723 821 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Det är ett riktigt bra pris men det kanske var 0,98 Kr/kWh han menade.L LabanW skrev:Nu har jag tecknat ett nytt bra elavtal med en kille som nyss ringde. Han garanterade 0,98 öre/kWh utan skatter och andra avgifter under ett halvår, sedan får jag timprisavtal. Det som gör mig lite fundersam är att jag tyckte att han sa namnet på ett elbolag, och när jag kollade upp telefonnumret han ringde från var det ett annat elbolag men jag kan ha hört fel.
0,98öre/kWh är ett bra pris.
Sedan tar de 89öre för elcertifikat eller?
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Hoppsan! Läste visst 0,98kr!! Under ett öre kWh är ju helt fantastiskt!! Om du talar om vilket elbolag det är kommer garanterat alla som läser den här tråden teckna elavtal med dom om alla får samma avtal!! Men sen tillkommer säkert en massa avgifter som inte redovisas. Men hoppas verkligen du har gjort denna högvinst! Du kommer ju dessutom få pengar av Magdalena om du gör av med mer än 2000 kWh i februari!!!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 313 inlägg
Vi har förr haft diskussioner om såna här dealer och hur bra de kan vara. Man får se det som att elbolagen köper kunder och räknar med att tjäna sina pengar efterföljande år. Så tecknar man elavtal som låter för bra för att vara sanna gäller det att ha koll på dem redan inför år två, så inte 0,98 öre då blir både rejält högre i sig och beledsagas av allehanda uppgifter.
Med det sagt låter det jävligt lågt! Grattis!
Med det sagt låter det jävligt lågt! Grattis!
Orkar inte läsa 8000 inlägg!
Har det varit uppe i tråden varför vi måste tillämpa spotpris! Jättebilligt då det produceras för mycket, men tokdyrt vilket vi nu märker, då det är mer brist. Bolagen som producerar el kan ju lägga ner produktion för att dra upp priset. Min åsikt är detta är marknadsskämt.
Har det varit uppe i tråden varför vi måste tillämpa spotpris! Jättebilligt då det produceras för mycket, men tokdyrt vilket vi nu märker, då det är mer brist. Bolagen som producerar el kan ju lägga ner produktion för att dra upp priset. Min åsikt är detta är marknadsskämt.
Beställ fastprisavtal så slipper du!trähandtag skrev:
Orkar inte läsa 8000 inlägg!
Marknaden är konkurrensutsatt, så det är ologiskt att lägga ner lönsam produktion för att öka priset på marknaden. Det gynnar inte producenten
Självklart måste en producent få lägga ner olönsam produktion.