C Corsair skrev:
Jag har kollat nu och det är mellan 250-300kr om dagen på 6kw.
Då betalar du mellan 1,70 - 2,10 kr kWh. Det låter dyrt. Förutsatt att 6 kW elpatron ligger på 24 timmar om dygnet. Om så inte är fallet så är det ännu dyrare

• Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
C Corsair skrev:
Jag har kollat nu och det är mellan 250-300kr om dagen på 6kw.
Har du läst av faktisk förbrukning, eller uppskattar du?

H hempularen skrev:
Har du läst av faktisk förbrukning, eller uppskattar du?
Antal timmar med tillsats sen i onsdags

Redigerat:
Värt att nämna är att konsumentköplagen gäller mellan konsument och den som sålt varan. Har ni köpt pumpen av en rörkrökare så är det den firman som man reklamerar till.

När min 8 mån gamla nibe lv pump packade ihop i dec reklamerade jag och fick krångla en del för att få ut en tekniker, sen kom kylkille och sedan kom han tillbaka när han fått tag i en ny kompressor tog 2.5 månader.
Räknade ihop den ökade elförbrukningen och övriga kostnader som utbeliven arbetsinkomst osv. skickade över kravet till firman jag köpt den av. De skickade den vidare till nibe som efter 2 mån ringde och ursäktade sig för den långa hanläggningstiden och sedan erbjöd mig 60% av vad jag begärt. Jag stod på mig och de hörde av sig nästa dag och skickade över hela mitt anspråk... blev en bit över 5000 spänn.

Dina möjligheter att få ersättning styrs av hur länge du haft pumpen och konsumentköplagen!

• Gilla
Storstadsbo och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.