J
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och då återkommer jag med min tidigare fråga - hur gör man det?

De försök till svar hittills stämmer inte med verkligheten så därför var de felaktiga.

Jag tror ärligt talat inte att jag kommer att få något svar här, mest har jag väl hoppats lite på att någon med koll skulle råka hitta tråden.
Du har helt enkelt missat något eller inte skiftat boet svårare än så är det inte😉

• Gilla
returen
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Du har helt enkelt missat något eller inte skiftat boet svårare än så är det inte
Det har du naturligtvis ingen aning om. Meningslösa gissningar tillför absolut inget.

• Haha
  • Wow
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Det har du naturligtvis ingen aning om. Meningslösa gissningar tillför absolut inget.
Nu får du förklara? När vi så många gånger har gått igenom detta nu så är det bara dom alternativen som återstår..
Om man nu vill reda ut detta så har även personen fått bra råd för att lösa det som inte verkar ha tagits emot utan bara spydiga kommentarer..
Antingen så vill man lösa det eller så vill man inte det😉

• Gilla
returen
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
legio på BH

J Jansson69 skrev:
När vi så många gånger har gått igenom detta nu så är det bara dom alternativen som återstår..
Det återstår exempelvis även alternativen att det ska vara så eller att Skatteverket har gjort fel. Det första förefaller sannolikast utifrån vad handläggaren på Skatteverket förklarade för mig, vilket jag tidigare redovisat i tråden.

J
Alfredo Alfredo skrev:
Det återstår exempelvis även alternativen att det ska vara så eller att Skatteverket har gjort fel. Det första förefaller sannolikast utifrån vad handläggaren på Skatteverket förklarade för mig, vilket jag tidigare redovisat i tråden.
Ja så kan det vara, men då är det väldigt enkelt ifall man tror det att:
J Jansson69 skrev:
Om man nu vill reda ut detta så har även personen fått bra råd för att lösa det som inte verkar ha tagits emot utan bara spydiga kommentarer..
Antingen så vill man lösa det eller så vill man inte det😉

nu fyller svaren om skatteskulden 19 sidor utan att någon är överens...

returen returen skrev:
nu fyller svaren om skatteskulden 19 sidor utan att någon är överens...
Delvis för att du kommer in och svamlar ihop helt felaktiga påståenden.

Jag har redan svarat utförligt här, där har du facit. Efter det är det mest de som inte orkar läsa, eller är obildbara, som fortsätter hävda massa trams.

https://www.byggahus.se/forum/threa...-dodsbo-fran-skatteverket.565204/post-6454381

/M

Redigerat:
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M Marcus-AA skrev:
Delvis för att du kommer in och svamlar ihop helt felaktiga påståenden.

Jag har redan svarat utförligt här, där har du facit. Efter det är det mest de som inte orkar läsa, eller är obildbara, som fortsätter hävda massa trams.

[länk]

/M
ha så fel du har
tur att finns några som kan rätta dig här
men du är väl en liten narcissist

M Marcus-AA skrev:
Ja det gör det, och alla autogiro och e-faktura-anslutningar raderas, bankID spärras och internetbanken slutar fungera.

Har färska erfarenheter från SEB och SHB ivf.

/M
OK??

Alfredo Alfredo skrev:
Är du helt säker?

[länk]

[bild]
Jag var tvungen att testa och kan meddela att det går alldeles utmärkt att betala ut mindre än 100:-. Men det betalas inte ut automatisk om beloppet är mindre än 100:-

Registreringsformulär för utbetalning av överskott från skattekonto, med aktuellt saldo 55 kr och alternativ för hela eller del av överskott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skatteverkets kvittenssida för mottagen utbetalningsbegäran visar kvittensnummer, datum och information om utbetalning av överskott.
Skapa konto

Utbetalningsbesked från Skatteverket med betalningsinformation och saldo för perioden 5 oktober till 2 december 2025.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Jag var tvungen att testa och kan meddela att det går alldeles utmärkt att betala ut mindre än 100:-. Men det betalas inte ut automatisk om beloppet är mindre än 100:-

[bild]

[bild]

[bild]
Det är nu solklart att dessa två individer inte vill eller har gjort fel i sitt skifte för vi har hanterat tre dödsbon och alla är avlutade efter skiftet som dessutom bekräftas av Skatteverket Sam ett antal olika juridiska sidor om att så är gången..

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
... vi har hanterat tre dödsbon och alla är avlutade efter skiftet som dessutom bekräftas av Skatteverket
Intressant, skickade de alltså ut en bekräftelse på att dödsbona avslutades? Hann det skapas organisationsnummer för dessa dödsbon?

useless useless skrev:
Intressant, med tanke på vad de själva skriver:

https://www.skatteverket.se//utbetskattekonto

Text från Skatteverket som listar anledningar till ej utbetalning av skatteöverskott, inklusive belopp under 100 kr och skuld till Kronofogden.
Skapa konto

Jag tycker "I vissa fall kan du inte få ditt överskott utbetalat, till exempel om:" borde gå att misstolka men tydligen går det...

Alfredo Alfredo skrev:
Intressant, med tanke på vad de själva skriver:

[länk]

[bild]

Jag tycker "I vissa fall kan du inte få ditt överskott utbetalat, till exempel om:" borde gå att misstolka men tydligen går det...
Du får läsa det i kontexten av första meningen på sidan:

"Om du har ett överskott på ditt skattekonto får du det automatiskt utbetalat till dig vid den slutliga skatteavstämningen"

Dvs, mindre än 100:- betalas inte ut automatiskt.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.