774 577 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Håller med, mycket som var bättre i den gamla appen när den väl fungerade. Dock är responstider betydligt bättre på den nya och den verkar mer stabil.P Peter_K skrev:
När jag klickar i för bränslevärmare och bekräftar funkar det om den laddar men sitter ingen sladd i så får jag ett felmedelande om att sladden inte sitter i.C cap skrev:
Fattar inte varför sladden ska behöva sitta i när det är en bränslevärmare. Funkar ju utmärkt från fjärrkontrollen.
Enkelt sammanfattat, Skit app!snuttjulle skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Allt funkar för mig som vanligt...
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Är det någon här som vet vad VW tänker göra med den aviserade Passat GTE 2024 combi-modellen?
Jag hittade en hel del info i somras om denna, bl.a. större batteri (20 kWh, 100 km räckvidd) och något större chassi (140 mm längre).
Se dessa (alla publicerades 2023-08-31):
Vi Bilägare Passat GTE.
Teknikens Värld Passat GTE.
Mest Motor Passat GTE.
Då skrevs det att den skulle börja säljas hösten 2023, men jag ser inget om den någonstans hos VW.
Har den blivit försenad eller har man beslutat att inte sälja modellen?
Eller har man förvisat laddhybrid-kunderna till Skoda? Skoda specar ett ännu större batteri (25 kWh).
Teknikens Värld Skoda Superb.
Mer info någonstans?
Jag hittade en hel del info i somras om denna, bl.a. större batteri (20 kWh, 100 km räckvidd) och något större chassi (140 mm längre).
Se dessa (alla publicerades 2023-08-31):
Vi Bilägare Passat GTE.
Teknikens Värld Passat GTE.
Mest Motor Passat GTE.
Då skrevs det att den skulle börja säljas hösten 2023, men jag ser inget om den någonstans hos VW.
Har den blivit försenad eller har man beslutat att inte sälja modellen?
Eller har man förvisat laddhybrid-kunderna till Skoda? Skoda specar ett ännu större batteri (25 kWh).
Teknikens Värld Skoda Superb.
Mer info någonstans?
Så här skriver VW själva:
En ny generation Passat är på väg! Lite större för både passagerare och bagage, och med en mängd spännande nyheter.
Det första motoralternativet, en mildhybrid, går nu att beställa. Senare kommer den även att erbjudas i två laddhybridversioner med upp till 10 mils räckvidd helt på el och i en fyrhjulsdriven dieselversion. Nya Passat lanseras under första kvartalet 2024.
Upptäck och bygg nya Passat på vår hemsida, klicka på länken i vår profil eller i vår händelse.
Detta skrev dom för tre veckor sen och vanliga Passat med bensinmotor går ju bygga så snart lär dom väl fylla på med hybriden.
En ny generation Passat är på väg! Lite större för både passagerare och bagage, och med en mängd spännande nyheter.
Det första motoralternativet, en mildhybrid, går nu att beställa. Senare kommer den även att erbjudas i två laddhybridversioner med upp till 10 mils räckvidd helt på el och i en fyrhjulsdriven dieselversion. Nya Passat lanseras under första kvartalet 2024.
Upptäck och bygg nya Passat på vår hemsida, klicka på länken i vår profil eller i vår händelse.
Detta skrev dom för tre veckor sen och vanliga Passat med bensinmotor går ju bygga så snart lär dom väl fylla på med hybriden.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Jag åkte till VW Akalla och pratade med en säljare.
Så här verkar det vara nu:
- Säljstart 2024-V11 (mitten av mars)
- Leveranstid c:a 3 månader (så tidigast till midsommar...)
När jag köpte min nuvarande beställde jag i slutet av sept 2019 och fick den 2020-05-25, dvs 8 månader senare i stället för till jul 2019...
Så här verkar det vara nu:
- Säljstart 2024-V11 (mitten av mars)
- Leveranstid c:a 3 månader (så tidigast till midsommar...)
När jag köpte min nuvarande beställde jag i slutet av sept 2019 och fick den 2020-05-25, dvs 8 månader senare i stället för till jul 2019...