774 464 läst ·
3 928 svar
774k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Köp den med mindre mil. Panoramataket är sjukt överskattat. Körfilsassistent har alla. GPS kör du via Apple CarPlay eller android auto.amanda Feldt skrev:
Jag är helt okunnig i detta med olika trådar och kanske har jag lagt upp denna fråga i denna grupp förut eller så är jag i helt fel grupp men jag gör ett försök och hoppas på överseende om det hamnar fel....
Jag är på gång att köpa min första "riktiga" bil och har snöat in på Passat GTE hybrid. Jag står dock och velar mellan två stycken och vet inte vilken jag ska välja. Båda ligger långt bort så jag har inte möjlighet att åka och kolla på båda bilarna... båda bilarna är från 2017 och kostar ca 209 000.
Det svåra i valet är att den ena gått lite mindre ca 12500 mil medans den andra gått 17700 mil. Men den senare bilen har panoramataket, automatisk parkering, körfilsassiatent, skyltegennkänning, trailersassistent, gps, elstol för passagerare och hade up display och läder säten. Det är ju funktioner jag tilltalas av helt klart! Men är de extra funktionerna mer värt att gå på än 5000 mil?
Båda har enligt försäljarna ifyllda serviceböcker, va det nu innebär, tror det mest är filter och oljebyten men när brukar det generellt vara dags för större insatser som byte av bromsar och kamrem mm?
Hoppas någon gär kan hjälpa mig navigera lite i detta.
Försäljaren vill sälja på mig en garanti på 24 år hos Garantipartner. Är det någon som har erfarenhet av dem och vet om det är seriösa och värt att lägga pengar på?
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Är det någon här som vet när man kan börja köpa Passat GTE MY24?
Den skulle ju släppas under hösten men nu är det snart jul och den syns inte till på WV:s bygga-bil sida....
Min är snart 4 år så det är dags att i alla fall beställa...
Den skulle ju släppas under hösten men nu är det snart jul och den syns inte till på WV:s bygga-bil sida....
Min är snart 4 år så det är dags att i alla fall beställa...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Be försäljarna ta bilder på alla sidor i serviceboken ( om det finns fysisk bok) och lägg ut de bilderna här.amanda Feldt skrev:
Jag är helt okunnig i detta med olika trådar och kanske har jag lagt upp denna fråga i denna grupp förut eller så är jag i helt fel grupp men jag gör ett försök och hoppas på överseende om det hamnar fel....
Jag är på gång att köpa min första "riktiga" bil och har snöat in på Passat GTE hybrid. Jag står dock och velar mellan två stycken och vet inte vilken jag ska välja. Båda ligger långt bort så jag har inte möjlighet att åka och kolla på båda bilarna... båda bilarna är från 2017 och kostar ca 209 000.
Det svåra i valet är att den ena gått lite mindre ca 12500 mil medans den andra gått 17700 mil. Men den senare bilen har panoramataket, automatisk parkering, körfilsassiatent, skyltegennkänning, trailersassistent, gps, elstol för passagerare och hade up display och läder säten. Det är ju funktioner jag tilltalas av helt klart! Men är de extra funktionerna mer värt att gå på än 5000 mil?
Båda har enligt försäljarna ifyllda serviceböcker, va det nu innebär, tror det mest är filter och oljebyten men när brukar det generellt vara dags för större insatser som byte av bromsar och kamrem mm?
Hoppas någon gär kan hjälpa mig navigera lite i detta.
Försäljaren vill sälja på mig en garanti på 24 år hos Garantipartner. Är det någon som har erfarenhet av dem och vet om det är seriösa och värt att lägga pengar på?
Vad det står i boken är det intressanta.
Ännu bättre om alla serviceprotokoll finns oxå.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Tryck på klimatregkering, och istället för start tryck på klimatreglering igen. Då får du upp ett par alternativ.K kent_n skrev:
Har jag fattat rätt att man måste ringa in igen för aktivering av den nya appen?
Klantigt om det stämmer. Har ju redan ett konto som va aktiverat på bilen.
För någon QR kod i infosystemet kunde jag inte hitta när jag snabbt kollade runt lite.
Klantigt om det stämmer. Har ju redan ett konto som va aktiverat på bilen.
För någon QR kod i infosystemet kunde jag inte hitta när jag snabbt kollade runt lite.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Jag bara installerade den på telefonen och sen när jag startade första gången så ville den att jag loggar in. Så jag matade in min email/password från när jag körde WeConnect och det fungerade.snuttjulle skrev:
Fast MYCKET snabbare än med WeConnect!
Notera:
Jag betalade abonnemanget för 2 år i våras när det som följde med bilen gick ut...
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Jag har ingen knapp för klimat i nya appen, förvisso ingen GTE men 2021 VW med värmare och abbonemang.
Oj, nu uppdaterades appen, knapp finns nu!
Gå in i google play och uppdatera om google telefon.
Oj, nu uppdaterades appen, knapp finns nu!
Gå in i google play och uppdatera om google telefon.
Jo jag kommer in i appen men kan inte göra nått med bilen som att låsa eller låsa upp eller som Alfredo skriver se något ställe där jag kan köra igång någon värmare.B Bo Berglund skrev:Jag bara installerade den på telefonen och sen när jag startade första gången så ville den att jag loggar in. Så jag matade in min email/password från när jag körde WeConnect och det fungerade.
Fast MYCKET snabbare än med WeConnect!
Notera:
Jag betalade abonnemanget för 2 år i våras när det som följde med bilen gick ut...
Se på bilden hur Fordon är utgråad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
