Hmm, låter ju intressant. FB (folksam) hävdade dock att om det är 30+ hjälper de inte till allt. Skillnad på FB eller på handläggare?
 
Go kväll! Hur har det gått?
pratat något mer med FB?
 
Nej, det blev en lösning där grävaren grävde till självkostnadspris och en granne kopplade. Ser fortfarande hålet, då det inte är återfyllt.
 
Självkostnadspris på 10 000 / dag låter dyrt.
Eller ingår det en H1 i detta?? (gubbe med skyffel som sköter det grävmaskinen inte fixar)
 
Ja, de var några stycken som höll på där. Vi får väl se vad det landar på till slut. De snackade om en total (innan rot) på 16000 inkl återställning. Men det klarar de knappast med 10000/dag.
 
Jag skulle ändå ta och slå en signal till FB och stämma av igen. Vissa (alla?) FB har ett max ålderavdrag (ibland % ibland i kr). Skulle jag få ett nej skulle jag kolla om jag är rätt försäkrad och vad andra erbjuder - kanske läge att bytaFB?
 
nimhed nimhed skrev:
När de skulle padda efter nerläggning av fiber (50 cm djupt), brast ett vattenrör i djupet(150 cm). Vattenverket har lagat, men sa att skadan fortsatt in på min grannes tomt och det är inget de fixar.

Grannens försäkringsbolag säger att de inte hjälper till alls, då ledningarna är +30 år.

Grannen vill få det till att det är fibergrävarnas ansvar, grävarna säger att det är så gamla ledningar att de inte kan ta ansvar.

Alltså, grävaren har inte grävt på tomten, men vibrationerna när de paddade trottoaren gjorde skadan.

Vad kan man hoppas på/göra?

Vems ansvar är det rent juridiskt?

Ledningarna är som sagt gamla.

Gärna snabbt svar, då grannen inte har vatten förrän detta är utrett.
Har dom pajat dom får dom ju lägga dom, bara stämma dom annars
 
Ja, gäller att skynda sig nu bara, så frågan inte blir preskriberad. Var ju ändå drygt nio år sen.
 
  • Gilla
  • Haha
Maledictus och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.