlägg i trådar jag bevakar.
Vill du ha mejl eller är allt som det ska?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.