723 782 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
För att du inte förstår hur ryssen fungerar rent tekniskt vid detta.P pmd skrev:
tänk andra världskriget och hur de agerade sedan Tjetjenien så förstår du bättre.
Har ni hållt på hela natten och diskuterat?P pmd skrev:Har du helt tappat vettet, karl? Putin sitter med fingret på avtryckaren till ett atombombsanfall på Europa och USA. Tror du att han skulle möta ett anfall av NATO med konventionella vapen?
NATO är betydligt starkare än Ryssland när det gäller konventionella vapen, vilket förstås Putin vet, så han har inget annat val än att svara med kärnvapen.
Angående vapen så har då främst EU betalt Putin's upprustning av sin krigsmaskin. (olja/gas)
Putin har numera också kryssningsmissiler som man testat ut i bla Syrien.
https://www.di.se/ledare/bygg-en-baltic-dome/
Så jag blir förfärad över alla som tror att man kan göra så mycket med pansarskott och vanlig trupp.
Bara att få slut på det här sorgliga eländet och inse hur världen ser ut.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Ryska invasionssoldater dör i drivor av just vanlig trupp och pansarskott. Förmodligen dör det tio ryska invasionssoldater för varje avliden ukrainsk militär.
Att hjälpa Ukraina med vapen gör nytta.
Att hjälpa Ukraina med vapen gör nytta.
Nej jag får intrycket att man undviker större blodsspillan. Man ser inga kaosbilder från sjukhus.Nötegårdsgubben skrev:
Vad som har seglat upp som ett nytt stort hot det är att Ukraina blir nedsläckt.
https://www.politico.eu/article/ukraine-moldova-seeks-connection-to-eu-electricity-grid/
propaganda från båda sidor är ungefär lika stor.
Den ena hävdar att stora förluster skett hos fienden, den andra säger inte så mycket men publicerar desto mer..
youtube har fått ett överflöd av Ukrainska uppladdningar..
förlust siffror är manipulerade från båda sidor.
Är det verkligen någon som trott annat än att det skulle bli hårda strider och tunga förluster?
Den ena hävdar att stora förluster skett hos fienden, den andra säger inte så mycket men publicerar desto mer..
youtube har fått ett överflöd av Ukrainska uppladdningar..
förlust siffror är manipulerade från båda sidor.
Är det verkligen någon som trott annat än att det skulle bli hårda strider och tunga förluster?
tänk också så här..P paralun skrev:
Ryssland har spaningstrupper för att lokalisera posteringar mm.
Nu börjar vi se den stora massan av konvojer komma..
Det är fortfarande för tidigt för den ryska armen att ha satt in några större mängder emot Ukraina.
vi i väst är inte vana att se denna för oss långsamma handling..
Det är dock helt vanligt av Ryssland och av andra fd Sovjet länder..
vi får gå tillbaka till andra världskriget för att förstå hur och varför de agerar som de gör.
Det är dessutom skrämmande för Ukraina detta.. när man ser musklerna för varje dag bli mer spända..
Vad får dig att tro på siffran gånger 10?Nötegårdsgubben skrev:
jag är mer övertygad om gånger 5..
tills att tyngre infanteri samt övrig trupp är på plats.
Skogsägare
· 23 299 inlägg
Dumheter. Det ena är ett aggressivt mördande pack som anfaller civila och hotar med kärnvapen. Andra sidan försvarar sitt land. Naturligtvis ljuger det förra nåt in i helvete mer.Maskintok skrev:
Det betyder inte att de som försvarar sig mot angreppen och övergreppen är änglar. Bara att ni som inte kan se skillnad på skit och pannkaka är nyttiga idioter.
Skogsägare
· 23 299 inlägg
Tror du på allvar att jag vet eller bryr mig om skillnaden mer än att jag hoppas att det går åt helvete för putinisterna? Min poäng är att försvaret gör nytta. Vilket det gör.Maskintok skrev:
Putinisterna kan inte ens ta en stad som försvarar sig över öppen terräng. De är demoraliserade, underbetalda och illa försörjda. Allt försvar gör uppenbarligen nytta.
okej.. intressant dock att så mycket från Ukraina har fått tas tillbaka från media när granskning skett..Nötegårdsgubben skrev:
Dumheter. Det ena är ett aggressivt mördande pack som anfaller civila och hotar med kärnvapen. Andra sidan försvarar sitt land. Naturligtvis ljuger det förra nåt in i helvete mer.
Det betyder inte att de som försvarar sig mot angreppen och övergreppen är änglar. Bara att ni som inte kan se skillnad på skit och pannkaka är nyttiga idioter.
från ryska sidan så är det inte så fruktansvärt i media som tv eller youtube utan mer i darknet och på andra webbplatser.
Men jajemän Ryssland har enormt stort propaganda nät och de utnyttjar detta till fullo.
Det är ingen konflikt, det är ett angrepp, Ukraina har aldrig haft ambitionen att anektera Ryssland. Du ser för mycket på Swebbtv, RT och Sputnik, det är tydligtMaskintok skrev: