Maskintok skrev:
Du får läsa mer..
Det finns.. Men du får leta..
Varför?
Ja om du inte har bättre koll på det så får du aldrig svaret... ungefär som någon trodde att USA gav ekonomiska medel till Ukraina för att stävja cyberattacker... nä för att köpa vapen och bli en allierad...Det sitter demokrater vid makten då försvinner det fakta..
Du påstår nåt sensationellt och det är jag som måste finna det på nätet?

Hade du haft beviset hade du slängt det i ansiktet på mig, det gör du i andra trådar-
SKillnaden är att här finns det inget på nätet helt enkelt pga att det ikke är sant-

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man pratar ju lite om att svängningarna skulle vara något negativt också, jag kollade närmare på min elräkning för december 2020, där var lägsta priset 7,2 öre/kWh den 27:e, medan det högsta var 70,64 öre den 14:e. Nästan 10 gångers skillnad alltså..

2021 var högsta den 21 december, 425,82 öre, och lägsta 19:e med 69,29 öre, vilket blir lite mer än 6 gångers skillnad...

Det var alltså större svängningar förr-förra året...
om du då går tillbaka till innan vissa la på effektskatten på kärnkraftverk?

P
Z Zodde skrev:

Hade du haft beviset hade du slängt det i ansiktet på mig, det gör du i andra trådar-
SKillnaden är att här finns det inget på nätet helt enkelt pga att det ikke är sant-
Nä jag har inte gjort det något ofta.
händer.. Men sällan.
Jag tycker det är bättre ni söker och hittar själva, då får ni bredare bild och även mer fakta på en gång.. Så har jag lärt mig att söka genom livet...

P
Z Zodde skrev:

Grafik: 21 Nato-länder når inte upp till 2 procent av BNP - Altinget - Allt om politik: altinget.se
https://www.altinget.se/artikel/grafik-21-nato-lander-naar-inte-upp-till-2-procent-av-bnp
Inga nyheter direkt...

Maskintok skrev:
om du då går tillbaka till innan vissa la på effektskatten på kärnkraftverk?
Tja, kollar man längre tillbaka i tiden (samma månad, i SE3) så förefaller det som att det varit stabilare alla år, förutom 2015, då slog det ungefär 4,5 gånger... Generellt kan man säga att elpriset legat kring 20-60 öre de andra åren.. Så lägstanivåerna är lägre, men också högsta såklart..

Maskintok skrev:
Grafik: 21 Nato-länder når inte upp till 2 procent av BNP - Altinget - Allt om politik: altinget.se
[länk]
Inga nyheter direkt...
Inga nyheter alls. Trump fick ju hur mycket skit som helst i svenska tidningar för att han ställde det "orimliga" kravet på att NATO-länderna måste leva upp till överenskommelsen om 2% av BNP.

• Haha
1
  • Laddar…
P
V vik_tor skrev:
Inga nyheter alls. Trump fick ju hur mycket skit som helst i svenska tidningar för att han ställde det "orimliga" kravet på att NATO-länderna måste leva upp till överenskommelsen om 2% av BNP.
Jo det var ju så..
Och detta är en sak som sätter lite käppar i hjulet för Nato...

P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, kollar man längre tillbaka i tiden (samma månad, i SE3) så förefaller det som att det varit stabilare alla år, förutom 2015, då slog det ungefär 4,5 gånger... Generellt kan man säga att elpriset legat kring 20-60 öre de andra åren.. Så lägstanivåerna är lägre, men också högsta såklart..
om priserna varit stabilare så har vår marknad hemma fungerat..
Men när man sedan tog bort basproduktion då försvann säkerheten..

Maskintok skrev:
[länk]
Inga nyheter direkt...
Att Natoländerna inte når 2% sa ja tidigt så vet inte varför du använder det till DITT argument.

Natoländernas försvarsbudgetar påverkar INTE NATOs balansräkning öht så DE har INGET med Natos påstådda insolvens att göra. Ej heller finns det nåt på nätet så nu får du upp till bevis.
Sluta gömma dig bakom "det får du googla upp själv" då det inte finns nån sån info.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Att Natoländerna inte når 2% sa ja tidigt så vet inte varför du använder det till DITT argument.

