P
Tror de var sista gången jag gjorde en tråd på byggahus :-) Min erfaranhet är att man får svar på de mesta förrutom de man frågar om.

Tack, det är ju liksom bara slöseri med tid, för dom som vill vägleda dig, då du redan bestämt dig och inte tar till dig råd.

• Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Varför snåla och köpa billigt (dålig kvalité) på elmaterial som det tar längre tid för elektrikern att få till än det material som han själv har med sig som han dessutom är van att arbeta med?

Kan ju nämna att min ”draftbooster” (annat märke på rökgasfläkt) kom med en gummikabel och en löstagbar stickpropp. Manualen säger:

Draftboostern måste alltid kopplas in till ett jordat uttag.
• Om man använder den tillhörande kablen med den förmonterade kontakten tillsammans med ett sladd- löst uttag så bör man koppla ihop det sladdlösa uttaget med ett lämpligt placerat uttag först (välj ett som är så nära eldstaden som möjligt). Därefter kan man koppla in Draftboosterns förmonterade kontakt.)
• Om man bara använder den tillhörande kabeln med den förmonterade kontakten, så bör man koppla in Draftboostern i ett uttag inne i huset som man önskar använda för att slå på och av.

Jag vågar inte säga hur jag gjorde...

Men när sotaren kommer monterar jag ner den och lägger vid sidan av skorstenen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.