P pmd skrev:
Jodå. På lång sikt (mer än de 40 år du har i steg 2) kan kärnkraft förse oss med all el vi behöver och vi kan skrota de fula vindkraftverken som dessutom är miljöovänliga, men under tiden fram till dess behöver vi vindkraft.
Nejdå, vindkraftverken skrotar sig själv på 10-15 år...;)

P
Maskintok skrev:
samt att när Asien köper 75% av Rysslands gas och Sverige sedan tillsammans med flera EU länder begär en extra tillståndsprövning av nordstream 2 så inte den kan landsätta och bidra till billigare energi samt stabilare marknad..
EU behöver bli mindre beroende av rysk gas, inte mer.

P
P pmd skrev:
EU behöver bli mindre beroende av rysk gas, inte mer.
Vart skrev jag det?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Man kan nyttja en argumentationsteknik utan att känna till namnet på den. Och skapa en nidbild sv det du sen kritiserar är i mina ögon precis det du gör.
Intressant... Vad var det då jag kritiserade? Användandet av öknamn... Det behövs inte mycket nidbild för det... :thinking:

P pmd skrev:
Det kommer att behövas väldigt många kärnkraftverk för att mätta elbehovet söder om Bornholm så mycket att elpriset sjunker radikalt mycket.
Jo sannolikt, är det 19 reaktorer Tyskland stängt?

P
Z Zodde skrev:
Min personliga åsikt är att de KKverk som lagst ned har konsekvensanalyserats av personer med skyhögt högre kompetens än min så att som andra här spela förståsigpåare blir bara fel.
Så kan det mycket väl vara, men dessa kompetenta personer fick inget inflytande över nedläggningsbesluten.

P
Maskintok skrev:
Sverige har inga planer på att bygga kärnkraftsverk, varför?
Huvudanledningen torde vara energiöverenskommelsen från 2016 mellan S, MP, M, C och KD.

P
P pmd skrev:
Huvudanledningen torde vara energiöverenskommelsen från 2016 mellan S, MP, M, C och KD.
njä den går att komma ifrån.
Det gör inte miljöbalken och domstolarna..

P
Maskintok skrev:
Vad sa Åsa Romson 2014?
Och vad sa S?
Åsa sa att flera reaktorer skulle stängas.

S sa att 2 skulle stängas.
Specificerade Romson hur många?
2 är for övrigt en instansiering av "flera".

P
P pmd skrev:
Specificerade Romson hur många?
2 är for övrigt en instansiering av "flera".
att flera stycken skulle stängas.
Medans Stefan mm avsåg att stänga 2 reaktorer...
Och nej S var tydliga där men mp hade blivit lovade och sedan förhandlade sig till resultatet..

P
D djac skrev:
Japp, och jag är ganska övertygad om att utfallet hade blivit detsamma oavsett vem som varit ansvarig minister under denna processen.
Inte om Jimmie hade varit statsminister*, fattaruväl??

* Eller kanske stadsminister?

Vissa spår av iron kan finnas i detta inlägg.

• Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Japp, och jag är ganska övertygad om att utfallet hade blivit detsamma oavsett vem som varit ansvarig minister under denna processen.
föga troligt.
men som alltid så är och har våra politiker varit rädda för EU och dess fjant..

P
Maskintok skrev:
spelar ingen roll.
Det är mandat det handlar om.. ;)
I de senaste opinionsundersökningarna skulle S få högre procent av väljarna än de fick vid valet 2018. S skulle alltså troligen få fler mandat än de har nu.

P
P pmd skrev:
I de senaste opinionsundersökningarna skulle S få högre procent av väljarna än de fick vid valet 2018. S skulle alltså troligen få fler mandat än de har nu.
precis och då vara en majoritets regering istället för ett lapptäcke vilket hade besparat oss en hel del dumheter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.