6 379 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Ersättning för förhöjd elräkning?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Värt att nämna är att konsumentköplagen gäller mellan konsument och den som sålt varan. Har ni köpt pumpen av en rörkrökare så är det den firman som man reklamerar till.
När min 8 mån gamla nibe lv pump packade ihop i dec reklamerade jag och fick krångla en del för att få ut en tekniker, sen kom kylkille och sedan kom han tillbaka när han fått tag i en ny kompressor tog 2.5 månader.
Räknade ihop den ökade elförbrukningen och övriga kostnader som utbeliven arbetsinkomst osv. skickade över kravet till firman jag köpt den av. De skickade den vidare till nibe som efter 2 mån ringde och ursäktade sig för den långa hanläggningstiden och sedan erbjöd mig 60% av vad jag begärt. Jag stod på mig och de hörde av sig nästa dag och skickade över hela mitt anspråk... blev en bit över 5000 spänn.
Dina möjligheter att få ersättning styrs av hur länge du haft pumpen och konsumentköplagen!
Räknade ihop den ökade elförbrukningen och övriga kostnader som utbeliven arbetsinkomst osv. skickade över kravet till firman jag köpt den av. De skickade den vidare till nibe som efter 2 mån ringde och ursäktade sig för den långa hanläggningstiden och sedan erbjöd mig 60% av vad jag begärt. Jag stod på mig och de hörde av sig nästa dag och skickade över hela mitt anspråk... blev en bit över 5000 spänn.
Dina möjligheter att få ersättning styrs av hur länge du haft pumpen och konsumentköplagen!
Klicka här för att svara
