13 862 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Fackmannamässig VVS?
F Fastighetsskötarn skrev:Hej!
vi har precis renoverat badrummet. Inne i kommoden har rörisen gjort den här fantastiska rördragningen. Det syns inte när lådorna är i men tror ni ett försäkringsbolag kan anse att det inte är fackmannamässigt gjort vid en ev skada?
Firman har säketrvatten men troligtvis inte så mycket yrkesstolthet.
Det är ju utanför tätskiktet som tur är. Tyvärr redan betalt.
Som hantverkare ska man göra jobbet hos kunden "SOM" man själv vill ha det hemma i sitt boende.
Tyvärr gör alla inte det och det är OK.
Jag själv är Installations / Service Elektriker och jag gör alla mina jobb hos mina kunder som jag själv skulle vilja se dom varje dag i mitt eget hem.
Man bör ha yrkesstolthet när man gör sina jobb.
Personligen tycker jag att dessa rör som är bockade är bedrövliga och skulle aldrig lämnat nåt sånt här hos en kund.
Röris bör " Göra om och göra rätt " om personen har någon yrkes stolthet i det han gör.
Ja snyggt är det ju inte, tur att det inte syns när lådor/luckor är på plats! Personligen skulle jag bytt ut t-kopplingarna till vinklar vända uppåt, och sedan linat på en t-koppling på vinkeln, och satt en rördistans på 40 mm inkl. andra t-kopplingen på andra vinkeln. På det viset får man 40c-c utan några konstiga bockar.
Klicka här för att svara