P
T tergo skrev:
KD-ledarens hån mot Miljöpartiet | SVT Nyheter
härlig kvinna den där;)
(y)

G
Vi har ju fortfarande några kk reaktor kvar och för en liten stund sedan va dom ca 33%, vind ca 11% och det idag som det är relativt varmt. Priset verkar vara ca 10ggr i "straffzon 4" än 1.
Snart är det väl dax att stänga R3 och 4 samt naturligtvis även de andra.
Jag jobbar ibland med ett gjuteri (går åt en del el där) som ligger i skåne. Ska jag flytta min produktion till annan leveratör i annat land? Kanske Ryssland... för där finns det ju gas.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag säger inte att det inte sålts fastigheter som borde varit kvar i allmän ägo, jag ber om exempel på elproduktionsanläggningar staten sålt.

Vad Fortverkets försäljningar gjort för att driva elpriset får du gärna förklara.
Det var ett exempel på hur statsanställda agerar med skattebetalarnas pengar.

G OMathson skrev:
Vi har ju fortfarande några kk reaktor kvar och för en liten stund sedan va dom ca 33%, vind ca 11% och det idag som det är relativt varmt. Priset verkar vara ca 10ggr i "straffzon 4" än 1.
Snart är det väl dax att stänga R3 och 4 samt naturligtvis även de andra.
Jag jobbar ibland med ett gjuteri (går åt en del el där) som ligger i skåne. Ska jag flytta min produktion till annan leveratör i annat land? Kanske Ryssland... för där finns det ju gas.
Vadådå, det är ju bra med frihandel...!

• Haha
1
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Vadådå, det är ju bra med frihandel...!
sa herrn och torkade sig med sandpapper :crysmile::crysmile:

• Haha
karlmb
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det var ett exempel på hur statsanställda agerar med skattebetalarnas pengar.
Ok, och på vilket sätt påverkar det elpriset menar du?

K karlmb skrev:
Sydkraft, numera Eon är delägare i Ringhals:
[länk]
Min fråga är ju om staten sålt några Elproduktionsanläggningar och isåfall vilka?

hsd
Schwarze Pumpe power station

• Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
hsd hsd skrev:
Schwarze Pumpe power station
Japp undrar varför:thinking::thinking:

F fribygg skrev:
Min fråga är ju om staten sålt några Elproduktionsanläggningar och isåfall vilka?
Pröva att läsa länken och söka efter Sydkraft.

P
K karlmb skrev:
Pröva att läsa länken och söka efter Sydkraft.
Du menar
"År 2010 påbörjade Vattenfall en strategisk omställning till en hållbar energiportfölj med en stor internationell satsning på vindkraft, framför allt i Storbritannien, Tyskland och Danmark. Samtidigt startade en ekonomisk konsolideringsperiod, vilket innebar att verksamheten i Polen såldes 2011 och de kolbaserade kraftverken i Danmark såldes fram till 2015. Hösten 2016 såldes även den omfattande tyska brunkolsverksamheten med mer än 8 000 medarbetare till tjeckiska EPH Group och PPF Investments."
?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
T
Redaktionen Redaktionen skrev:
Elpriserna i södra Sverige slår i taket igen.

Du kan läsa artikeln här: Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Ni får väl snacka med era politiker. :crysmile:

T tobiast skrev:
Ni får väl snacka med era politiker. :crysmile:
Jätteroligt va. Vi kanske borde lobba för matprisområden istället för att skänka bort allt det goda som produceras här i Sveriges kornbod.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.