7 780 läst ·
63 svar
8k läst
63 svar
Elinstallation för att förhindra stöld?
Ja, JFB kan ju sitta på insidan av väggen lika gärna. Och uttaget också egentligen också får sladden sticka ut genom ett hål i väggen. Tror det tipset varit uppe tidigare i tråden.Nyfniken skrev:
Sladden kan nog inte vara för fastskruvad, jag behöver ju själv ha lite flexibel sladd att använda mig av.
Tills vidare på kort sikt så är det att försöka komma ihåg att ta bort all utrustning från vägguttaget som gäller utom just då den används. Tur det för tjuvarna var snart tillbaka igen. Kom en natt mitt i veckan. Dom som har kameror uppsatta noterade att det rotades runt bland grejorna som fanns ute på gården, precis som vid besöket före det.
Inget stals denna gång. Antar att dom var förbi hos mig också och kollade om det fanns något att ta med sig.
Dom hade väl hoppats på att alla som blivit av med grejor snabbt skulle förnya det som just blivit stulet med pinfärska nya fina grejor så att dom kunde hämta det också kort efteråt.
Inget stals denna gång. Antar att dom var förbi hos mig också och kollade om det fanns något att ta med sig.
Dom hade väl hoppats på att alla som blivit av med grejor snabbt skulle förnya det som just blivit stulet med pinfärska nya fina grejor så att dom kunde hämta det också kort efteråt.
Klicka här för att svara