3 049 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Unidrain linjeavlopp bildar kil vid glasväggen, hur har ni löst det?
Hej,
Vi har precis satt in unidrain classic. Tanken är att ha en duschvägg i glas från golv till tak fäst med U-profil.
Problemet blir nu att det blir en synlig kil i fallet som jag inte vet hur vi ska få snyggt och lätt att hålla rent.
Ni som gjort något liknande, hur har ni löst det antingen i ett tidigare skede eller när kilen väl uppstått?
Tacksam för bilder eller inspel på hur ni har löst det
Vi har precis satt in unidrain classic. Tanken är att ha en duschvägg i glas från golv till tak fäst med U-profil.
Problemet blir nu att det blir en synlig kil i fallet som jag inte vet hur vi ska få snyggt och lätt att hålla rent.
Ni som gjort något liknande, hur har ni löst det antingen i ett tidigare skede eller när kilen väl uppstått?
Tacksam för bilder eller inspel på hur ni har löst det
Plattsättarens förslag var att sätta u-profilen några mm ut och fylla med fog men osäker på om det blir snygg och lätt att hålla rent. Borde finnas en lösning på hur det ska se ut men har inte hittat någon ännu. Därför spännande att se hur andra löst liknande konstruktion.
Säkert så att man vänjer sig men man gillar att även detaljer blir bra 😊
Säkert så att man vänjer sig men man gillar att även detaljer blir bra 😊
Vill man få det riktigt cleant så använder man unidrains lösning med brunn och skena i ett. Men det är försent nu. Alternativet nu är att dom beställer glasen snedkapat och så sätter man listen längs med fallet. Det tror jag blir snyggast här.
Tack. Ja, insåg att vi kanske borde valt den lösningen men får nu hantera vad det blev. Glasmästarna var inte inne på snedkapd skiva då U-profiler blir sneda i och med fallet. De brukade tydligen sätta dem ovanför.A atomlab skrev:
Det enda stället där du kommer se att det är snett är innan kommoden. Efter kommoden är det då pass lite så kapar han sedan profilen som går upp i taket ordentligt så kommer det inte synas. Är han riktigt vass så gerar han profilerna och då blir det riktigt bra. Men då måste han ha tungan rätt i mun. Röstar ändå för sne profil än att försöka gegga på det där. Kan ändå inte förstå varför det inte kommit fram med en bra enkel lösning på detta problem.
Klicka här för att svara