44 793 läst ·
289 svar
45k läst
289 svar
Erfarenhet VW Nya Passat e-hybrid 2024
Kollade du på fotot?H hulten skrev:
13,4kWh/100 km. Jag kör nästan aldrig på motorväg utan mestadels omväxlande 50-100 samt lite stadskörning. 13,4 är lågt för bilstorleken med den körning jag redovisade. Vad Tesla drar är irrelevant eftersom jag aldrig skulle köpa en sådan. De är absolut snåla men varför jämföra med snålast på marknaden, alla är ju sämre i så fall. Jag säger snål för bilstorleken och mot snitt. Du kan ju läsa Teslabjörns tester med hundratals elbilars förbrukning som jämförelse. Min körning motsvarar väl hans sunday drive.
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Jag undrar hur man kan se vilken mjukvaruversion som bilen har_
Jag letade i infotainment och hittade till sist detta:
Kan någon annan här som har en nyare bil visa sin motsvarande display?
Min bil levererades i slutet av oktober 2024 så den är lite drygt 10 månader gammal.
Det jag vill veta är ifall det finns senare (och förbättrade) versioner av mjukvarorna till min bil.
Om det finns senare versioner hur får man då in dem?
Min bil är ju ännu så länge mer än ett år borta från den första servicen...
(Jag kanske inte hittat relevant information, i så fall var kan man se den?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min bil levererades i slutet av oktober 2024 så den är lite drygt 10 månader gammal.
Det jag vill veta är ifall det finns senare (och förbättrade) versioner av mjukvarorna till min bil.
B Bo Berglund skrev:Jag undrar hur man kan se vilken mjukvaruversion som bilen har_
[bild]
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Tack, jag skall fråga hos verkstaden ifall de kan uppdatera min mjukvara.
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Ingen aning....
Var skulle detta kunna ske i så fall?
Var skulle detta kunna ske i så fall?
Min fråga avsåg Junkan och hans bild på mjukvaruversion. Jag har precis samma version som du på min bil, Bo, o jag kan inte tidsstyra laddningen. Pratade med verkstaden i måndags. Han sa att man först skulle sätta laddplats under Laddning för att kunna aktivera tidsstyrningen. Den möjligheten skulle finnas på alla mjukvaruversioner. Det gör den inte.... Därav min fråga till JunkanB Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Jag är rätt frustrerad över skillnaden mellan vad som står i "handboken" i bilens infotainment och hur det faktiskt är när man försöker göra som de beskriver. Det finns inte helt enkelt men står i "handboken"...
Tex har jag inte kunnat tvinga bilen att ladda upp ett urladdat batteri under färd för att ha el när jag kommer fram och lämnar motorvägen...
Tex har jag inte kunnat tvinga bilen att ladda upp ett urladdat batteri under färd för att ha el när jag kommer fram och lämnar motorvägen...
Det beror på att det inte går!B Bo Berglund skrev:Jag är rätt frustrerad över skillnaden mellan vad som står i "handboken" i bilens infotainment och hur det faktiskt är när man försöker göra som de beskriver. Det finns inte helt enkelt men står i "handboken"...
Medlem
· Stockholm
· 1 587 inlägg
Det finns en massa inställningar för laddningstider.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto