Det blir troligen fler avbräck än så närmaste åren.

H Hybro skrev:
Eksjöhus montörer med flera kan alltså inte förvänta sig en ordentlig smörgåstårta och några backar skarppilsner?

Tycker det verkar småsnålt.

Minns när en svåger byggde...
Hela baletten med orkester, dricka o mat, när bygget var klart.

Men men... Det funkar kanske att klippa frimärken i två?

Hoppas Du blir nöjd både nu och framöver med ditt bygge.
Har du rökt något eller?

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
M Maledictus skrev:
Har du rökt något eller?
Garanterat hög på Björk!😂

• Haha
Maledictus
  • Laddar…
Vi har fortfarande inte fått svar på om byggel ingår i entreprenaden.

Det ingick inte när jag byggde. Ett rör sprack i januari när mitt hus byggdes. Bottenplattan fylldes med 3 cm vatten. Vattnet togs bort och byggfläktar sattes in. Elräkningen blev skyhög (men jag fick ingen räkning på fläktarna).

Detta var visserligen för många år sedan men jag ifrågasatte inte elräkningen (även om byggarna troligen klantat).

• Wow
cpalm
  • Laddar…
P
F Fox4Ever skrev:
Problemet är inte elen, den byggström som då var påkopplad (rättare sagt, vår gamla elanslutning från den rivna sommarstugan), den betalar vi givetvis.
Här är det rätt tydligt att strömmen ligger på TS..

Kan inte TS hävda "Force Majeure" själv på matninen av byggström som försvann?
Om firman komunicerat så hadde TS kanske kunnat lösa en egen generator från granne eller släkting till självkostnadspris?

H Hybro skrev:
Dags att hejda sig?

Har Ni byggt alldeles för dyrt?
Börjar gå på knea?

5000 kan väl inte vara nåt att bråka om i förhållande till husets värde?

Jo, så klart om huset kostar totalt
200 000 kr.
Har du inget vettigare att svara kan du lika gärna låta bli. Vi lägger ut över 8Mkr på detta hus, det har inte med pengarna att göra.
Det jag funderar på är att man från entreprenaden skulle ha meddelat oss att "vi råder er att ha ett elverk igång för att hålla värmen och säkra huset". Då hade jag säkert sagt att det är OK. Visst, jag är färgad av att generalentreprenören har anlitat jättebra underentreprenörer och egna snickare, men däremot själva så är deras management bedrövliga när det gäller projektledning och uppföljning mot byggherren.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.