723 821 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Vi har ju fortfarande några kk reaktor kvar och för en liten stund sedan va dom ca 33%, vind ca 11% och det idag som det är relativt varmt. Priset verkar vara ca 10ggr i "straffzon 4" än 1.
Snart är det väl dax att stänga R3 och 4 samt naturligtvis även de andra.
Jag jobbar ibland med ett gjuteri (går åt en del el där) som ligger i skåne. Ska jag flytta min produktion till annan leveratör i annat land? Kanske Ryssland... för där finns det ju gas.
Jag jobbar ibland med ett gjuteri (går åt en del el där) som ligger i skåne. Ska jag flytta min produktion till annan leveratör i annat land? Kanske Ryssland... för där finns det ju gas.
Det var ett exempel på hur statsanställda agerar med skattebetalarnas pengar.F fribygg skrev:
Vadådå, det är ju bra med frihandel...!G OMathson skrev:Vi har ju fortfarande några kk reaktor kvar och för en liten stund sedan va dom ca 33%, vind ca 11% och det idag som det är relativt varmt. Priset verkar vara ca 10ggr i "straffzon 4" än 1.
Du menarK karlmb skrev:
"År 2010 påbörjade Vattenfall en strategisk omställning till en hållbar energiportfölj med en stor internationell satsning på vindkraft, framför allt i Storbritannien, Tyskland och Danmark. Samtidigt startade en ekonomisk konsolideringsperiod, vilket innebar att verksamheten i Polen såldes 2011 och de kolbaserade kraftverken i Danmark såldes fram till 2015. Hösten 2016 såldes även den omfattande tyska brunkolsverksamheten med mer än 8 000 medarbetare till tjeckiska EPH Group och PPF Investments."
?