723 824 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Tack för att du tog dig tid för att informera mig sådär 4 månader senareA acmalmberg skrev:
Det stora problemet är inte elområdena utan att man lagt ner en stor mängd planerbar kraft i södra vsverige på grund av skatter och avgifter mot kraftproducenterna som fått deras verk att vara icke lönsamma
Men du har säkert bra förslag på hur man sa ersätta 4 kärnkraftsereaktorer och all kraftvärme som S/MP/C lagt ner. Och solel och vindel är inte ett vettigt förslag då den inte är planerbar. För övrigt lägger ju alla smo bor i elområde 3 och 4 veto mot all kraftproduktion som ska byggas. Så egentligen tycker jag det är helt rätt att folk nu får betala vad el kostar om man lägger ner fungerande kraftverk/säger nej till att bygga nya
Krigsrätt finns inte heller i Sverige. Brottsbalken listar ett antal brott som krigsmän kan begå, men de brotten finns bara i krig eller krigsliknande förhållanden.Maskintok skrev:
Det krävs en ändring av regeringsformen. Därmed skulle jag nog vilja påstå att det skulle finnas en del problem med att återinföra riksrätt.
Ja, det är kanske effektivt. Själv är jag inte så mycket för fascism.
Det blir en kapprustning.Nötegårdsgubben skrev:
– Vi bygger ett nytt kärnkraftverk!
– Ha! Nu bygger vi en kabel till!
Vilket?Maskintok skrev:
Pöbelfasoner tycker jag inte om. S.k. utomparlamentariska aktioner är i de allra flesta fall förkastliga. Om de inbegriper våld så är de alltid förkastliga.
Jag vill att Sverige ska fortsätta att vara en demokrati, så förhoppningsvis sätter polisen stopp för alla sådana terrorismförsök.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Vad tänker ni om kablar åt andra hållet då?
Det är ju faktiskt kortare från södra Tyskland till Sahara, än från Tyskland till "vår" vattenkraft...
Det kanske är bättre att vara beroende av afrikansk solel än rysk gas?
Det är ju faktiskt kortare från södra Tyskland till Sahara, än från Tyskland till "vår" vattenkraft...
Det kanske är bättre att vara beroende av afrikansk solel än rysk gas?
Kan hålla med där.P pmd skrev:
Men samtidigt så bryr jag mig inte så väldigt mycket om Europa eller EU... Det är ett gödsel hål för sig självt..
Men när inte våra politiker eller tjänstemän vill avstå från att sälja till Europa så tycker jag det är bättre de får köpa rysk gas... Det blir billigare så..
Hur ska det kunna det?P pmd skrev:
dels med den överenskommelsen och sedan att man stöder sig på den där folkomröstningen... samt att vi inte har någon bra strategi för avfallet..
fascism?P pmd skrev:Krigsrätt finns inte heller i Sverige. Brottsbalken listar ett antal brott som krigsmän kan begå, men de brotten finns bara i krig eller krigsliknande förhållanden.
Det krävs en ändring av regeringsformen. Därmed skulle jag nog vilja påstå att det skulle finnas en del problem med att återinföra riksrätt.
Ja, det är kanske effektivt. Själv är jag inte så mycket för fascism.
Det är hederlig kommunism.
Man ska samla alla under fanan och sedan skall staten ha allt.
våld eller ej.. Men så ska det va..