774 544 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 820 inlägg
Ja, otur och det är sedan lätt att glömma vad man gjort eller inte gjort. Lider med dig och hoppas det går bra ändå.B Bo Berglund skrev:Jag har också alltid fyllt i spolarvätska när jag varit hemma. Men i somras var vi ute i Roslagen vid vår sommarstuga när det blev tomt och då fanns bara vatten att tillgå...
Har inte behövt spola särskilt mycket sedan dess så i tanken är det nog i stort sett bara vatten nu. Utom de några dl spolarvätska jag fick dit i fredags....
Vet inte hur det ser ut i Passaten, men jag har alltid 1-2 L koncenterad spolarvätska i sidofacken bak på 9-5an samt 1 L motorolja och 1 L av deras specialglykol. Ryms iaf 2 flaskor per sida + lite mer.
(plus en hel del annat under golvluckan, men det är överkurs i den här tråden 😅 )
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Nu har jag kört i snöstorm på morgonen och använt bakrutespolaren flitigt tills pumpen började öka varvtal och det slutade komma vätska. Gick förhållandevis bra. Fast otrevligt väder att köra i.
Kunde sen hälla i 2 l blandad vätska och toppa upp med 2 l koncentrat också till full tank.
Klarar nog -25 C med detta...
Så nu är jag OK.
Fast det är snöstorm I Stockholm nu.
Kunde sen hälla i 2 l blandad vätska och toppa upp med 2 l koncentrat också till full tank.
Klarar nog -25 C med detta...
Så nu är jag OK.
Fast det är snöstorm I Stockholm nu.
Nu när dom uppdaterat nya appen går det ju att hitta parkeringsvärmaren och även starta den. Men sen händer inget och någon värme blir det inte i bilen.
Har vi någon klurig som vet om det går att runda detta mha inställningar eller dyl?
Har vi någon klurig som vet om det går att runda detta mha inställningar eller dyl?
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Jag har till höger på startbilden i VW-appen en ruta som heter "Air Conditioning" (min telefon är inställd på engelska för att inte få konstiga översättningar till svenska).C cap skrev:
Om man klickar på den kan man starta kupé-värmningen och dessutom slå på vindrutefläkten.
Detta fungerar i alla fall för mig (Passat GTE MY2020).
Det som däremot INTE fungerar längre är att hitta bilen!
Förut hade man en funktion som placerar bilen på en karta så man kan hitta den på en stor P-plats tex. Det har de antingen gömt på något konstigt ställe eller tagit bort!
Dessutom så är funktionen "Vehicle" högst upp i listan under Air-Condition försedd med ett hänglås och om man trycker på den så dyker det upp ett meddelande som säger:
We're sorry, something isn't working
properly. Please try again.
OK
Naturligtvis händer inget annat när man försöker igen...
(Min app är fullt uppdaterad enligt telefonen)
Den nya appen är i alla fall snabbare, utan den här minutlånga inloggnings-sekvensen varje gång man startar WeConnect.
Jag ser bilen på kartan om jag trycker på pilen i mitten längst ner.B Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Tja, jag tyckte det var rätt självklart, en sådan pil tycker jag mig ha i de flesta appar som visar platser, exempelvis kartappen från både google och apple.B Bo Berglund skrev:
Kan du visa en bild på vad det är för hänglås du menar, jag lyckas inte matcha din beskrivning med något i min egen app (vilket förstås kan bero på olika funktioner i bilarna och inte din beskrivning).
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Ja funktionen finns där men inte startar värmaren fastän jag klickar för samt bekräftar med fingeravtryckB Bo Berglund skrev:Jag har till höger på startbilden i VW-appen en ruta som heter "Air Conditioning" (min telefon är inställd på engelska för att inte få konstiga översättningar till svenska).
Om man klickar på den kan man starta kupé-värmningen och dessutom slå på vindrutefläkten.
Detta fungerar i alla fall för mig (Passat GTE MY2020).
Det som däremot INTE fungerar längre är att hitta bilen!
Förut hade man en funktion som placerar bilen på en karta så man kan hitta den på en stor P-plats tex. Det har de antingen gömt på något konstigt ställe eller tagit bort!
Dessutom så är funktionen "Vehicle" högst upp i listan under Air-Condition försedd med ett hänglås och om man trycker på den så dyker det upp ett meddelande som säger:
We're sorry, something isn't working
properly. Please try again.
OK
Naturligtvis händer inget annat när man försöker igen...
(Min app är fullt uppdaterad enligt telefonen)
Den nya appen är i alla fall snabbare, utan den här minutlånga inloggnings-sekvensen varje gång man startar WeConnect.
Själv får jag inte upp räckvidden i min app.


