723 826 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Det säger ju ingenting om den totala kalkylen. Det är ingen ide att du gör mer reklam för ditt solcellsföretag här.Magnus Filip skrev:
Bara det att Solceller genererar pengar hela tiden garanterat, oavsett om något land i öst eller väst börjar skicka raketer mot andra länder och skapar förödelse som sabbar börsen som vi sett nyssBoilerplate4U skrev:
Större risk ja! Chansen att få högre riskjusterad avkastning är större med solceller än en aktiefond eller aktier, samt att sannolikheten är minimal att solcellerna avkastar negativt något år!Boilerplate4U skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Men snälla "hela tiden" stämmer inte alls!Magnus Filip skrev:
Under flera år stadigt när det är SOLIGT är bättre.
Jo, om vi hade en oljefond som Norge så kunde vi lätt betala en solenergiinvestering.Boilerplate4U skrev:
Nu har inte Sverige det och jag ser det som klart tvivelaktigt när man ser cost-benefit och en kalkyl för solenergi.
Det finns nog viktigare satsningar för staten! Sen om någon har pengar över så är det ju bara att köpa.
Boilerplate4U
Medlem
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- 2 414 inlägg
Diskussion om att sollceller är en dålig ekonomisk investering förekommer i en mängd andra trådar med bra underbyggd fakta där det tydligt framgår att aktier/fonder ger bra mycket större avkastining.
Sollceller är bra för miljön men inte som en långsiktigt ekonomisk investering som ni kan försöka lura på Adam och Agda.
Om ni inte tror på mig har jag en bro som heter "Golden Bride" till salu.
Sollceller är bra för miljön men inte som en långsiktigt ekonomisk investering som ni kan försöka lura på Adam och Agda.
Om ni inte tror på mig har jag en bro som heter "Golden Bride" till salu.
Redigerat:
Under de tre vintermånaderna levererade systemet i princip noll. Det är först nu i mars det har har börjat leverera så det märks. Från mars månad om det inte är snö levererar det alltid något varje dag oavsett väder.G OMathson skrev:
Hoppas att jag har löst upp knutarna något i dessa dyr-el tider.
Nu börjar tåget röra sig igen.
Hej svejs!
Haha, jag tror verkligen inte det, det finns etablerade och välrenomerade produkter på marknaden, håller man sig till dessa och lägger till en etablerad och erfaren montör så tror jag inte att en liten oppfinnarjocke som varken konstruerat eller byggt vare sig paneler eller installationer har så mycket att tillägga.Boilerplate4U skrev:
Min tvekan ligger mer i om det är värt böket med solceller jämfört med andra investeringar, är nog rätt jämnt skägg och då handlar det till sist om man finner någon glädje i det. Det är absolut ingen sedelpress men heller inget svart hål.
I södra Sverige har vi inte snö längre, det var många år sedan.Magnus Filip skrev:Under de tre vintermånaderna levererade systemet i princip noll. Det är först nu i mars det har har börjat leverera så det märks. Från mars månad om det inte är snö levererar det alltid något varje dag oavsett väder.
Hoppas att jag har löst upp knutarna något i dessa dyr-el tider.
Nu börjar tåget röra sig igen.
Hej svejs!
Berätta lite om utvecklingen de kommande 30 åren för de bolag som du är väl förtrogen med?Boilerplate4U skrev:
Den diskussion förekommer i en mängd andra trådar med bra underbyggd fakta där det tydligt framgår att aktier/fonder ger bra mycket större avkastining.
Om ni inte tror på mig har jag en bro som heter "Golden Bride" till salu.![]()
Även utvecklingen på börserna är ju högst osäker, det har funnits många långa tråkiga perioder och hamnar man i en sådan så slår panelerna lätt index.
Boilerplate4U
Medlem
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- 2 414 inlägg
Det kan jag hålla med om. De flesta är nog överens att avskrivningstiden för solceller skiljer sig markant beroende på förutsättningarna som tex hur mycket lån man behöver, läge samt val av leverantör och utrustning.D djac skrev:
Mina investeringar har bara gått uppåt sedan jag investerat allt i OneCoin. Jag kan faktisk inte se en enda liten nedgång så här långt.D djac skrev:
Redigerat:
Boris, England har varit ute på turne idag och av en händelse besökte han de viktiga arabländerna.
Sen slog han fast Englands satsning som ska beslutas.
"Next week, the UK government will set out its national energy strategy, according to Johnson, which will see a “massive jump forward on renewables, more nuclear” and a more effective use of UK hydrocarbons."
Låter mycket klokt!
https://edition.cnn.com/europe/live...s-03-16-22/h_8444dd26e6e81e32a8b724bce990246b
Sen slog han fast Englands satsning som ska beslutas.
"Next week, the UK government will set out its national energy strategy, according to Johnson, which will see a “massive jump forward on renewables, more nuclear” and a more effective use of UK hydrocarbons."
Låter mycket klokt!
https://edition.cnn.com/europe/live...s-03-16-22/h_8444dd26e6e81e32a8b724bce990246b