50 470 läst ·
217 svar
50k läst
217 svar
Enkel ho i köket, vad är vitsen?
seniorkonsult;
Nej, det beror INTE på att du är praktisk! Jag tror det snarare har att göra med hur man jobbar i köket, ni jobbar på ert sätt och då passar inte enkelho för er och vi jobbar på vårt sätt och för oss så finns inga alternativ, enkelho är bäst för oss.
Så nu kan vi konstatera att man inte kan säga på ett forum vad som är praktiskt och inte.
Bra summering va!
Lycka till med er dubbelho, nu skall jag hem och stå med ett smile på mitt ansikte när jag kan diska hela ugnsplåten och stora ugnsformar i samma ho utan att få vatten och blask på hela bänkskivan. Vi får även plats med en mellanstor hund i hon om vi skulle vilja.
Nej, det beror INTE på att du är praktisk! Jag tror det snarare har att göra med hur man jobbar i köket, ni jobbar på ert sätt och då passar inte enkelho för er och vi jobbar på vårt sätt och för oss så finns inga alternativ, enkelho är bäst för oss.
Så nu kan vi konstatera att man inte kan säga på ett forum vad som är praktiskt och inte.
Bra summering va!
Lycka till med er dubbelho, nu skall jag hem och stå med ett smile på mitt ansikte när jag kan diska hela ugnsplåten och stora ugnsformar i samma ho utan att få vatten och blask på hela bänkskivan. Vi får även plats med en mellanstor hund i hon om vi skulle vilja.
Jag förstår inte hur man bär sig åt för att få vatten och blask på hela bänkskivan när man diskar stora saker? När jag diskar långpannor har jag ena kortsidan nere i hon och diskar, sen vänder jag så andra kortsidan är nere och diskar andra halvan.
För mig är storleken på hoarna inte så avgörande, jag skulle nog t.o.m. föredra att ha TRE hoar. Fast den tredje skulle ju kunna sitta på en köksö (och användas främst för att ta vatten och skölja av saker).
För mig är storleken på hoarna inte så avgörande, jag skulle nog t.o.m. föredra att ha TRE hoar. Fast den tredje skulle ju kunna sitta på en köksö (och användas främst för att ta vatten och skölja av saker).
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
kotten33; tydligen har du inte läst alla synpunkter för de andra saker jag skriver om gör du inte i köket? Sen är det ju så att har man en stor ho så finns det inget annat som gäller oberoende av synpunkter från andra (eller tvärtom).
Nerre håller jag med. Det är ju inte bad hoarna är avsedda för.
Nerre håller jag med. Det är ju inte bad hoarna är avsedda för.
Jag tror det är en generationsfråga. De som är lite äldre och som inte är uppväxta med diskmaskin, de föredrar två hoar. Vi som är lite yngre och endast diskar plåtar och vinglas i vasken, föredrar en stor ho för att få plats med stora saker, samt av estetiska skäl. Att det är slöseri att diska under rinnande vatten är ju trams då det går åt mer vatten för att fylla upp en hel ho och sedan diska 4-5 vinglas, vilket tar ca 1.5 minut. Sen verkar många använda sina hoar som någon form av förvaring för skitiga saker. Jag ställer min disk direkt i diskmaskinen. Har man en stor ho kan man ju dock ställa saker i ena hörnan och ändå få plats att skölja grejer eller hälla av pasta i andra änden.
Precis Falkn, seniorkonsult kanske tillhör den äldre generationen.
hans/hennes username är ju "senior" dessutom.....
Men det är väl bara att släppa detta nu, vi kan hålla på i en oändlighet att försöka övertyga varandra vad som är rätt och fel. Vi kan väl bara konstatera att det inte finns några rätt och fel i detta ärende, allt har med tycke och smak.
Seniorkonsult tycker dubbla hoar är bäst och jag tycker enkelho är bäst (har haft dubbelho också förstås så jag vet vad jag pratar om). Verkar vara flera andra som gillar enkelho också, så jag är inte jätteunik.
