Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Du har ju telefonnumret ner till höger, ring å fråga?
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Numret har ingen abonnent, så där får jag inga svar tyvärr.Fotografen skrev:
Vi köpte huset av en före detta lokförare som gillade att ta tillvara saker. Jag har hittat rätt mycket tågrelaterat, som porslin, en yxa, skyltar och ett gäng 24 V-glödlampor som jag antar har suttit i gamla tåg. Verkar rimligt att även detta är en tågpryl.
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Högst troligt.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Kul!E eal skrev:
Har du en tågintresserad bror? Jag har som sagt en hel del tågrelaterat som jag kan tänka mig att skänka bort till den som behöver det.
Ja, han är lokförare och involverad i museibranchen. Han hade gärna tagit hand om grejorna på en gång om det inte var för avståndet, då han håller till i övre Norrland (www.nbjvm.se). Är ju lite tungt, så blir ju meckigt att skicka.Henningelvis skrev:
Ska undersöka om det är nån i de kretsarna på närmre håll som är intresserad.
/Andreas
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Grejorna finns i södra Ångermanland, så kanske ändå inte så långt bort.E eal skrev:Ja, han är lokförare och involverad i museibranchen. Han hade gärna tagit hand om grejorna på en gång om det inte var för avståndet, då han håller till i övre Norrland (www.nbjvm.se). Är ju lite tungt, så blir ju meckigt att skicka.
Ska undersöka om det är nån i de kretsarna på närmre håll som är intresserad.
/Andreas
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Överst har vi inkommande, med respektingivande mätarsäkringar i gänga 4 eller 5 eller kanske den där modellen som har finare gängstigning.
Lite märkligt dock, då inkommande kabel verkar vara 10mm2 eller ev 16mm2.
Sen en helt respektabel huvudbrytare, en 2 modulers bred Schneider är ju rena leksaken.
Och sen en låda för elmätaren, som av någon underlig anledning är monterad upp och ner...
Den uppfyller nog inte dagens krav på mätarplats.
Lite märkligt dock, då inkommande kabel verkar vara 10mm2 eller ev 16mm2.
Sen en helt respektabel huvudbrytare, en 2 modulers bred Schneider är ju rena leksaken.
Och sen en låda för elmätaren, som av någon underlig anledning är monterad upp och ner...
Den uppfyller nog inte dagens krav på mätarplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto