14 633 läst ·
103 svar
15k läst
103 svar
Esbjörn överklagar förlikningen men domstolen är inte nöjda
Har inte du försvarat Cementas ofullständiga ansökan i ett flertall trådar? Ska inte deras jurister, utredare och experter inte heller få kalla sig det, eftersom de "inte har lämnat in komplett ansökan och då driver en massa tid och pengar för domstolen och därmed oss skattebetalare"?Maskintok skrev:Nä jag anser att den missbrukas då vederbörande inte har lämnat in komplett ansökan och då driver en massa tid och pengar för domstolen och därmed oss skattebetalare..
en jurist bör iallafall kunna se när eller ej man ska lämna in en ansökan och då ska den hålla sig till ramen och vara komplett..
Allt annat blir oseriöst, och svartar ner titeln.
Att överklagandet är närmast ett skämtärende är en sak, men han har rätten att överklaga och det är vare sig första eller sista gången såväl jurister som advokater lämnar in ofullständiga handlingar av en mängd olika anledningar (inkl. inkompetens). Det är bara att fixa popcorn och hänga på spektaklet.
Jäkla skillnad över när en myndighet ändrar förutsättningarna och dessutom en regering under en ansökningstid för tillstånd..Jetkokos skrev:
Har inte du försvarat Cementas ofullständiga ansökan i ett flertall trådar? Ska inte deras jurister, utredare och experter inte heller få kalla sig det, eftersom de "inte har lämnat in komplett ansökan och då driver en massa tid och pengar för domstolen och därmed oss skattebetalare"?
Att överklagandet är närmast ett skämtärende är en sak, men han har rätten att överklaga och det är vare sig första eller sista gången såväl jurister som advokater lämnar in ofullständiga handlingar av en mängd olika anledningar (inkl. inkompetens). Det är bara att fixa popcorn och hänga på spektaklet.![]()
emot när en gubbe håller på med aktiv smutskastning i media med brännvinsadvokater och alla dravelpack..
Finns inget i cementa frågan som går att jämföra med detta..
Jo förresten en sak... regeringen har fingret med på båda ställen...
En jurist ska företräda sin klient på bästa möjliga sätt. Hur mycket "tid och pengar" detta tar för domstolen och vad det kostar skattebetalarna ska han rimligen strunta fullkomligt i.Maskintok skrev:
Vad skulle du tycka om du hade ett rättsligt dilemma och din jurist sa så här: "Vi skulle antagligen kunna vinna om jag gör så här men det blir rätt dyrt för skattebetalarna så det vill jag inte. Du får helt enkelt acceptera att du förlorar. Sorry".
Jag är inte alls insatt i om denna ansökan är inkomplett, på vilket sätt den i så fall är det och vilka orsaker eller motiv denna egenskap kan ha. Jag finner dock inte osannolikt att det kan finnas situationer där inlämnandet av en inkomplett ansökan faktiskt är det bästa sättet att företräda sin klient. Om det är så här vet jag inte.
ta då och läs på om detta ärende.. Innan du ifrågasätter mig... Det finner jag lika dåligt som denne jurists ansökan... under all kritik..Alfredo skrev:
En jurist ska företräda sin klient på bästa möjliga sätt. Hur mycket "tid och pengar" detta tar för domstolen och vad det kostar skattebetalarna ska han rimligen strunta fullkomligt i.
Vad skulle du tycka om du hade ett rättsligt dilemma och din jurist sa så här: "Vi skulle antagligen kunna vinna om jag gör så här men det blir rätt dyrt för skattebetalarna så det vill jag inte. Du får helt enkelt acceptera att du förlorar. Sorry".
Jag är inte alls insatt i om denna ansökan är inkomplett, på vilket sätt den i så fall är det och vilka orsaker eller motiv denna egenskap kan ha. Jag finner dock inte osannolikt att det kan finnas situationer där inlämnandet av en inkomplett ansökan faktiskt är det bästa sättet att företräda sin klient. Om det är så här vet jag inte.
Jag behöver inte läsa på ett smack för att ifrågasätta dig. Det gör jag så gärna ändå!Maskintok skrev:
Det jag ifrågasätter är att du anser att det är fel av ombudet att titulera sig jurist. Samtidigt titulerar du själv personen jurist.
Alfredo skrev:
Ja va ska jag annars göra?
skriva vad jag egentligen anser och riskera att fanskapet gör en "Binninge?"
ställer till det och sedan inte vill stå för det... Och stämmer någon annan som anser att denne är skum
Jo jo såna tycker samhället om... Men inte jag... De klär gott under en ångvält...
Vad har ångvälten gjort för ont?Maskintok skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Stoppa plågsamma vält försök.
Vältar är maskiner!

Vältar är maskiner!
Retoriken han driver är ju att hon utnyttjat hans åldersdemens. Rätt eller fel, det har skadat KD, bara att kolla på deras opinionssiffror (som iofs också dalat av andra anledningar också).Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det vi vet var att man utnyttjade gamlingar.T Troberg skrev:
Det framgick inte att det gällde äldre med demens. Bara äldre.
När det gäller Esbjörn finns det inget som tyder på att han har begynnande demens.
Alla äldre har inte demens. Däremot är det nog många som bor i förstora hus.
Från början stod jag helt på gubbens sida och tyckte Ebba betedde sig vidrigt. Men nu börjar jag svänga i frågan och undrar vad fasen gubben håller på med. Måste ju nästan stå några missnöjda släktingar bakom och trycka på honom som många är inne på.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Varför betedde sig Ebba vidrigt för? NyfikenT TobiasStockholm skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg