P
Z Zodde skrev:
Absolut inte mest analogt från Ryssland. Dom är bland de skickligaste i världen på cyberattacker och troll fabriker..,
inte armen..
Man får skilja på vissa saker..
ert nippon pippon hör inte till detta alls.

P
Maskintok skrev:
japp.
Det är det tydligaste som man kan göra för att visa att unionen är stark.

Sedan är det lämpligast om man låter små elitförband attackera mål och de mål man vill säkra ger man elitförbanden understöd av artillieri samt fallskärmtrupper.

Medans man i annan ände av landet landsätter en större insats med pansar och infanteri.

Det blir jobbigt för ryssen att dels försvara hemlandet och kriga i Ukraina samtidigt...
Har du helt tappat vettet, karl? Putin sitter med fingret på avtryckaren till ett atombombsanfall på Europa och USA. Tror du att han skulle möta ett anfall av NATO med konventionella vapen?

NATO är betydligt starkare än Ryssland när det gäller konventionella vapen, vilket förstås Putin vet, så han har inget annat val än att svara med kärnvapen.

• Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Jag tror inte att Ukraina hade den åsikten innan 2014. Krim ockuperades och annekterades inte förrän då.
Du gjorde inte?
Det är en fråga mycket äldre än så..
För att Ryssland ockuperade Krim så betyder inte det att själva konflikten startade då..
Den är mycket äldre, men eskalerade vart efter tiden gick... Så är det med många frågor i världen.

P
P pmd skrev:
Har du helt tappat vettet, karl? Putin sitter med fingret på avtryckaren till ett atombombsanfall på Europa och USA. Tror du att han skulle möta ett anfall av NATO med konventionella vapen?

NATO är betydligt starkare än Ryssland när det gäller konventionella vapen, vilket förstås Putin vet, så han har inget annat val än att svara med kärnvapen.
Varför hetsar du upp dig?
ger det dig något?
alla vet vad Putin har...
Det är de vapen han väljer att gömma som är de farliga.. kom ihåg det..
Dessa har ingen kärnvapenknapp...
Men dödar ändå...

P pmd skrev:
Det är väldigt tråkigt, men det ryska folket är inte helt oskyldigt till det här kriget.

Första 6-7 sekunderna av den här videon.
[länk]
Fast hon säger lite längre in i programmet att det inte alls verkar finnas nåt brett stöd idag för invasionen jmf med 2014

P
P pmd skrev:
Saudiarabien.
Jo, faktiskt. Trots din fnissikon, @Maskintok, så är det den saudiska staten (vilket är samma som familjen Saud) som äger 98.5 % av oljebolaget Saudi Aramco vilket är det oljebolag som utvinner den allra mesta, för att inte säga all, olja i Saudi Arabien.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Maskintok skrev:
alla vet vad Putin har
Färre kompisar än en nyinflyttad Alfons Åberg och ett land i misär?

• Gilla
  • Haha
djac och 4 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Jag skulle säga att det är det enda verkliga hindret, de andr aupplevda hindren trorjag hade försvunnit om det hade varit "världens affär", då hade många kunnat sko sig och då brukar saker lösa sig lite magiskt.
Det får bara finnas tio kärnreaktorer i Sverige, så det går bara att bygga fyra nya tills någon av de nu körande reaktorerna stängs av, och nya reaktorer får bara placeras där de ersätter avstängda. Bara det visar hur njugg politiken är mot kärnkraft.
Tacka f*n att ingen vågar sätta igång kärnkraftsprojekt. Byggnadsnämnden kommer att krångla som tusan. Dessutom kommer någon att upptäcka att fåglar häckar där man tänkte bygga.

• Gilla
  • Haha
andersda och 3 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
som skrivet är.
Finns i min el tråd.
Men jag tänker inte sitta och leta och länka hit.

Hittade en direkt från 2019...
så svårt var det..
Nord Stream 2 drabbas av USA-sanktioner
[länk]
Tack! För mig drunknade allting i de nya sanktionerna som kom häromdagen.

Förutseende av den amerikanska kongressen, alltså.

P
P pmd skrev:
Tack! För mig drunknade allting i de nya sanktionerna som kom häromdagen.

Förutseende av den amerikanska kongressen, alltså.
Det finns mer... mycket mer...

P
P
Maskintok skrev:
Då ja.
När?
Nu nej.

önskan om Sovjet imperiet finns kvar men han är klokare än så.
Jag tycker att Putin snarare verkar vara skvatt galen.

P
Maskintok skrev:
Du gjorde inte?
Nej, det hade varit mycket underlig om Ukraina hade betraktat den ryska ockupationen av Krim som en krigshandling innan den hade inträffat.

P
Maskintok skrev:
Varför hetsar du upp dig?
ger det dig något?
alla vet vad Putin har...
Det är de vapen han väljer att gömma som är de farliga.. kom ihåg det..
Dessa har ingen kärnvapenknapp...
Men dödar ändå...
Jag blir mer irriterad än upphetsad, och lite skrämd också, när någon föreslår ett militärt anfall på Ryssland som ett sätt att stoppa det ryska kriget mot Ukraina.

Som du gjorde i inlägg #8663. Var lite mer sansad.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Fast hon säger lite längre in i programmet att det inte alls verkar finnas nåt brett stöd idag för invasionen jmf med 2014
Putin har varit chef för Ryssland i 22 år. Det har funnits gott om tid att avsätta honom. Det hade gått i början, åtminstone.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.