6 589 läst ·
41 svar
7k läst
41 svar
Ellevio och effektavgiften
Vet inte hur det är med Ellevio, men de elbolag jag haft kan man (råka) betala in för mycket, och då blir detta ett tillgodo vid kommande faktureringar.H Hanagr skrev:Efter att jag påpekat felet till Ellevio, har de rättat till siffrorna men i fakturan som redan blivit utskickad kvarstår felet såklart.
Får hålla koll att de även tar hänsyn till mellanskillnaden när fakturan för november kommer.
Att det kan bli ett fel vid uträkning av snitteffekt är svårt att förstå. Vilka värden har de använt?
H hellgun skrev:Jag hade också fel på fakturan. Rätt medeleffekttopp är uträknad när man kollar "mina sidor" men på fakturan är den högre och stämmer ej. Ringde dem idag och de visste om felet och att det korrigeras på kommande faktura.
Jag kollade resten av månaderna sen februari men det var bara oktober som var fel.
Se mitt svar ovan.S Sir Duke skrev:
Jag trodde du hade förstått det här till slut. Eftersom det är medelvärdet för hela timmen som räknas spelar det ingen som helst roll om du kokar potatisen en kvart, steker fläsket en kvart, fixa stripsen i ugnen en kvart eller om du gör allt samtidigt samma kvart.J jonaserik skrev:Det är ju F-N att man ska behöva dela upp något i tidsdifferanser när man lagar mat. Koka potais en kvart, steka fläsket en kvart, fixa stripsen i ugnen en kvart, det blir då 45 minuters matlagning. Samt att tvättmaskinen kanske måste gå 2 vändor. Är det så det ska vara för en normalfamilj, med nattjobb på allt som hör hemmet till.
Om du inte delar upp det över två timmar, börjar t.ex. 17:37 och slutar 18:22? 🙃useless skrev:
Klicka här för att svara