723 817 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
må så vara, men det vore isåfall en sak i rätt riktning.S sandos skrev:
Att fortsätta hålla på med gas när man sett detta mer eller mindre komma sedan 2014 är inte annat än lathet..
Jo men det är ju bara för Tyskland, Italien mfl att stänga sina egna gaskranar.....D djac skrev:
(inte ett öre behöver man betala)
Jo jag läste och hade redan räknat ut det..P paralun skrev:
Det var inte det jag menade men skitsamma.
utan just den delen med vem ville äga marknaden..
Om du läser länkarna i min tråd så ser du direkt vad jag menar..
Finns en anledning till att USA letar efter energikällor och äger marknader....
Tror vi rett ut vad som borde hända med kablarna. Särskilt om det blir ännu värre nu när det blivit som det blivit.Maskintok skrev:
Nä tydligen inteK karlmb skrev:
jag vill kapa dem för gott.
Men globalisterna vill ha kvar sitt umgänge.. Och kramas..
Så länge det varar... Kan komma tider framöver som det kan bli konflikt över även detta..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 311 inlägg
Varför spelar du förvånad över det? Den politiska dealen var ju uppenbarligen att gas skulle klassas som grönt några år för att bl.a. Tyskland och Italien ville det, och kärnkraft några år för att Frankrike med flera ville det.Maskintok skrev:
inte förvånad..Nötegårdsgubben skrev:
Hade du läst någon av länkarna jag la upp i morse... Så hade du förstått bättre..
Skogsägare
· 23 311 inlägg
Natos ändamål är att gemensamt försvara Nato-länderna vid angrepp på något av dem. Varken mer eller mindre.Maskintok skrev:
Så varken vi (som inte är med) eller någon annan kan använda Nato nu till annat än än begränsa Putins aggressionsvilja till att bara gälla icke-Natoländer. Som Sverige.
Skogsägare
· 23 311 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
USA är självförsörjande när det gäller gas, olja och kol.Maskintok skrev: