Jag har tänkt mycket på detta:
Hur gör folk med plant fall och linjeavlopp (tex unidrain) i det fall som det inte är väggar på båda sidor? Med den lilla kilen som bildas och som inte är belagd med klinker. Se pil i bifogad bild. Jag anar en konspiration, denna är aldrig med i säljmaterialet.
Hur gör folk med plant fall och linjeavlopp (tex unidrain) i det fall som det inte är väggar på båda sidor? Med den lilla kilen som bildas och som inte är belagd med klinker. Se pil i bifogad bild. Jag anar en konspiration, denna är aldrig med i säljmaterialet.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Här är en med samma problem som inte löstes:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-vid-glasvaeggen-hur-har-ni-loest-det.503014/
Dessa brunnar gör sig bäst i en nisch där man har väggar på båda sidor om brunnen. Annars vet jag inte vad den ska vara bra för.
https://www.byggahus.se/forum/threa...-vid-glasvaeggen-hur-har-ni-loest-det.503014/
Dessa brunnar gör sig bäst i en nisch där man har väggar på båda sidor om brunnen. Annars vet jag inte vad den ska vara bra för.
Den där tråden höll sig under min radar, tack för tips. Inte skitenkla snygga lösningar kanske, lite synd.
Håller med om att det gör sig bäst med väggar åt båda håll.
Då gillar jag nog en kvadratisk brunn med "kuvertfall" bättre, men klart klurigare att göra bra själv. Dock snällare mot plånkan men en simpel purusbrunn.
Håller med om att det gör sig bäst med väggar åt båda håll.
Då gillar jag nog en kvadratisk brunn med "kuvertfall" bättre, men klart klurigare att göra bra själv. Dock snällare mot plånkan men en simpel purusbrunn.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Absolut att problemet uppstår om man väljer ett avlopp som inte passar till badrummets form, duschlösning och plattstorlek. Linjeavloppet togs fram för 20 år sen när stora plattor inte förekom. Hörnavlopp fungerar normalt bättre om inte duschen inte har tre väggar.yoloboi skrev:
För några år sen var jag på ett nybyggt hotell i tyskland där badrummet var riktigt coolt byggt. Badrummet hade inte räta vinklar och man hade anpassat glasväggarna efter skärningarna i klinkersen så att man dolde några skärningar. Jag la upp lite bilder tidigare i den här tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/laeckert-badrum.436813/
Det är förvisso inte ett helt "linjeavlopp" men väl ett väggavlopp.
Det är förvisso inte ett helt "linjeavlopp" men väl ett väggavlopp.
Om du tänker på det tyska badrummet jag länkade till så är jag väldigt nyfiken på hur det är gjort. Jag är där emellanåt med jobbet och har bott i tre olika rum som har likadana badrum. Jag är helt övertygad om att det inte är något som måttas in på plats utan det måste vara planerat i förväg. Man skulle ju vilja veta hur det görs och vilka badrumsplaneringsprogram som används.yoloboi skrev:
Inga beslag förutom gångjärnet till dörren då. Har för mig att glaset känns väldigt stabilt, möjligen att det skulle kunna vara nån mm tjockare än vad som är vanligt här med beslag. Sen är det väldigt genomtänkt med silikon i olika färger beroende på färgen på kakelplattan som glaset ansluter mot.yoloboi skrev:
Klicka här för att svara
