420 598 läst ·
5 722 svar
421k läst
5,7k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Ett problem (grundproblemet?) verkar vara att man tydligen bevakar en massa trådar nu av någon anledning. Jag har alltid haft den här inställningen urbockad:
men nu bevakar jag tydligen alla trådar jag har skrivit nånting i iallafall.
Det gör ju att jag kommer att få en miljard notiser för trådar jag inte har valt att bevaka..
men nu bevakar jag tydligen alla trådar jag har skrivit nånting i iallafall.
Det gör ju att jag kommer att få en miljard notiser för trådar jag inte har valt att bevaka..
Vad innebär alltid, ibland, aldrig när det gäller hur ofta jag vill få notiser? Jag vill ha notis för första olästa per tråd jag bevakar. Som det var förut, fast att notiserna är markerade som olästa tills man klickar in sig i aktuell tråd.
Jaha, nu får man mejl om någon postar i en bevakad tråd?
Något nytt påfund?
Har aldrig fått det innan, men nu börjar det dimpa in (började idag).
Borde vara en ruta man får klicka i för att få dessa mejl.. inte tvärtom !
(dvs det naturliga är att be om en tjänst genom att klicka i en ruta.., gentemot att behöva klicka bort en funktion man inte alls har bett om)
Med vänlig hälsning, Sandra
Något nytt påfund?
Har aldrig fått det innan, men nu börjar det dimpa in (började idag).
Borde vara en ruta man får klicka i för att få dessa mejl.. inte tvärtom !
(dvs det naturliga är att be om en tjänst genom att klicka i en ruta.., gentemot att behöva klicka bort en funktion man inte alls har bett om)
Med vänlig hälsning, Sandra
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
God morgon! Jag skriver god morgon eftersom jag har varit hemma där vi håller på och byter fönster och upptäcker allt detta så sent som nu.Per Eskilsson skrev:
Vi jobbar just nu med att förbättra notiser, bevakningar och bevakningsmail. Tanken är att det ska bli enklare att bevaka ämnen men också att det ska bli enklare att hantera befintliga bevakningar och dess inställningar. Så gott som alla upplever att de får för få notiser och bevakningsmail sedan vi bytte forumprogramvara för snart två år sedan från vbulletin till xenforo. Mycket snart hoppas vi kunna erbjuda så att man kan välja om man per ämne vill ha meddelande alltid (direkt när något nytt hänt), bara ibland (max en gång per dygn) eller aldrig. Vi vill också att man ska kunna välja hur man får sina meddelanden, om man vill ha dem som notiser och e-post, endast notiser, endast e-post eller bara genom att titta på bevakningssidan.
Jag tolkar det som att du alltid vill ha notiser, stämmer det?
Som ni alla märkt så har vi inatt gjort en uppdatering.
Nytt är att det ska bli enklare att bevaka ämnen men också att hantera befintliga bevakningar och dess inställningar. Standardinställningen för meddelanden blev felaktigt satt till "alltid", trots att Christian tittade konstigt på mig så sent som igår, jag tänkte "hur fel kan det bli?". Denna standardinställning är nu ändrad till "ibland".
Vi har också upptäckt en bugg som gör att de 896 personer som bevakar "Jämför din bolåneränta" nu på morgonen fått alldeles för många meddelanden. De har fått ett meddelande så fort någon varit inne i vår boräntetabell och uppdaterat (det räcker med att de klickat på spara-knappen, vilket är dumt).
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Dheri skrev:
- Alltid
Skicka meddelande varje gång ett nytt inlägg postas.
- Ibland
Skicka meddelande när du har ett oläst inlägg men därefter enbast efter 24 timmar förutsatt att det kommit in fler svar (som du ej läst i inloggat läge).
- Aldrig
Visa bara ämnet under bevakningar.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Jag är osäker. Jag tror att du kommer fån en notis nu trots att du har valt "Inga". Men jag rekommenderar dig att välja "Endast notiser" nu när vi har ändrat så att man bara få notiser "ibland", annars finns det risk för att du liksom andra tycker att du får för få notiser.
j.f.s skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 233 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Notiserna är idag sorterade i datumordning (när de skickades) men sedan uppdelade i NYA och TIDIGARE.blackarrow skrev:
Men visst hade det varit bra om man kunde sortera om notiser på fler sätt.