Maskintok skrev:
Och?
läst innehållet?
Kan du inte ta denna diskussion på facebook istället, eller engagera dig i något politiskt parti, så du få utlopp för din världsbeskrivning. Ett tips från ….

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
P
trähandtag trähandtag skrev:
Kan du inte ta denna diskussion på facebook istället, eller engagera dig i något politiskt parti, så du få utlopp för din världsbeskrivning. Ett tips från ….
Jag har inte Facebook...
:rolleyes:

Maskintok skrev:
Kommentar: Krigshöken Biden hetsar Ukraina mot Ryssland | Proletären
[länk]
Jag tycker att det är bra att du länkar till det här. Lätt för var och en att bedöma om resonemangen är rimliga eller ej. Att du därmed associerar dig med extremvänstern gissar jag gör ont; jag har tolkat dig som en vän av individuella rättigheter annars.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
[länk]
Du är verkligen en sk. nyttig idiot.

• Älska
djac
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Du är verkligen en sk. nyttig idiot.
jaha..:thinking:

P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker att det är bra att du länkar till det här. Lätt för var och en att bedöma om resonemangen är rimliga eller ej. Att du därmed associerar dig med extremvänstern gissar jag gör ont; jag har tolkat dig som en vän av individuella rättigheter annars.
Vart har jag gjort det?

Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mest märkligt tycker jag det är att tidningen proletären associerar dagens Ryssland, styrt av Putin med kommunism.
Detta märks ju väldigt tydligt med all denna oblyga historieförfalskning och försvar av diktatorn Putin i tidningen. Jag blev faktiskt lite chockerad, Faktiskt mer av detta än att Maskintok faktiskt var smygkommunist.

Putin hatar ju kommunismen mer än de flesta i Sverige. Putin drömmer om Tsarväldet och Rysk imperialism.

• Gilla
Zodde och 7 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Mest märkligt tycker jag det är att tidningen proletären associerar dagens Ryssland, styrt av Putin med kommunism.
Detta märks ju väldigt tydligt med all denna oblyga historieförfalskning och försvar av diktatorn Putin i tidningen. Jag blev faktiskt lite chockerad, Faktiskt mer av detta än att Maskintok faktiskt var smygkommunist.

Putin hatar ju kommunismen mer än de flesta i Sverige. Putin drömmer om Tsarväldet och Rysk imperialism.
När har jag skrivit det?

Mikael_L Mikael_L skrev:

Ja, tokvänstern har ett intressant förhållande till Putin. Han måste småle om han någonsin fått läsa deras svammel.
Till Proletärens försvar ska dock sägas att en annan artikel i samma nummer faktiskt helt fördömde angreppet från Ryssland såg jag.
Så man kan välja vilken uppfattning man som r-are får ha, vilket ju är lite unikt...
De är nog lika chockade som vi andra egentligen över det fredsälskande folket i öster.

P
om ni la ner attityden och provade att läsa källor.. Så skulle ni se att fler medier har samma.

Och även skriver liknande..
Även den lilla detaljen om Biden och oljefälten...

F fribygg skrev:
Jag ser detta som tomma ord om du inte anmäler dig frivillig på ambassaden på Lidingö eller åker ner privat till förslagsvis Lviv och erbjuder dig att stå i första ledet vid Ryska gränsen.
Skärmdump av ett e-postmeddelande från Ukrainska ambassaden med instruktioner och kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag håller fast vid åsikten att det är bättre att vänta tills de betalar ordentligt

Maskintok skrev:
[länk]
Jo det var en något märklig länkning! ;)

Hursomhelst så funderar jag på om många har hål i historieboken just nu?
Kalla kriget:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kalla_kriget
" Nämen så där kan man väl inte göra"....

P
P paralun skrev:
Jo det var en något märklig länkning! ;)

Hursomhelst så funderar jag på om många har hål i historieboken just nu?
Kalla kriget:
[länk]
" Nämen så där kan man väl inte göra"....
båda sidor spände musklerna rejält..

P
P paralun skrev:
Back on topic.
Jag funderar på om gasdebaclet redan slagit igenom?
Dagens elpris och att Norge/Sverige exporterar 11000MW borde inte lett till dagens höga priser.
Eller har det blivit ett "svart hål" redan i Tyskland?
[länk]
[länk]
De gör precis som jag skrev..
Använder sig av andra länders energi med hjälp av EU stöd...kapa banden och kablarna..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.