Boilerplate4U
L LabanW skrev:
Nu har jag tecknat ett nytt bra elavtal med en kille som nyss ringde. Han garanterade 0,98 öre/kWh utan skatter och andra avgifter under ett halvår, sedan får jag timprisavtal. Det som gör mig lite fundersam är att jag tyckte att han sa namnet på ett elbolag, och när jag kollade upp telefonnumret han ringde från var det ett annat elbolag men jag kan ha hört fel.
0,98öre/kWh är ett bra pris.
Det är ett riktigt bra pris men det kanske var 0,98 Kr/kWh han menade.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Det är ett riktigt bra pris men det kanske var 0,98 Kr/kWh han menade.
Jag frågade flera gånger om priset verkligen var under 1 öre och han svarade varje gång att det var så.

Sedan tar de 89öre för elcertifikat eller?

D Daniel 109 skrev:
Sedan tar de 89öre för elcertifikat eller?
Nej priset var 0,98 öre. Det var inga ytterligare avgifter eller skatter av något slag.

Det måste varit en gotlänning som sa 0,98 euro/kWh.

• Gilla
  • Haha
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
B
1 öre per kWh är ju för bra för att vara sant, jag har ju i och för sig hört att Ebberöds Kraft emellanåt har bra kampanjpriser.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Boilerplate4U
L LabanW skrev:
Nej priset var 0,98 öre. Det var inga ytterligare avgifter eller skatter av något slag.
När någonting låter för bra för att vara sant så är det troligen fejk (scam) på ett eller annat sätt. Avstå är mitt råd.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Hoppsan! Läste visst 0,98kr!! Under ett öre kWh är ju helt fantastiskt!! Om du talar om vilket elbolag det är kommer garanterat alla som läser den här tråden teckna elavtal med dom om alla får samma avtal!! Men sen tillkommer säkert en massa avgifter som inte redovisas. Men hoppas verkligen du har gjort denna högvinst! Du kommer ju dessutom få pengar av Magdalena om du gör av med mer än 2000 kWh i februari!!!!!

Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
När någonting låter för bra för att vara sant så är det troligen fejk (scam) på ett eller annat sätt. Avstå är mitt råd.
Jag tycker mitt avtal är bra, kanske för bra.

L LabanW skrev:
Jag tycker mitt avtal är bra, kanske för bra.
Vilka elbolag pratar vi om?

Vi har förr haft diskussioner om såna här dealer och hur bra de kan vara. Man får se det som att elbolagen köper kunder och räknar med att tjäna sina pengar efterföljande år. Så tecknar man elavtal som låter för bra för att vara sanna gäller det att ha koll på dem redan inför år två, så inte 0,98 öre då blir både rejält högre i sig och beledsagas av allehanda uppgifter.

Med det sagt låter det jävligt lågt! Grattis!

O Oaken skrev:
Vilka elbolag pratar vi om?

Jag är inte säker på vilket elbolag det var som ringde. Tyckte han sa ett namn men när jag kollade telefonnumret var det ett annat bolag.

Orkar inte läsa 8000 inlägg!
Har det varit uppe i tråden varför vi måste tillämpa spotpris! Jättebilligt då det produceras för mycket, men tokdyrt vilket vi nu märker, då det är mer brist. Bolagen som producerar el kan ju lägga ner produktion för att dra upp priset. Min åsikt är detta är marknadsskämt.

B
trähandtag trähandtag skrev:
Orkar inte läsa 8000 inlägg!
Har det varit uppe i tråden varför vi måste tillämpa spotpris! Jättebilligt då det produceras för mycket, men tokdyrt vilket vi nu märker, då det är mer brist. Bolagen som producerar el kan ju lägga ner produktion för att dra upp priset. Min åsikt är detta är marknadsskämt.
Beställ fastprisavtal så slipper du!

Marknaden är konkurrensutsatt, så det är ologiskt att lägga ner lönsam produktion för att öka priset på marknaden. Det gynnar inte producenten

Självklart måste en producent få lägga ner olönsam produktion.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L LabanW skrev:
Jag är inte säker på vilket elbolag det var som ringde. Tyckte han sa ett namn men när jag kollade telefonnumret var det ett annat bolag.
Vilket bolag var det som hade telefonnumret som ringde? Och vilket företag tyckte du dom sa när dom ringde??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.