E Emre2025 skrev:
Hej, det finns inget protokoll utom det sista protokollet som vi fick 3–4 dagar efter min förfrågan. När jag mejlade besiktningsmannen och påpekade att huset inte var färdigt, frågade jag hur de kunde göra en slutbesiktning. Då fick jag svaret: "Slutbesiktningen EJ GODKÄND TILLSVIDARE." Efter detta mejl fick jag aldrig någon kallelse till slutbesiktning eller något protokoll som visade att slutbesiktningen var godkänd.

Jag kommer att vända mig till alla medier – TV och sociala medier – för att berätta att Örebro tingsrätt och dess domare dömde i fallet utan fakta eller tydliga bevis i denna stämning. Dessutom visade det sig att motpartens advokat tidigare har jobbat på Örebro tingsrätt innan han blev advokat.
Vad står det i det sista protokollet du har fått? Fick du det 3-4 dagar efter du fått beskedet att slutbesiktningen inte var "godkänd tills vidare"?

Och till sist:

Om besiktningsbolaget påstår att det är godkänt. Vad svara de när du ber om det slutgiltiga protokollet?

M Mirkan skrev:
Vad står det i det sista protokollet du har fått? Fick du det 3-4 dagar efter du fått beskedet att slutbesiktningen inte var "godkänd tills vidare"?

Och till sist:

Om besiktningsbolaget påstår att det är godkänt. Vad svara de när du ber om det slutgiltiga protokollet?
Hej,
Vi fick inte protokoll antingen digitalt eller fysisk den dagen ingen av oss partner var på besiktningens. Han har skickat ett protokoll till entreprenören som står saknar fugg,plugg och ojämn skåplucka, bara visa han har varit på plats och kunna fakturerar entreprenören. När dagen efter slutbesiktningens dagen, min mäklare ska fota huset och värdera huset ser han huset är inte färdig inte än närheten för besikta huset. Då jag mejlar till entreprenören och besiktningsmannen hur har ni besiktat huset ingenting var färdig elller klart, har ni besiktad huset huvudtaget. Då jag får mejl efter säger besiktningsman BESIKTNING ej godkänt tillsvidare utan protokoll.

E Emre2025 skrev:
Hej,
Vi fick inte protokoll antingen digitalt eller fysisk den dagen ingen av oss partner var på besiktningens. Han har skickat ett protokoll till entreprenören som står saknar fugg,plugg och ojämn skåplucka, bara visa han har varit på plats och kunna fakturerar entreprenören. När dagen efter slutbesiktningens dagen, min mäklare ska fota huset och värdera huset ser han huset är inte färdig inte än närheten för besikta huset. Då jag mejlar till entreprenören och besiktningsmannen hur har ni besiktat huset ingenting var färdig elller klart, har ni besiktad huset huvudtaget. Då jag får mejl efter säger besiktningsman BESIKTNING ej godkänt tillsvidare utan protokoll.
Men fick ni protokollet någon annan dag?

Jag tolkar det såhär:

Dag 1 - Huset besiktigas. Du närvara inte. Huset blir av okänd anledning inte godkänt.

Dag 2 - Mäklaren är på plats. Tycker det är uselt utfört.
Du mailar entreprenören och besiktningsmannen. De bekräftar att huset inte är godkänt än.

Dag 3-4 Du får besiktningsprotokollet det står nu att det är godkänt.

Stämmer detta?

M Mirkan skrev:
Men fick ni protokollet någon annan dag?

Jag tolkar det såhär:

Dag 1 - Huset besiktigas. Du närvara inte. Huset blir av okänd anledning inte godkänt.

Du mailar entreprenören och besiktningsmannen. De bekräftar att huset inte är godkänt än.

Dag 3-4 Du får besiktningsprotokollet det står nu att det är godkänt.

Stämmer detta?
Det står ingenstans att besiktning är godkänd. Efter mejlet blev inga besiktning eller protokoll som säger slutbesiktningen är godkänt. Han sa nu på domstolen muntligt hus är godkänt, men vägrade svara alla våra frågor.

Men ni måste väl haft någon slags genomgång vid nyckelöverlämning?

E Emre2025 skrev:
Det står ingenstans att besiktning är godkänd. Efter mejlet blev inga besiktning eller protokoll som säger slutbesiktningen är godkänt. Han sa nu på domstolen muntligt hus är godkänt, men vägrade svara alla våra frågor.
Så det är såhär:

Dag 3-4 Du får ett besiktningsprotokoll (Det står inte att det är godkänt)

Stämmer detta?

• Gilla
Emre2025
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
M Mirkan skrev:
Så det är såhär:

Dag 3-4 Du får ett besiktningsprotokoll (Det står inte att det är godkänt)

Stämmer detta?
Ja det stämmer

Gott,

Och i det protokollet står det inte att huset är godkänt, men står det att huset inte är godkänt, eller inget alls om det?

Och vad har de slagit ned på i protokollet?

Lägger du upp det protokollet du har fått här, så är det säkerligen någon som kan hjälpa dig att tolka det.

plåtrickard plåtrickard skrev:
Det blev inga nyckelöverlämninng 2024. Fortfarande jag har inte protokoll eller mejl meddelande att det står ditt hus godkänt utan anmärkning eller fel. Jag har inte det. Ju Örebro Tingsrättens domare säger att huset är godkänt. Han har slutbesiktat huset själv 🤣

M Mirkan skrev:
Gott,

Och i det protokollet står det inte att huset är godkänt, men står det att huset inte är godkänt, eller inget alls om det?

Och vad har de slagit ned på i protokollet?

Lägger du upp det protokollet du har fått här, så är det säkerligen någon som kan hjälpa dig att tolka det.
Det står inget ord ”slutbesiktningen är godkänt” nånstans i protokollet.

E Emre2025 skrev:
Örebro Tingsrättens domare säger att huset är godkänt. Han har slutbesiktat huset själv 🤣
Fanns inte besiktningsprotokellet med i domen?

K Kane skrev:
Fanns inte besiktningsprotokellet med i domen?
Ja finns allt även alla mejl konventioner, tydligen domaren missades eller han åkte ner till huset besiktades själv huset.

E Emre2025 skrev:
Det står inget ord ”slutbesiktningen är godkänt” nånstans i protokollet.
Nej, men står det att slutbesiktningen inte är godkänd?

Jag beundrar er som svarar TS för ert tålamod ❤️

• Gilla
  • Haha
Grävarn1 och 5 till
  • Laddar…
M Mirkan skrev:
Nej, men står det att slutbesiktningen inte är godkänd?
Ja, Eftersom huset var inte färdig han har inte besiktad huset, gick ej besikta huset. Då besiktning skulle uppskjuta tills huset blev färdigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.