56 792 läst ·
407 svar
57k läst
407 svar
Erfarenhet VW Nya Passat e-hybrid 2024
Felix042 skrev:
Hoppas inte för mycket på inbyggda Spotify, det är skitsegt och funkar asdåligt i entertainmentsystemet.Felix042 skrev:
Har faktiskt fungerade bra sedan bilen fick den stora uppdateringen fortfarande långsamt att starta men nu går det i allafall att lyssna ut tappar uppkoppling hela tiden som förut.P PerJohan skrev:
Problemet nu är ju att bilen helt har tappat internet uppkopplingen istället 😅
Mitt spotify är till och från skitsegt, ibland funkar det inte alls, ibland ok, men oftast tar det en halvminut eller mer innan man kommit igång, kunnat söka upp en låt och få igång musiken. Nu har jag inte HK-systemet, men hör ingen större skillnad på telefonen via BT eller inbyggda. Jag hade mer än gärna velat kunna använda det inbyggda smärtfritt, men orkar inte med segheten. Vet inte om du har nyare mjukvara än mig,, hämtade ut min bil vid årsskiftet i år och vad jag sett i facebookgrupper så verkar samma problem finnas utanför Sveriges gränser med.Felix042 skrev:
Skumt att din internetmottagning inte kommit tillbaka, min glob i övre högra hörnet av skärmen är nu mer vit och allt funkar som det ska (kunde inte använda appen för att sköta bilen när jag inte hade nät osv).
Verkar som VW har sänkt priserna på Passat nyligen isåfall när vi beställde så kostade den 582k efter rabatter med nästan all utrustning dock elegance och inte R-Line saknar endast pano tak och HUD.J junkan skrev:
Stora skillnaden är om kör via Android auto även med "lossless" kvalite så verkar inte bilen utnyttja subwoofern som den gör med inbyggda Spotify vilket gör stor skillnaden. Men om inte har HK systemet så lär det inte märkas eftersom avsaknaden av en subwoofer.P PerJohan skrev:Mitt spotify är till och från skitsegt, ibland funkar det inte alls, ibland ok, men oftast tar det en halvminut eller mer innan man kommit igång, kunnat söka upp en låt och få igång musiken. Nu har jag inte HK-systemet, men hör ingen större skillnad på telefonen via BT eller inbyggda. Jag hade mer än gärna velat kunna använda det inbyggda smärtfritt, men orkar inte med segheten. Vet inte om du har nyare mjukvara än mig,, hämtade ut min bil vid årsskiftet i år och vad jag sett i facebookgrupper så verkar samma problem finnas utanför Sveriges gränser med.
Skumt att din internetmottagning inte kommit tillbaka, min glob i övre högra hörnet av skärmen är nu mer vit och allt funkar som det ska (kunde inte använda appen för att sköta bilen när jag inte hade nät osv).
Har du senaste mjukvaran? känner att hela infotainment sysmet har blivit snäppet snabbare sedan den uppdateringen speciellt när man startar en app eller under "kallstart" betydligt mindre lag i början och det går även byta profiler utan fastnar i någon laddning skärm som gjorde skärmen helt obrukbar förut tills nästa omstart av bilen.
Ja 485000 är även med glastak, inställbara dämpare, metallic, h&k, 360, black line, R-line med mera..Felix042 skrev:
Verkar som VW har sänkt priserna på Passat nyligen isåfall när vi beställde så kostade den 582k efter rabatter med nästan all utrustning dock elegance och inte R-Line saknar endast pano tak och HUD.
Stora skillnaden är om kör via Android auto även med "lossless" kvalite så verkar inte bilen utnyttja subwoofern som den gör med inbyggda Spotify vilket gör stor skillnaden. Men om inte har HK systemet så lär det inte märkas eftersom avsaknaden av en subwoofer.
Har du senaste mjukvaran? känner att hela infotainment sysmet har blivit snäppet snabbare sedan den uppdateringen speciellt när man startar en app eller under "kallstart" betydligt mindre lag i början och det går även byta profiler utan fastnar i någon laddning skärm som gjorde skärmen helt obrukbar förut tills nästa omstart av bilen.
