774 561 läst ·
3 928 svar
775k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Nu har jag letat på nätet också och hittade denna forumtråd från 2014-2019 där man diskuterar precis detta Passat-problem med bagageluckan.B Bo Berglund skrev:
Så jag är inte ensam med problemet även om det blir andra konsekvenser om bilen står utomhus och det spöregnar jämfört med att den blir inlåst i garaget...
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Nähej...B Bo Berglund skrev:
Så det blir till att limma fast klossen på insidan av garagedörren i alla fall..
En helt annan sak ang servicen:
När jag köpte bilen tog jag också ett "serviecavtal" för 99:-/mån på 3 år.
Det blir alltså 1200:-/år
Nu har jag utnyttjat det för andra gången och blir åter förbluffad över vad jag får:
- Service med oljebyte och genomgång av bilen (kostar 4800:- utan avtal)
- Lånebil under servicen, kostar bara bensin (skall tankas upp innan återlämning)
- Biltvätt utvändigt och invändigt! Den är som ny inne nu!
Är detta vad man alltid erbjuds när man köper en VW eller hade jag bara tur?
Produkter som diskuteras: "snabblim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
N Nyikåk skrev:
Båda dessa åtgärder har den nackdelen att man får en "trasig" nyckel som kan bli ett problem när man senare skall sälja bilen...snuttjulle skrev:
Jag såg ett förslag (ev. på ett annat forum) om en sorts plastfodral till nyckeln som gör att knappen blir nersänkt i ett hål i fodralet och gör att den blir svårare att oavsiktligt trycka in.
Men jag hittade inget sådant fodral till min bil när jag letade en stund...
Kan du inte se om du hittar någon väl vald bekant som kan 3D-printa ett skal åt dig? Med ett plastlock över mittenknappen på nyckeln blir det svårt att tycka på den.B Bo Berglund skrev:Båda dessa åtgärder har den nackdelen att man får en "trasig" nyckel som kan bli ett problem när man senare skall sälja bilen...
Jag såg ett förslag (ev. på ett annat forum) om en sorts plastfodral till nyckeln som gör att knappen blir nersänkt i ett hål i fodralet och gör att den blir svårare att oavsiktligt trycka in.
Men jag hittade inget sådant fodral till min bil när jag letade en stund...
Kanske någon i tråden som kan vara behjälplig till och med?
Nyckeln blir förvisso lite större, men det kanske är värt det andra omaket?
Helt klart enklare. Tänker att det kan vara svårt att hitta en så liten ask som i alla fall jag skulle vilja gå runt med i fickan dock. Speciellt som man kanske har andra saker på samma knippa, om inte annat så fjärren till parkeringsvärmaren i förekommande fall.Alfredo skrev:
Classe sålde i alla fall förr i tiden skruv i småförpackningar i lite varierande storlek. Kanske det finns liknade idag?tveksamt skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller en ask med häftstift?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller en lämplig "elektroniklåda" i passande storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elfa har en miljard varianter.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Kanske det. Min svärson har en 3D-printer och vi skall besöka dem i nästa vecka så kanske att det går att fixa det då. I vart fall verkar han intresserad när jag frågade.tveksamt skrev:
Ett snäpp-på skal med två hål för låsningen men inte för luckan är vad det kanske blir.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
En bekant har beställt en ny Transporter som var planerad leverans i Augusti. Nu har de ingen aning om när den kan byggas.snuttjulle skrev:
Exakt, samma situation här i Finland. ID4 är billigare att ha som förmånsbil och vem köper en GTE ny privat med alla risker som batteri/laddteknikutveckling innebär... här kostade min GTE över 55k€ enlig leasingoffertenJ JohanLun skrev: