56 732 läst ·
135 svar
57k läst
135 svar
Fast pris men hantverkaren vill ha mer betalt
Alternativet till ett fast pris är löpande räkning. Om man väljer det ena eller det andra är upp till parterna att komma överens om och inget jag har några åsikter om.J jontemålare skrev:
Hantverkaren kan dock inte avtala om fast pris och tro att det ska betalas extra för att han räknat bort sig. På motsvarande sätt kan inte kunden tro att han ska få rabatt på avtalat fast pris bara för att arbetet visade sig gå fortare än vad parterna trodde på förhand.
Är det någon som sagt att det har hänt?Alfredo skrev:
Alternativet till ett fast pris är löpande räkning. Om man väljer det ena eller det andra är upp till parterna att komma överens om och inget jag har några åsikter om.
Hantverkaren kan dock inte avtala om fast pris och tro att det ska betalas extra för att han räknat bort sig. På motsvarande sätt kan inte kunden tro att han ska få rabatt på avtalat fast pris bara för att arbetet visade sig gå fortare än vad parterna trodde på förhand.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Lägger alltid på 30-40% vad jag tror det kommer ta i tid när jag kör fastpris. 10 av 10 gånger går jag med 40-50 procent vinst.
Om det är tillägg under arbetet så vill jag ha ett skriftlig OK. Sammanfattar ett SMS sedan ringer jag upp kunden och ber hen acceptera.
Om det är tillägg under arbetet så vill jag ha ett skriftlig OK. Sammanfattar ett SMS sedan ringer jag upp kunden och ber hen acceptera.
Ja det är ju så man behöver jobba med fast pris!B Bannerb skrev:
Högst rimligt.B Bannerb skrev:
Seriöst och klokt!B Bannerb skrev:
Om man tycker att någon beter sig illa eller rent allmänt kommer med tokiga inlägg så kan man helt enkelt blockera denna person då slipper man störa sig på hans eller hennes tokiga inlägg då de inläggen slutar komma upp i ditt flöde.2 2masR skrev: