146 läst ·
3 svar
146 läst
3 svar
Kompressor frys vibrerar kraftigt
Hej på er! Är det normalt att en kompressor vibrerar på detta sätt? Lite svårt att se i videon men kompressorn vibrerar vilket gör att kopparrören också vibrerar. Har för mig att detta beteende startat rätt då nyligen, men ej säker
Det sitter fjädrar på insidan som kan gå sönder. Då blir det mer vibrationer än normalt.
Det är ju inte optimalt. Men vad ska man göra, antingen får du leva med ljudet och risken att maten är varm någon dag när den ger upp. Eller så får du låta en reparatör byta kompressorn vilket kan bli dyrare än vad frysen är värd. Annars är en ny frys ett alternativ.
Det är ju inte optimalt. Men vad ska man göra, antingen får du leva med ljudet och risken att maten är varm någon dag när den ger upp. Eller så får du låta en reparatör byta kompressorn vilket kan bli dyrare än vad frysen är värd. Annars är en ny frys ett alternativ.
Jag har garanti på produkten. Men om en reparatör kommer ut och säger att det är normalt beteende kommer det kosta mig någon tusenlapp. Därför tänkte jag kika här i forumetD Du och 19till skrev:Det sitter fjädrar på insidan som kan gå sönder. Då blir det mer vibrationer än normalt.
Det är svårt att avgöra bara från videon om den vibrerar onormalt
Klicka här för att svara