Inte en chans att ID7 är billigare än Passat eHybrid. Skiljer som andra skriver uppåt 100k. Om man kör kortare sträckor så går en eHybrid 99% på el (speciellt om man kan ladda på jobbet), då blir det svårt att räkna hem 100k i investering för en BEV. Du måste köra många tusen mil per år. Hämtar min Superb iV Sportline snart. 506k och sedan 20% i ramavtal. Skulle jag välja ID7 är det + 1000/månadFelix042 skrev:
Som jag skriv tidigare i tråden så har Volkswagen nyligen sänkt priset på passaten med ca 100k innan dess så var priserna väldigt jämfört bart med ID.7 visst dag inte om det förens någon här påpekade detAero skrev:
Inte en chans att ID7 är billigare än Passat eHybrid. Skiljer som andra skriver uppåt 100k. Om man kör kortare sträckor så går en eHybrid 99% på el (speciellt om man kan ladda på jobbet), då blir det svårt att räkna hem 100k i investering för en BEV. Du måste köra många tusen mil per år. Hämtar min Superb iV Sportline snart. 506k och sedan 20% i ramavtal. Skulle jag välja ID7 är det + 1000/månad
När vi beställde våran Passat så låg den på 582k efter alla rabbatar.
Min med ungefär samma spec (inte HK, men lädersäten med ventilation osv), ganska fullutrustad, låg på 545 000 efter rabatter när jag beställde den i oktober förra året. Så visst har det hänt en del på priserna sen dess.J junkan skrev:
Jag har inte gjort någon stor uppdatering sen jag hämtade den efter nyår (bara OTA), och jag har inte koll på om det är senaste mjukvaran eller ej faktiskt. Men igår på lunchen så slutade internet funka igen, globen i hörnet blev grå och Spotify gick inte att ansluta till. Så nåt vajsing lär VW ha, men gud förbjude att de går ut med någon slags info om det.Felix042 skrev:
Det blev en Passat eHybrid. En R-line.Felix042 skrev:
Hustrun vill inte ha en ren elbil och jag tänker att jag då och då kör runt på småvägar i Lappland i jakten på det rätta fiskevattnet och då sannolikt sällan kommer hitta laddmöjlighet. Och den nästan årliga resan till Italien vill vi ha det enkelt att tanka. Sen är ju 97 % av övrig tid korta resor och stor del av året kör vi på egen solel.
Lämnar den här tråden nu. Hämtat en 2026 Superb laddhybrid. Allt bara funkar. Knappar och tydliga vred till klima, stolsvärme, drivemode mm.
Lär komma även på Passat snart då euroncap börjar betygsätta HMI.
Sista ordet: Ni som ännu inte fått eran Passat helfordonsuppdaterad (2 j*vla verkstadsdagar), boka nu!
Till VW: Sluta släpp ut skitbilar till kund. Eran R&D ska vara klar vid produktionsstart.
Sista ordet: Ni som ännu inte fått eran Passat helfordonsuppdaterad (2 j*vla verkstadsdagar), boka nu!
Till VW: Sluta släpp ut skitbilar till kund. Eran R&D ska vara klar vid produktionsstart.
Bara som info så byggs Passaten i samma fabrik och på samma band som din Skoda av just Skoda…Aero skrev:
Lämnar den här tråden nu. Hämtat en 2026 Superb laddhybrid. Allt bara funkar. Knappar och tydliga vred till klima, stolsvärme, drivemode mm.
Designen är ju en fråga om smak, visst hade jag gärna haft några fler fysiska reglage, men jag tycker inte Skodas design är snyggare tex. Körde även någon mindre Skoda och skillnaden i känsla var stor tycker jag, på hela förarmiljön och känslan av materialvalen. Men det var som sagt inte en superb utan nån mindre "billigare" variant, så inte helt rättvist att jämföra såklart. Däremot känner jag inte igen mig i att det är en massa problem med Passaten, min har funkat utmärkt sen jag hämtade den vid årsskiftet. Verkar dock som att äldre årsmodeller lidit a barnsjukdomar. Synd, för det drar ju ner ryktet för Passaten, som jag tycker är en av de skönare bilarna jag haft.
Hoppas du blir supernöjd med Superben! 👍
Hoppas du blir supernöjd med Superben! 👍