P
mickelindkvist mickelindkvist skrev:
Till vänster om namnet Passat ser du ett ”hänglås” som visar om bilen är låst eller öppen. Din bild visar att den är låst.
Ja det har jag ju inte tänkt på. Var mer fokuserad på raden under "förläng dina mobila tjänster" tycker det var snyggare presenterat i den gamla appen.
 
P Peter_K skrev:
Ja det har jag ju inte tänkt på. Var mer fokuserad på raden under "förläng dina mobila tjänster" tycker det var snyggare presenterat i den gamla appen.
Håller med, mycket som var bättre i den gamla appen när den väl fungerade. Dock är responstider betydligt bättre på den nya och den verkar mer stabil.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det verkar som om du inte har (betalat för) tjänsten, men så enkelt kanske det inte är?
Det fungerade i den gamla appen.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Det fungerade i den gamla appen.
Men då måste du väl reda ut med VW vad de menar med ”Du har för närvarande inget avtal…”.
 
C cap skrev:
Ja funktionen finns där men inte startar värmaren fastän jag klickar för samt bekräftar med fingeravtryck
När jag klickar i för bränslevärmare och bekräftar funkar det om den laddar men sitter ingen sladd i så får jag ett felmedelande om att sladden inte sitter i.
Fattar inte varför sladden ska behöva sitta i när det är en bränslevärmare. Funkar ju utmärkt från fjärrkontrollen.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
När jag klickar i för bränslevärmare och bekräftar funkar det om den laddar men sitter ingen sladd i så får jag ett felmedelande om att sladden inte sitter i.
Fattar inte varför sladden ska behöva sitta i när det är en bränslevärmare. Funkar ju utmärkt från fjärrkontrollen.
Enkelt sammanfattat, Skit app!
 
C cap skrev:
Enkelt sammanfattat, Skit app!
Är det appen eller bilen?
Men visst är det konstigt att man bemödar sig att visa rätt färg på bilen i appen men funktionerna inte funkar som de ska.
 
  • Gilla
  • Haha
cap och 1 till
  • Laddar…
Någon annan som inte kommer in/får någon respons från appen idag? (Och de senaste dagarna.)

En stiliserad skärmdump av en mobilapp med en schematisk navigation och plats för innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Allt funkar för mig som vanligt...
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Någon annan som inte kommer in/får någon respons från appen idag? (Och de senaste dagarna.)

[bild]
Hade samma häromdagen, dagen efter fungerade allt igen. Fungerar som det ska idag.
 
Är det någon här som vet vad VW tänker göra med den aviserade Passat GTE 2024 combi-modellen?
Jag hittade en hel del info i somras om denna, bl.a. större batteri (20 kWh, 100 km räckvidd) och något större chassi (140 mm längre).
Se dessa (alla publicerades 2023-08-31):
Vi Bilägare Passat GTE.
Teknikens Värld Passat GTE.
Mest Motor Passat GTE.

Då skrevs det att den skulle börja säljas hösten 2023, men jag ser inget om den någonstans hos VW.
Har den blivit försenad eller har man beslutat att inte sälja modellen?
Eller har man förvisat laddhybrid-kunderna till Skoda? Skoda specar ett ännu större batteri (25 kWh).
Teknikens Värld Skoda Superb.

Mer info någonstans?
 
Så här skriver VW själva:

En ny generation Passat är på väg! Lite större för både passagerare och bagage, och med en mängd spännande nyheter.

Det första motoralternativet, en mildhybrid, går nu att beställa. Senare kommer den även att erbjudas i två laddhybridversioner med upp till 10 mils räckvidd helt på el och i en fyrhjulsdriven dieselversion. Nya Passat lanseras under första kvartalet 2024.

Upptäck och bygg nya Passat på vår hemsida, klicka på länken i vår profil eller i vår händelse.


Detta skrev dom för tre veckor sen och vanliga Passat med bensinmotor går ju bygga så snart lär dom väl fylla på med hybriden.
 
Jag åkte till VW Akalla och pratade med en säljare.
Så här verkar det vara nu:
- Säljstart 2024-V11 (mitten av mars)
- Leveranstid c:a 3 månader (så tidigast till midsommar...)
När jag köpte min nuvarande beställde jag i slutet av sept 2019 och fick den 2020-05-25, dvs 8 månader senare i stället för till jul 2019...
 
P
Synd att man bara bygger större bilar. En Golf GTE Sportcombi hade varit lagom stor för oss två.
 
P Peter_K skrev:
Synd att man bara bygger större bilar. En Golf GTE Sportcombi hade varit lagom stor för oss två.
Vad är det för nackdelar med en större bil?
 
  • Gilla
Bo Berglund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.