51 678 läst ·
286 svar
52k läst
286 svar
Fått sen faktura ställd till dödsbo från skatteverket
Du har helt enkelt missat något eller inte skiftat boet svårare än så är det inte😉Mikael_L skrev:
Nu får du förklara? När vi så många gånger har gått igenom detta nu så är det bara dom alternativen som återstår..Alfredo skrev:
Om man nu vill reda ut detta så har även personen fått bra råd för att lösa det som inte verkar ha tagits emot utan bara spydiga kommentarer..
Antingen så vill man lösa det eller så vill man inte det😉
Det återstår exempelvis även alternativen att det ska vara så eller att Skatteverket har gjort fel. Det första förefaller sannolikast utifrån vad handläggaren på Skatteverket förklarade för mig, vilket jag tidigare redovisat i tråden.J Jansson69 skrev:
Ja så kan det vara, men då är det väldigt enkelt ifall man tror det att:Alfredo skrev:
J Jansson69 skrev:
Delvis för att du kommer in och svamlar ihop helt felaktiga påståenden.returen skrev:
Jag har redan svarat utförligt här, där har du facit. Efter det är det mest de som inte orkar läsa, eller är obildbara, som fortsätter hävda massa trams.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-dodsbo-fran-skatteverket.565204/post-6454381
/M
Redigerat:
ha så fel du harM Marcus-AA skrev:
tur att finns några som kan rätta dig här
men du är väl en liten narcissist
Jag var tvungen att testa och kan meddela att det går alldeles utmärkt att betala ut mindre än 100:-. Men det betalas inte ut automatisk om beloppet är mindre än 100:-Alfredo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är nu solklart att dessa två individer inte vill eller har gjort fel i sitt skifte för vi har hanterat tre dödsbon och alla är avlutade efter skiftet som dessutom bekräftas av Skatteverket Sam ett antal olika juridiska sidor om att så är gången..useless skrev:
Intressant, med tanke på vad de själva skriver:useless skrev:
https://www.skatteverket.se//utbetskattekonto
Logga in
Skapa konto
Jag tycker "I vissa fall kan du inte få ditt överskott utbetalat, till exempel om:" borde gå att misstolka men tydligen går det...
Du får läsa det i kontexten av första meningen på sidan:Alfredo skrev:
"Om du har ett överskott på ditt skattekonto får du det automatiskt utbetalat till dig vid den slutliga skatteavstämningen"
Dvs, mindre än 100:- betalas inte ut automatiskt.