14 634 läst ·
103 svar
15k läst
103 svar
Esbjörn överklagar förlikningen men domstolen är inte nöjda
Som jag säger - hennes (frånvarande) mediastrategi säger mer om henne än ärendet i sig. Vilket säger mycket.P pmd skrev:Det konstigaste tycker jag är att Ebba Busch inte konsulterade sin advokat innan hon gjorde ett offentligt uttalande om motpartens juridiska ombud. Hon måste ha blivit väldigt provocerad av alla turerna kring fastighetsaffären där motpartens ombud framställde henne som skurken i dramat.
Allt man säger offentligt om en rättstvist man är inblandad i ska man väga på guldvåg. Att först konsultera sin advokat är grundregel 1A, och det bästa man kan göra är att inte uttala sig alls tills tvisten är löst.
"Inga kommentarer, det är ett privatärende" hade varit ett bra svar på alla frågor.
Njae, ärendet i sig (dvs fastighetstvisten) säger att Busch är en person som tycker att avtal ska hållas och att lagar ska gälla. Vad mediestrategin säger om Busch tycker jag är oklart. Mest för att jag inte riktigt vet vad mediestrategin är.elpaco skrev:
Vad säger det?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det kan mycket väl vara hennes egen strategi men nog slet partivänner sitt hår. Det är ju rätt ovanligt att vilja visa sig så ologisk att ingen över huvud taget förstår hur man har tänkt. Rätt problematiskt som politiker.Bananskalare skrev:
Edit: du menade strategin ”ligg lågt”. Nja alltså med ”frånvaron av strategi” menade jag verkligen inte att hon inget sa eller gjorde. Det gjorde hon verkligen. Hade hon hålla klaffen och hänvisat typ till privatliv hade hon undsluppit detta mycket lättare sannolikt.
Det var väldigt avslöjande över hur ologisk och tramsig hon tror att hon kan slippa undan med att vara. Och att en partiledare är så oseriös att hon uppenbarligen tar sådana för partiet viktiga beslut uppenbarligen på egen hand. För ingen kan tro att någon strateg till yrket la fram de tokigheterna som en plan.P pmd skrev:
känslan är väl att hon har klarat det rätt bra.elpaco skrev:
Det var väldigt avslöjande över hur ologisk och tramsig hon tror att hon kan slippa undan med att vara. Och att en partiledare är så oseriös att hon uppenbarligen tar sådana för partiet viktiga beslut uppenbarligen på egen hand. För ingen kan tro att någon strateg till yrket la fram de tokigheterna som en plan.
Jag har i denna dockusåpa varit emot Bush av den enkla anledningen att hon gick ut i media och sa
"vill han inte sälja så ska han slippa" i början av denna historia(mer eller mindre iaf)
Sen ändrade hon sig och försökte köra över gubben.
Och detta från en partiledare som för f*n borde veta bättre och därmed försatt rätten till huset.
Dock iom förlikningen så tycker jag "MEH! vaf'? låt Bush få huset utan mer tjafs"
Hade det inte blitt en förlikning hade jag stått kvar på gubbens sida iom Bush media uttalande.
Tror inte gubben är senil utan bara är extremt lättpåverkad.
Så ser man på hela historien utifrån synvikeln att gubben är lättpåverkad då stämmer hans beteende rakt av.
1) Bush hittar en fastighet hon vill ha och kontaktar gubben.
2) Bush är vältalig och gubben tycker att det känns som en bra ide
3) Någon i gubbensnärhet tycker att det var för låg pris etc etc & gubben då "opps var nog ingen bra ide jag är lurad" och dokusåpan drar igång.
4) gubben svänger fram och tillbaka beroende på vem som pratat med honom sist.
5) Det blir en förlikning och alla verkar nöjda.
6) Igen nån i gubbens närhet är inte nöjd med förlikningen och gubben svänger igen nu med "jag blev pressad till förlikning"
Eller nått i den stilen.
"vill han inte sälja så ska han slippa" i början av denna historia(mer eller mindre iaf)
Sen ändrade hon sig och försökte köra över gubben.
Och detta från en partiledare som för f*n borde veta bättre och därmed försatt rätten till huset.
Dock iom förlikningen så tycker jag "MEH! vaf'? låt Bush få huset utan mer tjafs"
Hade det inte blitt en förlikning hade jag stått kvar på gubbens sida iom Bush media uttalande.
Tror inte gubben är senil utan bara är extremt lättpåverkad.
Så ser man på hela historien utifrån synvikeln att gubben är lättpåverkad då stämmer hans beteende rakt av.
1) Bush hittar en fastighet hon vill ha och kontaktar gubben.
2) Bush är vältalig och gubben tycker att det känns som en bra ide
3) Någon i gubbensnärhet tycker att det var för låg pris etc etc & gubben då "opps var nog ingen bra ide jag är lurad" och dokusåpan drar igång.
4) gubben svänger fram och tillbaka beroende på vem som pratat med honom sist.
5) Det blir en förlikning och alla verkar nöjda.
6) Igen nån i gubbens närhet är inte nöjd med förlikningen och gubben svänger igen nu med "jag blev pressad till förlikning"
Eller nått i den stilen.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Ligg lågt är en strategi. Det är inte samma sak som frånvaron av strategi.elpaco skrev:
Det kan mycket väl vara hennes egen strategi men nog slet partivänner sitt hår. Det är ju rätt ovanligt att vilja visa sig så ologisk att ingen över huvud taget förstår hur man har tänkt. Rätt problematiskt som politiker.
Edit: du menade strategin ”ligg lågt”. Nja alltså med ”frånvaron av strategi” menade jag verkligen inte att hon inget sa eller gjorde. Det gjorde hon verkligen. Hade hon hålla klaffen och hänvisat typ till privatliv hade hon undsluppit detta mycket lättare sannolikt.
Där har du absolut rätt. Hennes allra största problem var att hon började smutskasta och tala illa om juristen. Hade hon inte gjort det, hade hon haft mycket mindre problem (och mer pengar på banken)elpaco skrev:
Sedan hade hon rätt att det var ett märklig val att välja honom som juridiskt biträde. Jag tycker inte heller att hon gjorde så bra ifrån sig i alla tv-intervjuar som hon hade i början. Det kändes inte som äkta känslor och det var framförallt obehagligt att titta på henne. Å andra sidan fick jag inte heller bra vibbar av esbjörn, brorsonen, juristen, grannen och alla andra inblandade.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag är tillskillnad från vissa övertygad om att försökt fixa det korrekt. Hon har för mycket att förlora.
Sen var förtalsbiten väldigt onödig. Garanterat ingen mediastrateg som rekommenderar den.
Men jag tror att vår kära Ebba har fått oförtjänt mycket skit. Hon köper ett hus där säljaren efter att ha skrivit på kontraktet börjar hitta på massa saker.
Sen var förtalsbiten väldigt onödig. Garanterat ingen mediastrateg som rekommenderar den.
Men jag tror att vår kära Ebba har fått oförtjänt mycket skit. Hon köper ett hus där säljaren efter att ha skrivit på kontraktet börjar hitta på massa saker.