Ha nu en bra dag och fortsatt lycka till med diskningen i din dubbelho.
Men det är väl bara att släppa detta nu, vi kan hålla på i en oändlighet att försöka övertyga varandra vad som är rätt och fel. Vi kan väl bara konstatera att det inte finns några rätt och fel i detta ärende, allt har med tycke och smak.
Seniorkonsult tycker dubbla hoar är bäst och jag tycker enkelho är bäst (har haft dubbelho också förstås så jag vet vad jag pratar om). Verkar vara flera andra som gillar enkelho också, så jag är inte jätteunik.
Ha nu en bra dag och fortsatt lycka till med diskningen i din dubbelho.
Vi byter till enkel ho nu.
Jag hatar att diska plåtar ett hörn i taget så jag har valt en ho som är större än mina ugnsplåtar.
Har haft en och en halv ho där den stora var för liten och den lilla användes till att samla skräp.
Jag hatar att diska plåtar ett hörn i taget så jag har valt en ho som är större än mina ugnsplåtar.
Har haft en och en halv ho där den stora var för liten och den lilla användes till att samla skräp.
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Det finns massor av moment i ett kök där det sköljs och blir vått skräp/avfall samtidigt som man behöver en ho till annat. Man ska vara ekonomisk med både vatten och diskmedel. Sköljer inte disken i diskvattnet samtidigt om jag diskar eller har disken stående rinnande på bänken tills den ska sköljas.
Ps Falkn och kotten: Jag har bara haft diskmaskin sedan 1972....Kör även med induktionsspis och mikro. Vi tycker olika.
Ps Falkn och kotten: Jag har bara haft diskmaskin sedan 1972....Kör även med induktionsspis och mikro. Vi tycker olika.
Redigerat:
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Det finns massor av moment i ett kök där det skölj och blir vått skräp samtidigt som man behöver en ho till annat. Man ska vara ekonomisk med både vatten och diskmedel.
Ps Falkn och kotten: Jag har bara haft diskmaskin sedan 1972....Kör även med induktionsspis och mikro.
Ps Falkn och kotten: Jag har bara haft diskmaskin sedan 1972....Kör även med induktionsspis och mikro.
Det finns små baljor att hänga i en stor ho om man tvunget behöver två hoar tillfälligt.seniorkonsult skrev:
Jag själv skalar aldrig grönsaker i vasken utan skalar dem rakt ner i avfallspåsen lägger dem i en kastrull och sköljer dem snabbt i lite vatten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad gör ni i era kök egentligenkotten33 skrev:
http://www.worldanimalprotection.se/arbetsomraden/hundar/handelmedhundkott/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nope inte sonderat marknaden än, den ska var rektangulär.. så mycket vet jag hehe.. och som sagt.. bred nog för en plåtdisk..(och då får hunden plats också haha). Om jag kommer ihåg det, kan jag återkomma när jag börjat kika.. kan redan nu säga att den ska få plats i ett 60 skåpniklaspersson skrev:
MVH Sandra
PS - prioriterar bänk/arbetsyta också..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ursäkta att jag frågar, men är det inte olämpligt att använda köket för rengöring av hundar
(Vars favoritsyssla är att gå och nosa i andra hundars, ja ni vet vad)?
Ber samtidigt om ursäkt för bilden nyss.
Kanske känsliga personer blir illa berörda.
(Vars favoritsyssla är att gå och nosa i andra hundars, ja ni vet vad)?
Ber samtidigt om ursäkt för bilden nyss.
Kanske känsliga personer blir illa berörda.
Hur har du avfallspåsen så du får en ergonomisk ställning och dessutom undviker att det hamnar utanför? När jag t.ex. skalar potatis ligger det oftast skal i bägge hoarna efteråt...AnneFi skrev:
Nedanför vasken i sopskåpetNerre skrev:
Jag har kanske en lugnare teknik för mina potatisskal skvätter inte runt i hela köket bara någon gång som något enstaka skal hoppar fel.