Hej,
Jag skulle behöva lite idéer.
Jag har nyss fått tillträde och märkte att nyckeln fastnar i överlåset.
Jag kan låsa och låsa upp, men nyckeln sitter fast. Kan alltså inte låsa dörren utifrån om jag skulle gå ut.
Förhoppningsvis är videon tydlig.
Det står "FAS" på låset och nyckeln.
Är enda alternativet att ringa låssmed?
Tack
Jag kan låsa och låsa upp, men nyckeln sitter fast. Kan alltså inte låsa dörren utifrån om jag skulle gå ut.
Tack
Vi har ett äldre och slitet lås, där man behöver trycka nyckeln ”uppåt” för att det ska fungera.
Det bror dock på slitage, din dörr ser rätt ny ut, men det kan vara värt att testa att försöka lägg tryck uppåt eller nedåt och vrida. Du skandock inte behöva ta i
Det bror dock på slitage, din dörr ser rätt ny ut, men det kan vara värt att testa att försöka lägg tryck uppåt eller nedåt och vrida. Du skandock inte behöva ta i
Produkter som diskuteras: "WD 40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
STOPP dessa lås ska inte smörjas då det skadar låset.
Satt nyckeln i låset från början eller fastnade den efter att du testat med en nyckel som inte satt i låset tidigare?
Gick det trögt så ni tagit i hårt?
Jag har sett de som borrat och skruvat i låshuset under nyckelskylten så att nyckel inte kan tas ur.
Satt nyckeln i låset från början eller fastnade den efter att du testat med en nyckel som inte satt i låset tidigare?
Jag har sett de som borrat och skruvat i låshuset under nyckelskylten så att nyckel inte kan tas ur.
Det ser ut som att du har nyckeln i fel position när du försöker dra ut den.A alliria skrev:Hej,
Tack
Hej,1 123abc skrev:STOPP dessa lås ska inte smörjas då det skadar låset.
Hoppsan. Det var ju dumt.
Den fastnade vid första tillfället jag försökte låsa dörren, tyvärr.
Jag har väl tagit i hyfsat mycket, men inte vågat för mycket då jag inte vill skada nyckeln på något sätt.
Det syns inga borrmärken i alla fall.
Tack!