57 563 läst ·
407 svar
58k läst
407 svar
Erfarenhet VW Nya Passat e-hybrid 2024
Det kan ju vara 12V-batteriet som spökar. Har man integrationer som regelbundet kommunicerar med bilen så kommer den inte stängas av ordentligt och riskerar att dra ut 12v-batteriet. Det är en risk med moderna bilar som är "online".P Peter Fröhlin skrev:
12v är det som driver all elektronik så är det dött kan inte bilen starta för att koppla in högvoltsbatteriet.
Medlem
· Stockholm
· 1 668 inlägg
På min GTE 2020 satt 12V batteriet intill vänster bakhjul åtkomligt ifrån bagaget genom att ta bort en väggskiva där. Var det sitter i den nya Passat eHybrid vet jag inte.
Två dagar? Det var snabbt. Det strulade för min så den blev kvar i fyra. Dom fick tydligen börja om flera ggr.J junkan skrev:
Det tillkom lite funktioner i infotainmentsystemet (schemalagd laddning bland annat) så man kan ju inte vara alltför bitter.
Medlem
· Stockholm
· 1 668 inlägg
En av parkeringssensorerna gick sönder och när jag bokade tid för fix av den så sa hon, oj det finns en massa uppdateringar som ska göras på din bil som tar två dagar. Så tre dagar totalt med lånebil, Audi A5 Quattro som jag upplevde som avsevärt sämre än Passaten.B Bo Berglund skrev:
Bilen byggdes Mars-April 2025
Medlem
· Stockholm
· 1 668 inlägg
Undrar hur man ska få uppdatering när bilen inte ska in på service förrän i höst?
Skulle verkligen vilja ha s/w-uppdateringarna gjorda.
Skulle verkligen vilja ha s/w-uppdateringarna gjorda.
B Bo Berglund skrev:Undrar hur man ska få uppdatering när bilen inte ska in på service förrän i höst?
Skulle verkligen vilja ha s/w-uppdateringarna gjo
Du kan ju höra med din verkstad. Fick uppfattningen att uppdateringen var utöver vanliga servicen, så man kanske kan boka den separat?B Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 668 inlägg
Boka en "felsökning" relaterat till de problem du upplever. Kommer inte som någon nyhet för verkstan. De har bilar inne för uppdatering hela tiden. Bilarna producerades/såldes innan produkten var färdig.B Bo Berglund skrev:
Problemet för mig var att det inte fanns någon uppdatering förrän en ljus dag... Blev en ny bil. Så den borde varit när den levererades... "Sälj inte skinnet innan björnen är skjuten"
Precis så. Cupran jag hade före Passaten tände bakljusen i 10 sekunder lite då och då när den stod på laddning. Fick veta att det var mjukvarufel från en facebookgrupp så jag ringde närmsta Cupra (Seat, som även har VW då), hon kunde inte se att det fanns någon uppdatering för bilen men jag fick lämna in den en dag så uppdaterade dem och sen försvann problemet. SÅ bara ring närmsta VW-verkstad/återförsäljare så hjälper de dig garanterat. Bara räkna upp några av bekymren du har så löser det sig.Aero skrev:
Boka en "felsökning" relaterat till de problem du upplever. Kommer inte som någon nyhet för verkstan. De har bilar inne för uppdatering hela tiden. Bilarna producerades/såldes innan produkten var färdig.
Problemet för mig var att det inte fanns någon uppdatering förrän en ljus dag... Blev en ny bil. Så den borde varit när den levererades... "Sälj inte skinnet innan björnen är skjuten"
Hade precis samma på min Leon FR. Verkstan undrade om de skulle felsöka bilen. Det verkar allvarligt sa dom. Uppdatera sw sa jag och det blev en ny bil.. 2021 my har jag för migP PerJohan skrev:Precis så. Cupran jag hade före Passaten tände bakljusen i 10 sekunder lite då och då när den stod på laddning. Fick veta att det var mjukvarufel från en facebookgrupp så jag ringde närmsta Cupra (Seat, som även har VW då), hon kunde inte se att det fanns någon uppdatering för bilen men jag fick lämna in den en dag så uppdaterade dem och sen försvann problemet. SÅ bara ring närmsta VW-verkstad/återförsäljare så hjälper de dig garanterat. Bara räkna upp några av bekymren du har så löser det sig.