20 674 läst ·
80 svar
21k läst
80 svar
Extremt strulig firma som försöker förvränga sanningen
Detta är inget större jobb ska tilläggasJahe skrev:
om det är ett större entreprenad jobb så kör man med bankgarantier med täta entreprenads mm möten med kvalitets ansvarig mm så att tids plan mm som har skrivits i avtal följs upp, jag har aldrig varit med på mina 35 år i branschen att begära förskott betalning ... / men beroende på hur avtalet är skrivet .. är det löpande timmar mot privat person då skickas oftast fakturor per vecka / per två veckor osv.. ...
Jag har ett sådant kontrakt nu som är helt i sin ordning. Detta var inget stort jobb och borde rimligtvis inte fört med sig problem om man inte hanterat maskinen uselt dvs.Jahe skrev:
om det är ett större entreprenad jobb så kör man med bankgarantier med täta entreprenads mm möten med kvalitets ansvarig mm så att tids plan mm som har skrivits i avtal följs upp, jag har aldrig varit med på mina 35 år i branschen att begära förskott betalning ... / men beroende på hur avtalet är skrivet .. är det löpande timmar mot privat person då skickas oftast fakturor per vecka / per två veckor osv.. ...
Samtidigt ska man tänka på att jag "tjänar" på att drivar frågor under ett halvt prisbasbelopp så därför är jag lite sugen på att se vad försäkringsbolaget betalar innan jag drar på för fullt. Trots allt är det "extrakostnader" jag kan minska och med tanke på den tid detta tagit
så kräver jag hellre tillbaka ett mindre belopp för då kommer det också finnas bättre information.
Frågan är då följande : Om ett försäkringsbolag anser att de inte ska betala ut för en viss sak dvs att det inte "ingår" i försäkringen kan jag använda den infon till min fördel vid stämningsansökan?
Kan också tillägga att de grävt sin grav ännu djupare, nu är det inte bara mot mina krav de försöker förfalska sanningen (försäkringsbedrägeri) så det kommer redan om de inte börjar tala sanning (vilket de inte gör gällande något) kopplas in jurister från annat håll så deras trovärdighet kommer sättas på spel.
Vad är det för fängelsestraff för försäkringsbedrägeri?
Dvs att man systematiskt förvränger sanningen för att "få ryggen fri"?
Vad är det för fängelsestraff för försäkringsbedrägeri?
Dvs att man systematiskt förvränger sanningen för att "få ryggen fri"?
De har nu fått sina chanser och de ger fortfarande svar likt en treåring, skulle det uppskattas om jag la detta i hantverkarforumet?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Bara berätta för dem att de för lösa problemen och sluta komma led ursäkter och ta ansvar annars har du inga problem att berätta för kunder nuvarande och kommande hur de jobbar.
Klicka här för att svara