723 821 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Tack för ditt svar, jag uppfattade det som skrikigt och otrevligt därför ställde jag frågan trots att jag inte deltog i själva diskussionen. Har inget intresse att argumentera mot vad du skrev.Z Zodde skrev:
Hade kunnat använda bold lr kursiv, dock inte lika enkelt från mobil.F fribygg skrev:
Otrevlig vill man inte vara men mot en mytoman som sprider faktafel och ständigt slingrar sig och bidrar till att tråden blir x antal 100 ggr längre än nödvändigt orkar man inte alltid. Flera föreslår förståligt IGG. Not really my style though…
Redigerat:
Nå du är ju heller inte felfri så du kanske ska tala tystare om faktafelen och kanske påpeka dem utan skrik framöver?Z Zodde skrev:Hade kunnat använda bold lr kursiv, dock inte lika enkelt från mobil.
Otrevlig vill man inte vara men mot en mytoman som sprider faktafel och ständigt slingrar sig och bidrar till att tråden blir x antal 100 ggr längre än nödvändigt orkar man inte alltid. Flera föreslår förståligt IGG. Not really my style though…
Faktafel? Har du nåt at komma med utöver de du hittade när du nagelfor mina inlägg att jag i 2014 kallade fastighetsavgift för skatt och att jag kallade VF för Av istf AB så kör på. 2 fel jag erkänt direkt och som inte haft någon som helst betydelse för sakfrågan.F fribygg skrev:
Jag är redo , shoot!
Vattenfall AB är väl ett utmärkt exempel, det är inget verk och jag tackar för att du slutat skrika.Z Zodde skrev:
Du läser inte ens vad jag skriver??F fribygg skrev:
Isåfall hade du sett att VF var ett av mina exempel.
Alla har fel emellanåt, skillnaden är vad som sker sen. Nån (inkl mig) pudlar direkt så man kan gå vidare. Nån vidhåller direkt felaktiga uppgifter in absurdum. och förlänger trådar med 100tals onödiga inlägg. Ang VF som AB istf Av har vi diskuterat detta förut men du väljer att upprepa det om och om igen som en gammal stenkaka med hack i..,
Hittar du bara 2 (för diskussionen obetydliga) faktafel på 8 år är jag smickrad!!
Och jag letar inte fel då jag inte själv är felfri och du slutat skrika.Z Zodde skrev:Du läser inte ens vad jag skriver??
Isåfall hade du sett att VF var ett av mina exempel.
Alla har fel emellanåt, skillnaden är vad som sker sen. Nån (inkl mig) pudlar direkt så man kan gå vidare. Nån vidhåller direkt felaktiga uppgifter in absurdum. och förlänger trådar med 100tals onödiga inlägg. Ang VF som AB istf Av har vi diskuterat detta förut men du väljer att upprepa det om och om igen som en gammal stenkaka med hack i..,
Hittar du bara 2 (för diskussionen obetydliga) faktafel på 8 år är jag smickrad!!
Fast det tror jag bara är vindkraftsmotståndarna som gör, ingen realist tror att planen är bara väldigt få vindkraftverk och alla på samma ställe. Jag är inte speciellt orolig över elförsörjningen men om SMR blir livskraftiga så tror jag att de blir ett bra tillskott, nu kommer de komma in sent så jag antar att den stora utmaningen blir att komma ner rejält i pris men om det hönder kan det bli en populär produkt.Boilerplate4U skrev:
Det är ett systemfel att enbart lita på vindkraften. Man måste ställa sig frågan, vad händer när det inte blåser?
SMR är i högsta grad aktuellt i synnerhet när det finns möjlighet att använda vårt gamla kärnavfall som bränsle samt kunna generera både värme och el där det regionala behovet är som störst. Det gör också produktionen redundant.
Det gäller att få en bra energimix med alla typer av kraftproduktion. Att enbart "tro" på vindkraft är som att tro på tomten, man blir väldigt besviken när verkligheten visar sig bakom masken.
Vill du kan jag nog läsa mer av det du skrivit om jag får tråkigt eller måste sätta mig i corona karantän.Z Zodde skrev:
Nu känns det lite överspelat då både jag och du kan göra och skriva fel och du verkar ju ha dämpat din ton till en trevligare nivå.
Hade tänkt fråga tidigare men blev aktuellt igen iochmed ditt påhopp.F fribygg skrev:
Vad var det som fick dig att gå tillbaka i mina inlägg till 2014 för att hitta ( och använda mot mig) att jag kallade fastighetsavgift för fastighetsskatt?
Jag har bott i Norge sen 1990talet och varje år betalt skatt/avgift till Sverige pga mina fastigheter. Att skatt blivit avgift har inte betytt nåt i min plånbok så att jag använde fel begrepp den gången (2014) skall alltså användas mot mig idag?
Har du verkligen inget bättre om du nu vill ”sätta dit mig”??