Byggahus.se

Erfarenheter Passat GTE

1. F
    Medlem Nivå 10
    Såvitt jag vet finns det inget sätt att förvärma batteriet. En kupévärmare värmer delvis batteriet men det kommer ta lång tid och troligen ändå inte värma batteriet särskilt mycket.

2. E
    Medlem Nivå 5
    Men att värma kupen med el när inkopplad innan ivägkörning gör ganska mycket på elräckvidden. Startar du på el kommer annars batteriet användas för att värma kupen när du rullar iväg. Med varm kupe får du 8-10km längre räckvidd beroende på hur kallt det är.

Dock har jag märkt att med laddning med 10A så kan det ändå vara svårt att få upp kupe-värmen ordentligt (även om det ändå hjälper räckvidden), så är det minusgrader brukar jag köra bensinvärmaren istället, den värmer bättre. Dock kan det då hända att bilen drar igång bensinmotorn "lättare" eftersom den redan är varm. Vilket kan vara lite störande när man som jag numera nästan får "ångest" när fossilmotorn drar igång ;)

• Laddar…
  3. B
    Medlem Nivå 7
    Vi pratar väl här fortfarande om VW Passat GTE väl?
    Vad är Superb för något?

4. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Det är en bilmodell tillverkad av Skoda och ingår i VW koncernen. Varför jag tog upp det var för att jag tyckte att den "nya" displayen till GTE:n var väldigt lik min som sitter i en Superb:en från 2018, trodde att det hade hänt lite mer på den fronten.
    Men man får kanske inte skriva så när det är erfarenheter från Passat GTE?

5. andr.ljung
    Renoverare · Nivå 11
    Ojoj... det där va inte om Passat GTE heller :rofl:

6. B
    Medlem Nivå 7
    Borttaget av moderatorn....

• Laddar…
  7. J
    Medlem · Nivå 10
    Skoda, Audi, VW , Seat mfl är ju byggda på samma plattform och med samma komponenter. Klart det då oftast går att hitta samma radio i flera modeller...

8. A
    Medlem Nivå 1
    Hej, någon som vet om helljus assist ingår när bilen är utrustad med Led strålkastare high dynamisk kurvljus och led varselljus? Eller är det något annat tillval? Årsmodell på bilen är 2018.
    Mvh

9. F
    Medlem Nivå 10
    Alla GTE har väl ledstrålkastare och ledvarselljus? Vet inte om helljusassist. Jag har det men kunde lika gärna vara utan, tycker det sällan fungerar bra.

10. A
    Medlem Nivå 1
    Led är de ju, men inte med high funktion, det är stor skillnad.

11. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Som jag skrev i den andra tråden, jag tror LED High inkluderar alla tekniska features för ljusen.
    Dvs kurvljus och dynamisk avbländning.
    Värt att tänka på är att dessa funktioner är avstängda när man är i körläge Eco.

Tycker det dynamiska helljuset funkar helt okej, sällan någon som verkar tycka man bländar.

12. J
    Medlem · Nivå 10
    Jag har haft standard LED med heljusautomatik på mina 2 senaste golfar. Tycker funktionen är rätt kass, men är för snål och kör sällan på landsväg så har klarat mig med detta. Har inte beställt bättre på min kommande gte. Funktionen tror jag är standard på gte (?) och på golfen kom den i något paket man nästan måste ta - jag tror golf har vanliga halogen ljus som standard... Iallafall innan Facelift...

13. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Det är skillnad på dynamiskt helljus och helljusassistent.
    Dynamiskt helljus är en enklare form av det nya Matris-lyset, den använder kurvljuset och någon del till för att inte blända mötande trafik men ändå lysa vid sidan av.
    Ställer jag min bil i Eco så ändrar den detta beteende till helljusassistans och bländar av helt vid möte.

• Laddar…
  14. J
    Medlem · Nivå 10
    Så funktionen kan vara bättre på passaten trots jag inte valt till något?

15. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Förstår inte vad du menar, LED high är ju ett tillval, och LED high innehåller vad jag förstår dynamiskt helljus.