723 782 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Det var ungefär vad västmakterna tyckte 1938 också. Det gick inte så bra.K Karl Olssvan skrev:
F.ö. är det väl ingen som hotar Ryssland med vapen?
Den ryska guldreserven är i Ryssland, finns två möjliga köpare, Kina och Venezuela, den sista kan Ryssland inte nå så då är det tåg till Kina som gäller, riskabelt och dessutom tveksamt om de får så mycket pengar när guldet väl är där.Z Zodde skrev:a) Guld måste då fraktas fysiskt till Doha/Dubai och det förstår förhoppningsvis du också att det blir näst intill omöjligt att göra i någon substantiell storlek
Ska de sen ta med sig en stresskoffert med sedlar hem?
b) Men hur får du FIAT valutor tillbaka av köparen av Krypto när han inte kan betala elektroniskt?
Inte heller jag förstår riktigt vad han menar, men han hävdar att USA planerar att attackera Ryssland för att ta över deras oljefält och naturgas. Han verkar också ha missförstått hur NATO fungerar så ja, det är nog inte uteslutet att att det är vad han menar.P pmd skrev:
EDIT: Missade att det svarats på frågan. Men jag hade m.a.o. rätt.
Biljetterna blir lite dyrare, men det gick bra att flyga runt Ryssland under kalla kriget när Sovjetunionen inte tillät överflygning på väg från Europa till Östasien.P paralun skrev:
Finnair får det nog besvärligast.
näpp du är så fel ute att det inte går att förklara för dig... Det är ingen idé.R RoAd skrev:Inte heller jag förstår riktigt vad han menar, men han hävdar att USA planerar att attackera Ryssland för att ta över deras oljefält och naturgas. Han verkar också ha missförstått hur NATO fungerar så ja, det är nog inte uteslutet att att det är vad han menar.
EDIT: Missade att det svarats på frågan. Men jag hade m.a.o. rätt.
Jo, i allra högsta grad. Det finns stor risk för att de blir rusning för att ta ut kontanter, och det kan leda till stort kaos.P paralun skrev:
Hur? Till vilken valuta?
Jag kan inte påminna mig om att Sovjetunionen utsattes för den här nivån av ekonomiska sanktioner då.
Dessutom var handeln mellan öst och väst mindre då.
För ett kinesiskt bolag som vill in på en marknad är det inte direkt svårt at lägga ett anbud som är mycket lägre än alla andras.D djac skrev:
Men att kinesiska bolag skulle lyckas skaffa sig monopol är knappast troligt.
Det är väldigt tråkigt, men det ryska folket är inte helt oskyldigt till det här kriget.Z Zodde skrev:
Första 6-7 sekunderna av den här videon.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-rapporteras-det-om-invasionen-i-rysk-media