Apropå yrkesstolthet, så lämnar jag denna här.

• Vägguttag monterat snett på kakelvägg ovanför ojämnt lagda golvkakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Haha
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Vad fasen har dom gjort vid avloppet. Varför sitter det en täckstos i Vägg och Tre hål för avloppet i bakstycket?
Ka du ta bort, fruktansvärt intresserad av hur röret i vägg är beskaffat med den där lösningen över

TickyNucker TickyNucker skrev:
Är det inte till och med 60mm c/c som är ny standard vid rördragning? Har för mig att jag läst det någonstans.
60 cc är nya korrekta avståndet. Mycket riktigt.

• Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
F Fastighetsskötarn skrev:
Hej!

vi har precis renoverat badrummet. Inne i kommoden har rörisen gjort den här fantastiska rördragningen. Det syns inte när lådorna är i men tror ni ett försäkringsbolag kan anse att det inte är fackmannamässigt gjort vid en ev skada?
Firman har säketrvatten men troligtvis inte så mycket yrkesstolthet.
Det är ju utanför tätskiktet som tur är. Tyvärr redan betalt.

Som hantverkare ska man göra jobbet hos kunden "SOM" man själv vill ha det hemma i sitt boende.
Tyvärr gör alla inte det och det är OK.

Jag själv är Installations / Service Elektriker och jag gör alla mina jobb hos mina kunder som jag själv skulle vilja se dom varje dag i mitt eget hem.

Man bör ha yrkesstolthet när man gör sina jobb.

Personligen tycker jag att dessa rör som är bockade är bedrövliga och skulle aldrig lämnat nåt sånt här hos en kund.

Röris bör " Göra om och göra rätt " om personen har någon yrkes stolthet i det han gör.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ja snyggt är det ju inte, tur att det inte syns när lådor/luckor är på plats! Personligen skulle jag bytt ut t-kopplingarna till vinklar vända uppåt, och sedan linat på en t-koppling på vinkeln, och satt en rördistans på 40 mm inkl. andra t-kopplingen på andra vinkeln. På det viset får man 40c-c utan några konstiga bockar.

N newbee skrev:
Ska det inte vara minst cc 40 för att med säkerhet undvika legionella? Nu kanske inte den korta sträckan har någon betydelse men likväl.
Den nya standarden enligt säkert vatten är 60cc på rören.

G Gixxerturbo1000 skrev:
Den nya standarden enligt säkert vatten är 60cc på rören.
Ja 60c-c på rören genom tätskiktet! När rören väl är igenom så kan man dra med vilken c-c som helst.

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
F Fromax skrev:
Ja 60c-c på rören genom tätskiktet! När rören väl är igenom så kan man dra med vilken c-c som helst.
Du har så rätt så, jag hänvisade bara till det mått som gäller, sen om man vill ha 20mm efter tätskiktet är det oväsentligt!.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.