P
Maskintok skrev:
Däremot med uppbackning av soldater i första Nato land från Ryssland sett och det hotet tillbaka att om det inte tar slut här och nu så avslutar vi det åt er, välj själv.
Nu måste jag fråga eftersom det du skrev inte är helt glasklart för mig.
Menar du att NATO ska hota med att invadera Ryssland?
Vad föreslår du i så fall om Ryssland struntar i det hotet?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
P paralun skrev:
Jo vad spelar det för större roll om man möts av kryssningsmissiler......
Man ska inte ha övertro på extremt dyra och kraftfulla vapensystem som kryssningsmissiler, särskilt inte mot marktrupp som är rörlig.

Ukrainska armén har visat vad man kan göra med handhållna vapensystem som stingers, javelin och våra egna Saab Robot 57 (NLAW) som britterna skickat dit. Dessutom är jag mycket förvånad över hur effektiv den turkiska budgetdrönaren Bayraktar har varit, som ukrainarna varit smarta nog att förse sig med.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Däremot har annan ansett att världskrig är mer lovande än samlad militär närvaro vid gränsen...
Vem, förutom Putin, har ansett det? (Vem är "annan"?)

P
F fribygg skrev:
Jag ser detta som tomma ord om du inte anmäler dig frivillig på ambassaden på Lidingö eller åker ner privat till förslagsvis Lviv och erbjuder dig att stå i första ledet vid Ryska gränsen.
Att omedelbart gå med i Hemvärnet är också ett bra steg på vägen.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Läs tråden så märker du vem.

P paralun skrev:
Nej och just därför så har många rika med säkerhet sedan länge köpt guld och kryptovalutor.
Sen Ivan och Ivana har man säkert en plan för också inkl finansiering.

Det skulle vara bättre med lyckade förhandlingar så man fick paus på det här mycket sorgliga isf att gå mot WW3.
Men vem skall köpa guldet och till hur stor förlust måste man sälja för att hitta en lokal köpare?(som också behöver finansiering)
Ännu tydligare med Krypto …de som ev har kommer inte kommer kunna få betalt om de vill sälja. ( vem ska växla?)

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, inte är det Kofi!
:crysmile::rofl:

• Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Nu måste jag fråga eftersom det du skrev inte är helt glasklart för mig.
Menar du att NATO ska hota med att invadera Ryssland?
Vad föreslår du i så fall om Ryssland struntar i det hotet?
japp.
Det är det tydligaste som man kan göra för att visa att unionen är stark.

Sedan är det lämpligast om man låter små elitförband attackera mål och de mål man vill säkra ger man elitförbanden understöd av artillieri samt fallskärmtrupper.

Medans man i annan ände av landet landsätter en större insats med pansar och infanteri.

Det blir jobbigt för ryssen att dels försvara hemlandet och kriga i Ukraina samtidigt...

Z Zodde skrev:
Men vem skall köpa guldet och till hur stor förlust måste man sälja för att hitta en lokal köpare?(som också behöver finansiering)
Ännu tydligare med Krypto …de som ev har kommer inte kommer kunna få betalt om de vill sälja. ( vem ska växla?)
Vem? Det finns många guldhandlare i världen, i den arabiska världen änvänds oftast guld som säkerhet.
Doha/Dubai är ett centrum där mycket guld handlas. (sen har vi då även Kina och hela sydostasien)
Angående kryptovalutor så är det ju bara att betala via sin digitala plånbok till någon. (eller ta emot).

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
vem äger till 90% oljekällorna i Saudiarabien?
Saudiarabien.

• Haha
1
  • Laddar…
P paralun skrev:
Vem? Det finns många guldhandlare i världen, i den arabiska världen änvänds oftast guld som säkerhet.
Doha/Dubai är ett centrum där mycket guld handlas. (sen har vi då även Kina och hela sydostasien)
Angående kryptovalutor så är det ju bara att betala via sin digitala plånbok till någon. (eller ta emot).
a) Guld måste då fraktas fysiskt till Doha/Dubai och det förstår förhoppningsvis du också att det blir näst intill omöjligt att göra i någon substantiell storlek
Ska de sen ta med sig en stresskoffert med sedlar hem?
b) Men hur får du FIAT valutor tillbaka av köparen av Krypto när han inte kan betala elektroniskt?

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Jag har inte Facebook...
:rolleyes:
Prova med Flashback istället.
Modereringen är hårdare än här på Byggahus, men det är friare att välja ämne.

P
P pmd skrev:
Prova med Flashback istället.
Modereringen är hårdare än här på Byggahus, men det är friare att välja ämne.
Nej tack.
antingen är jag här eller så lämnar jag för gott forum mm..

P pmd skrev:
Att omedelbart gå med i Hemvärnet är också ett bra steg på vägen.
Anmäla sig frivillig till Ukraina är ingen idé...
Det är inte värt att kriga för ett annat land för 4000 kr/månad

• Gilla
1
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Anmäla sig frivillig till Ukraina är ingen idé...
Det är inte värt att kriga för ett annat land för 4000 kr/månad
Nä, friheten för ett land kan inte mätas med några få tusenlappar/månad, den som anmäler sej frivillig har nog andra syften.
Elpriset lär inte sjunka med krig i Europa så vi får ändra våra vanor och minska elanvändningen eller acceptera de nya höga energipriserna.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.