Natoländernas försvarsbudgetar påverkar INTE NATOs balansräkning öht så DE har INGET med Natos påstådda insolvens att göra. Ej heller finns det nåt på nätet så nu får du upp till bevis.
Sluta gömma dig bakom "det får du googla upp själv" då det inte finns nån sån info.
ditt påstående.
Jag gör inte mer åt den saken för att du vill det.

Maskintok skrev:
ditt påstående.
Jag gör inte mer åt den saken för att du vill det.
Så det är ok enligt dig att slänga ut ett sensationellt (och felaktigt) påstående.
Sen komma med argument (2% regeln) som öht inte har med ditt sensationella uttalande att göra.
Inte på något sätt, en enda källa, en enda länk kunna visa nåt som styrker ditt påsåtende.
Istället skall JAG leta upp nåt.

Söker man på NATO bankrupt, NATO bankrupcy, NATO insolvency, NATO debt så får man inte EN ENDA artikel som pekar på det du sensationellt påstår.

Der är klädsamt att erkänna fel. Jag gjorde det ovan (BNP istf totalbudget)
Svälj din stolthet och säg "Nato är mer eller mindre bankrutt." var fel

Även detta påstående är fel ""Nato har alltid genom tiderna material och förnödenheter som skall stå redo för varje nation att använda vid insats men detta köps in av USA.."

NATO äger inget eget krigsmaterial, det ör resp medlemsländer som gör det...

i

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Så det är ok enligt dig att slänga ut ett sensationellt (och felaktigt) påstående.
Sen komma med argument (2% regeln) som öht inte har med ditt sensationella uttalande att göra.
Inte på något sätt, en enda källa, en enda länk kunna visa nåt som styrker ditt påsåtende.

Söker man på NATO bankrupt, NATO bankrupcy, NATO insolvency, NATO debt så får man inte EN ENDA artikel som pekar på det du sensationellt påstår.

Även detta påstående är fel ""Nato har alltid genom tiderna material och förnödenheter som skall stå redo för varje nation att använda vid insats men detta köps in av USA.."

i
som skrivet.
Vill du inte söka låt bli.
du håller på för min del att hamna bland andra... i ignorera..
Vad du tycker eller vill är för min del helt ointressant..

Maskintok skrev:
som skrivet.
Vill du inte söka låt bli.
du håller på för min del att hamna bland andra... i ignorera..
Vad du tycker eller vill är för min del helt ointressant..
Sluta sprid FAKE NEWS som du öht själv inte ksn verifiera!
DU är duktig i andra trådar att kräva bevis för påståenden men när det kommer till dig själv, ja då är det jag som ska googla upp det,

Håll dig till sådant du kan, som t,ex skogsavverkning
Elpriser och NATO bör du hålla dig borta från

Uppenbarligen är du INTE såpass ödmjuk att du kan erkänna direkta fel, morsning.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Z Zodde skrev:

i
Sluta bara. Maskintok gör precis som Trump, slänger ur sig vilken smörja som helst när det passar honom och får andra att lägga tid och resurser på att motbevisa honom. Medan andra gör det trollar han glatt vidare. Strunta i honom istället så slipper vi en massa dravel i tråden som inget tillför.
Han kommer inte att presentera några bevis för det han säger, och inget någon annan presenterar kommer att duga för att han ska erkänna att han har fel, det är inte lönt och ju mer du/vi/någon fortsätter dess mer utrymmer få han.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
RoAd och 10 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Sluta bara. Maskintok gör precis som Trump, slänger ur sig vilken smörja som helst när det passar honom och får andra att lägga tid och resurser på att motbevisa honom. Medan andra gör det trollar han glatt vidare. Strunta i honom istället så slipper vi en massa dravel i tråden som inget tillför.
Han kommer inte att presentera några bevis för det han säger, och inget någon annan presenterar kommer att duga för att han ska erkänna att han har fel, det är inte lönt och ju mer du/vi/någon fortsätter dess mer utrymmer få han.
Point taken

• Gilla
vik_tor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.