MultiMan
B Bo Berglund skrev:
Jag har också alltid fyllt i spolarvätska när jag varit hemma. Men i somras var vi ute i Roslagen vid vår sommarstuga när det blev tomt och då fanns bara vatten att tillgå...
Har inte behövt spola särskilt mycket sedan dess så i tanken är det nog i stort sett bara vatten nu. Utom de några dl spolarvätska jag fick dit i fredags....
Ja, otur och det är sedan lätt att glömma vad man gjort eller inte gjort. Lider med dig och hoppas det går bra ändå.

Vet inte hur det ser ut i Passaten, men jag har alltid 1-2 L koncenterad spolarvätska i sidofacken bak på 9-5an samt 1 L motorolja och 1 L av deras specialglykol. Ryms iaf 2 flaskor per sida + lite mer.

(plus en hel del annat under golvluckan, men det är överkurs i den här tråden 😅 )
 
Redigerat:
Nu har jag kört i snöstorm på morgonen och använt bakrutespolaren flitigt tills pumpen började öka varvtal och det slutade komma vätska. Gick förhållandevis bra. Fast otrevligt väder att köra i.
Kunde sen hälla i 2 l blandad vätska och toppa upp med 2 l koncentrat också till full tank.
Klarar nog -25 C med detta...
Så nu är jag OK.
Fast det är snöstorm I Stockholm nu.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Nu när dom uppdaterat nya appen går det ju att hitta parkeringsvärmaren och även starta den. Men sen händer inget och någon värme blir det inte i bilen.

Har vi någon klurig som vet om det går att runda detta mha inställningar eller dyl?
 
C cap skrev:
Nu när dom uppdaterat nya appen går det ju att hitta parkeringsvärmaren och även starta den. Men sen händer inget och någon värme blir det inte i bilen.

Har vi någon klurig som vet om det går att runda detta mha inställningar eller dyl?
Jag har till höger på startbilden i VW-appen en ruta som heter "Air Conditioning" (min telefon är inställd på engelska för att inte få konstiga översättningar till svenska).
Om man klickar på den kan man starta kupé-värmningen och dessutom slå på vindrutefläkten.
Detta fungerar i alla fall för mig (Passat GTE MY2020).

Det som däremot INTE fungerar längre är att hitta bilen!
Förut hade man en funktion som placerar bilen på en karta så man kan hitta den på en stor P-plats tex. Det har de antingen gömt på något konstigt ställe eller tagit bort!

Dessutom så är funktionen "Vehicle" högst upp i listan under Air-Condition försedd med ett hänglås och om man trycker på den så dyker det upp ett meddelande som säger:

We're sorry, something isn't working
properly. Please try again.
OK

Naturligtvis händer inget annat när man försöker igen...
(Min app är fullt uppdaterad enligt telefonen)

Den nya appen är i alla fall snabbare, utan den här minutlånga inloggnings-sekvensen varje gång man startar WeConnect.
 
B Bo Berglund skrev:
Det som däremot INTE fungerar längre är att hitta bilen!
Förut hade man en funktion som placerar bilen på en karta så man kan hitta den på en stor P-plats tex. Det har de antingen gömt på något konstigt ställe eller tagit bort!
Jag ser bilen på kartan om jag trycker på pilen i mitten längst ner.
 
D dthompa skrev:
Jag ser bilen på kartan om jag trycker på pilen i mitten längst ner.
Det var då ett otroligt konstigt sätt att gömma den funktionen!
Är det naturligt att testa en pil på det stället?
Men det fungerar, tack så mycket!

Och vad är det som de inte vill visa om "Vehicle"???
 
B Bo Berglund skrev:
Det var då ett otroligt konstigt sätt att gömma den funktionen!
Är det naturligt att testa en pil på det stället?
Men det fungerar, tack så mycket!

Och vad är det som de inte vill visa om "Vehicle"???
Tja, jag tyckte det var rätt självklart, en sådan pil tycker jag mig ha i de flesta appar som visar platser, exempelvis kartappen från både google och apple.

Kan du visa en bild på vad det är för hänglås du menar, jag lyckas inte matcha din beskrivning med något i min egen app (vilket förstås kan bero på olika funktioner i bilarna och inte din beskrivning).
 
Så här:
Bilapp-skrämdump visar Passat GTE med batteri, bensinstatus och klimatkontrollinställningar. Iconer för bilfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Aha, ja den raden har jag inte alls i min app.. Skärmgränssnitt för bil; visar batteri, bränslenivå, AC-temperatur, kördata och fordonshälsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bo Berglund skrev:
Jag har till höger på startbilden i VW-appen en ruta som heter "Air Conditioning" (min telefon är inställd på engelska för att inte få konstiga översättningar till svenska).
Om man klickar på den kan man starta kupé-värmningen och dessutom slå på vindrutefläkten.
Detta fungerar i alla fall för mig (Passat GTE MY2020).

Det som däremot INTE fungerar längre är att hitta bilen!
Förut hade man en funktion som placerar bilen på en karta så man kan hitta den på en stor P-plats tex. Det har de antingen gömt på något konstigt ställe eller tagit bort!

Dessutom så är funktionen "Vehicle" högst upp i listan under Air-Condition försedd med ett hänglås och om man trycker på den så dyker det upp ett meddelande som säger:

We're sorry, something isn't working
properly. Please try again.
OK

Naturligtvis händer inget annat när man försöker igen...
(Min app är fullt uppdaterad enligt telefonen)

Den nya appen är i alla fall snabbare, utan den här minutlånga inloggnings-sekvensen varje gång man startar WeConnect.
Ja funktionen finns där men inte startar värmaren fastän jag klickar för samt bekräftar med fingeravtryck
 
Själv får jag inte upp räckvidden i min app.
 
Ser ut såhär
 
  • En skärmdump av en mobilapplikation för en Volkswagen Passat, visar gränssnitt med fordonets status och inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
lsoderlund lsoderlund skrev:
Ser ut såhär
Det verkar som om du inte har (betalat för) tjänsten, men så enkelt kanske det inte är?
 
P
Har inte betalt men jag kan inte se om den är låst längre. Gick med gamla appen.
 
P Peter_K skrev:
Har inte betalt men jag kan inte se om den är låst längre. Gick med gamla appen.
Till vänster om namnet Passat ser du ett ”hänglås” som visar om bilen är låst eller öppen. Din bild visar att den är låst.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.