benox skrev:
Ah, najs. Bauhaus har verkligen allt, utom sitt sortiment på hemsidan, vilket stör mej... :)
Håller med. Nu har jag ett Bauhaus-hus i närheten så jag kan åka förbi när jag behöver, men förstår om man har långt. Nu vet jag ju inte hur du har.

raveper skrev:
Såg att det finns färdiga kitt att köpa på bauhaus för att snygga till efter dörrkarmar.
Är det såna där dyra portaler från Lundbergs som de har eller något billigare?

Han endast notera att det fanns inte vad de kostade. Har själv rätt långt till Bauhaus så man får passa på och kolla in så mycket som möjligt.

Ibland när det är murade väggar, så brukar jag putsa upp en karm. Tar tid men snyggt blir det.

Varför inte klä med gips och hörnskydd? Billigt och enkelt. Det gjorde jag när vi tog bort lite dörrar till kök och vardagsrum.

hek skrev:
Varför inte klä med gips och hörnskydd? Billigt och enkelt. Det gjorde jag när vi tog bort lite dörrar till kök och vardagsrum.
Det använde jag när jag byggde en halvvägg i hallen, men då blev det en massa spacklande och slipdamm. Hade jag vetat hur mycket merjobb det hade inneburit så hade jag smällt på en brädbit på kortsidan.

Men jag kanske inte gjorde på rätt sätt :)

jag gillar också varianten med gips o hörnskydd, blir kanonsnyggt, o lätt o spackla när man har hörnskydden i metall (en fin kant som man kan lägga spacklen emot)
dammar gör det när man slipar, men inte om man har en flex giraff med dammsugare ;)

Drar ni på foder sen då, eller hur löser ni övergången mot vägg? Man vill ju kanske inte måla/tapetsera om två rum på kuppen.

menar du med gipsvarianten? jag måla hålet vitt, o måla ut en bit på varje sida i varje rum, så det blev som ett fejkfoder, blev kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.